Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det bliver vanvittig spændende at se, hvordan man prissætter en leveringsteknologi. Hvor mange % af prisen, går til levering af medicinen. Hvor mange forskellige typer af medicin. Hvordan prisfastsætter man en leveringsteknologi, som potentielt kan være en del af en vaksine mod sukkersyge - hvad er det egentlig værd?

5 Likes

Dersom det mot min (og de fleste andres har jeg inntrykk av nå) formodning går mot fullt oppkjøp (men igjen - jeg tenker at et fullt oppkjøp i hvert fall er noe AZ vil vente med å annonsere til siste dagen), så tror jeg man skal være forberedt på en delvis betaling med Contingent Value Rights (CVRs), som både AstraZeneca og ande BP har benyttet tidligere ved oppkjøp. Dette er en rettighet som tidligere aksjeeiere beholder etter å ha solgt sine aksjer, dersom det solgte selskapets teknologi når en definert milestone. Det naturlige her vil være at RELEASE når godkjenning.

21 Likes

Nå er det vel sånn at det eksisterer en klausul i den opprinnelige avtalen som sier at eierskapet til AZ sine forskningsdata tilknyttet PCIB sin teknologi tilfaller PCIB ved no deal (?). Hvis dette er korrekt så må dette nødvendigvis bety at denne klausulen er koblet opp mot en definisjon av hvilke materielle minstekrav som må være oppfylt for at det skal anses for å foreligge en «avtale» som kvalifiserer til at AZ beholder eierskapet. Noe annet vil etter mitt syn innebære at det foreligger en kortslutning i den opprinnelige avtalen.

1 Like

Er det vanlig praksis med slik offentlig kjent deadline i denne bransjen?

2 Likes

Dette har vært tatt opp tidligere og kommet frem til at det absolutt ikke er vanlig med slike deadlines.

5 Likes

Det er lett å avfeie dette innlegget, fordi det kanskje er litt «krøkkete» skrevet, men jeg tror faktisk @Obeblix er inne på en helt vesentlig problemstilling i AZ/PCIB-samtalene og som jeg tror partene har brukt MYE tid på! :ok_hand:

Jada, litt «feil formuleringer» og smårot med tanke på hvem som har rettigheter/fortrinn til hva osv., men jeg tror det har vært svært viktig for PCIB og Radforsk å sørge for at det fantastiske forskermiljøet og mye av den enestående faglige kompetansen dette består av blir værende i Norge, og kanskje også blir styrket økonomisk.

3 Likes

En siste avstemning

Når kommer AZ-melding?

• Før børs mandag
  • Etter børs mandag
  • Før børs tirsdag
  • Etter børs tirsdag
  • Før børs onsdag
  • Senere

0 stemmegivere

4 Likes

Melding kommer tirsdag 12.30, da tar jeg over nytt hus. Kanskje jeg blir gjeldsrfri og huseier samme dag :tada:

17 Likes

Forlovet meg idag så om dette klaffer nå blir det en utrolig avslutning på ungkarslivet🙈

28 Likes

Husk særeie;-)

6 Likes

Vanlig eller ikke vanlig er i og for seg uinteressant i lys av ordlyden i børsmeldingen 26. november 2019.

Desto mer slik etter ledelsens utsagn seinest 6. mai (Q1- presentasjonen og Radium-episoden samme dag).

NB! Ingen av partene har så vidt markedet så langt er blitt orientert om, meldt om behov for tidsforlengelse - det være seg knytta til pandemien eller andre omstendigheter.

Nå - 29de juni - er det i all anstendighet og med all respekt for seint å komme med slike forklaringer.

25 Likes

Det er forsaavidt riktig, men husk at PCIB kom med denne boersmeldingen 25. mars.

“For the fima Vacc and the fima NAc programmes the main identified implications are short-term downturn in business development activities.”

Men siden PW flere ganger, og til og med saa sent som i juni, har uttalt at det videre avtale forholdet med AZ vil bli avklart i juni, burde det nesten uansett,komme en boersmelding, senest onsdag 1. juli, foer boersen aapner.

Og blir det en avtale som inneholder noen form av eksklusivitet. kan jeg ikke forstaa annet enn at det maa vaere snakk om BETYDELIGE beloep, siden det utestenger andre BP kandidater.

2 Likes

Den børsmeldingen fra mars er helt uvesentlig for AZ-avklaringen, så lenge PW uttalte 6.mai at «det kommer en melding i juni om hva som blir fortsettelsen av «dette».»

9 Likes

Basert på Radium episode 128 gjelder disse forsinkelsene i stor grad fimaVACC, da PW uttalte at samtalener om FimaVACC er kompliserte og krever fysiske møter. Samt det kan godt hende andre mulige fimaNac samarbeid også har blitt litt utsatt, siden det nevnes i kvartalsrapporten. Uansett, lykke til alle sammen! De neste 48 timene blir utrolig spennende

15 Likes

Tenk at dem unner oss nok en spennende dag før den forløsende meldingen kommer. Siste mulighet for FOMO så i dag kan det bli hyggelig for oss selv om OB nok skal en del ned?

3 Likes

Alle holder pusten?
Slapp av snart er vi i pluss. OB greier seg utmerket i forhold til resten av globusen.
Snart er det flere som ser beste inngang på mange dager. Løp å kjøp. Bonusen kommer senest i morgen etter børs og den kan bli enorm.

2 Likes

Har egentlig ikke store troa på FOMO i dette caset. Folk har hatt 6+mnd på seg til å posisjonere seg der de føler seg komfortabel.

Jeg har ikke planer om å kjøpe mer, du har også sagt at du er komfortabel der du er og ikke kommer til å kjøpe mer. Så her, hos oss, er det ingen FOMO - og det tror jeg nok gjelder flere også.

Don’t get me wrong, jeg håper du har rett! Jeg vil jo gjerne oppover selv.

Personlig tror jeg økningen sist uke skyltes mest noen tradere med sterke muskler. Det får vi vel snart fasiten på.

4 Likes

Kan det være noen som prøvde å utløse ett “stop loss” ras med den åpningen, er jo ikke noe som skulle tilsi at vi skulle falle så kraftig fra start?

2 Likes

Nok en gang ble det kjørt et stopplossraid på morgenkvisten, og noen småaksjonærer mistet tidenes mulighet til å bli med på et biotech eventyr. :angry: Men ikke jeg, bare litt lei for at jeg ikke hadde flere ledige midler til å plukke opp 4 kroner billigere.

2 Likes

Så mye som dårlig deal og ingen deal har blitt diskutert her på forumet i helga så tror jeg nok noen har blitt skremt til å redusere eller selge seg ut :joy:

2 Likes