Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det er nok en del “råskinn på børsen” som de neste par dager ønsker å skape panikkhandel ved å få de med tynnslitte nerver til å tro at “noen vet noe”. Her kan man lett gå på trynet ved å la seg lure av slike manipulatorer. De som har nok ressurser til det, kan jo lett plassere skremmeordrer på begge sider av aktuell kurs.

5 Likes

Hos meg rimer det ikke. Jeg håper og tror på en deal nå. Hvis AZ dropper det helt så sliter jeg med å forstå hvorfor en annen skal hoppe på.

1 Like

FimaChem deal Asia da kanskje? Dersom 4 ganger bedre naken levering til celler enn dagens gullstandard ikke er bra nok for AZ eller noen andre, hva er da bra nok?

7 Likes

Det samme gjelder selvsagt, etter mitt syn, dersom kursen fyker oppover.

Ikke la deg rive med og bli for euforisk.
Motstå fristelsen til å strekke strikken lengre enn hva du bør for å kanskje kjøpe de 3.000 ekstra aksjene som du egentlig ikke har råd til, med penger du IKKE kan tape.
Plutselig snur aksjen ned igjen og du er under press og stress, helt unødvendig.

Skal du «laste opp» ytterligere nå, så gjør det fordi du har gjort en veloverveid beslutning om å gjøre det, ikke fordi du i hastverk skal kaste deg på toget etter at det har fått opp farten.

7 Likes

Noen må jo kaste seg på hvis kursen skal gå da :sweat_smile:

Men jeg satser på en ny aksjonær med 3,7 mill nye aksjer på onsdag og at det har satt en ny vesentlig høyere pris.

6 Likes

Hehe, joda, absolutt, men ikke fordi «aksjen går», men fordi de har tatt en veloverveid beslutning om å investere i PCIB, om det enn er med en kortsiktig eller langsiktig tidshorisont. :smile:

1 Like

Vi har nok “alle” lært av disse feilene du advarer mot :joy::joy::joy:

Ellers lurer jeg på om fleksnes har fått noen “munnkurv” de siste dager… Og tør han å stikke seg frem med noen tanker om evt utfall? :blush:

2 Likes

Hei! Er relativt fersk på både TI og i biotek-aksjer så håper dette ikke har hvert diskutert særlig tidligere:
-Hadde det ikke hvert naturlig for AZ å lage avtale på gallegangskreft- indikasjonen om den virket bra for så å teste ut flere bruksområder senere eller er det normen å skrive handle-lappen helt ferdig før man drar på butikken?
-Om det ikke blir noen avtale, ville det ha hvert dårlig etikette fra AZ sin side å kaste bort tid og penger til små firma uten inntekter? Vil de kunne risikere å bli valgt bort av andre lovende firma/teknologier ved slik oppførsel ved senere anledninger?
Ser flere har nevnt att AZ har historie med grei oppførsel overfor små firma som PCIB tidligere, og når en dropper investor-presentasjoner som ble gjort denne uken så føler jeg meg ganske trygg på en avtale, men kjenner en del på stress og nerver etterhvert.

Til slutt vil jeg gjerne rette en stor takk til forumdeltakere som deler og informerer etter beste evne med uvitende som meg uten noen som helst kunnskap om dette. :slightly_smiling_face:

18 Likes

Noen av oss håper AZ ikke trenger å skrive noen handlelapp, men kjøper hele butikken.

5 Likes

Dette har PW svart på tidligere. GGK er vistnok en for liten indikasjon for Big Farma.

4 Likes

Enkelt (og sikkert litt galt) forklart - Gallegangskreft gjelder FimaChem som går på å forbedre/forsterke virkningen av cellegift – AZ tester ut FimaNac som går Mrna/Dna/Crispr (reparere celler/gener/organer og drepe kreft ved hjelp av genmanipulering.)
Dette er 2 ganske forskjellige teknologier som testes ut – cellegift vs genredigering/Mrna/Crispr. Ser derfor ingen god grunn for at AZ skulle teste ut gallegangskreft Fimachem først.

6 Likes

Gallengangsstudien er innenfor FimaChem (levering av cellegift). PCIB og AZ har samarbeidet innenfor FimaNAc (kort fortalt genterapi). Det er to forskjellige ting/områder.

Absolutt ikke dårlig etikette. De kan jo ikke kjøpe noe/lisensiere noe bare for å være hyggelige. At de har samarbeidet såpass lenge er fordi det er interessant for AZ. Men det er ingen garantier.

At de dropper en presentasjon ville jeg ikke lagt spesielt mye vekt på. Det kan være veldig mange grunner til det.

4 Likes

At @Rodjer er inne er både betryggende og bull i mine øyne :star_struck:

Det blir en voldsomt spennende uke vi har i vente, og jeg er ganske glad jeg har ferie så jeg har tid til å sitte å lese og følge med hele dagen. Vil nok tro som flere her nevner at det kan bli en «bumpy ride» begge veier de neste dagene. Så hvis noen har satt stop loss på høye nivåer, så kan det fort bli trigget og da er det veldig kjedelig om det plutselig kommer en melding som gjør at man blir stående igjen uten aksjer. Så pass på, og tvihold på aksjene deres om dere ikke har noen intensjon om å selge!

3 Likes

Farlig med stop-loss også. Plutselig kan man ende med at noen ikke helt forstår meldingen og tolker negativt - kjedelig å få en dip som utraderer posisjonen før Saturn V tar av…

5 Likes

Ja det kan fort bli en avtale som må “fordøyes” før markedet skjønner at den egentlig er positiv!
Slike eksempler har vi jo sett en del ganger.

1 Like

Tenk stort, ikke lite.

4 Likes

Husker når Ulltimo stupte på en slik melding, mange stoplosser som ble dratt med der

Husker ikke helt hva meldingen omhandlet

Hvordan vil det bli hvis pcib blir solgt, nå er det jo flere “forskningsgrupper” ved “radium” som bruker pcib sin teknologi og pcib har/får fortrinn til ting som blir “oppdaget” Er det noen klausuler som gjør at slike nye forskningsdata ikke lenger tilfaller pcib hvis pcib blir kjøpt opp. Mulig litt feil formuleringer, men om dere skjønner hva jeg tenker på😁

3 Likes

Noen muligheter for at partene ble enige om pris(et maks og min) for 5 år siden OM samarbeidet ga resultater?
Er rart om AZ ikke har satt noen begrensinger på pris om samarbeidet lykkes og dermed gir PCIB 4 ess i forhandlingene…

Jeg tror alt er spikret og klart for lenge siden.
På tirsdag smeller det - men vi blir ikke ekstremt priset i runde 1. Det får vi vente noen uker eller måneder til med. DE STORE KOMMER - vi er den deiligste dama i klassen

Her kom det jo haugevis med svar, takker og bukker. :grinning:
Om gallegangskreft er en for liten indikasjon for AZ forklarer jo det første spm. Har fått med meg forskjell på Chem og Nac men har ikke rukket å høre igjennom alt som er av podcaster enda.
Det andre spørsmålet var vel litt dårlig formulert, tenkte mest att de burde si nei takk for noen uker siden om det var aktuelt og ikke vente til siste dag.
Har alltid hvert litt skummelt med biotek aksjer for meg, men er vel ganske mange som plutselig har fått bedre tid til å lese seg opp de siste månedene, meg inkludert, så får jeg nå forhåpentligvis se de neste dagene om det er en bra ting alt i alt :slightly_smiling_face:

4 Likes