Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Mye hyping og skremselspropaganda her ja, satser på en fair deal :-), så kan vi bygge ett selskap for fremtiden her i Norge :slight_smile:

4 Likes

Redselen for no-deal har økt de siste dagene (kursfall).
Det er ikke siste dagen avtalen faller eller underskrives.
Den er allerede avgjort. Nå gjenstår bare siste formaliteter (underskrifter) før børsmelding sendes.
Hadde det blitt no-deal hadde vi visst det allerede.

Trur eg… :slight_smile:

26 Likes

Sa til kona her: “Jaja, nå har jeg tapt 4 tusen på 2 minutter.” “Hva er det du driver med??”

Føler jeg er på nivået der jeg har litt for mye, og alt for lite om ting slår til.

3 Likes

Så enig bamse. Har antyda for morro at det er minimum 100% sjanse for avtale.
Tror vi får en liten FOMO på slutten i dag men har tatt feil før ( tror det var i 78)

9 Likes

Podcast 133 fra 30:00-34.00 er kjempespennende! Denne episoden er innspilt 3. juni 2020, altså i den siste måneden før AZ avklaring. Her forklares det hvordan Radforsk tenker rundt salg av selskaper. Her sier de blant annet:
———-
Jonas: du sa det i stad, og jeg er så enig. Vi MÅ snart få vårt nye Algeta, så vi virkelig kan vise at vi ikke bare er unge og lovende, men her har vi en verdensstjerne til! Det trenger vi!

Det at ting blir solgt frigjør kapital og kompetanse tilbake til miljøet, som er med på å drive nye selskaper fram.

Det er da vi er i ferd med å bygge et økosystem som er bærekraftig, og da tror jeg ikke noen vil kjøpe seg inn, lisensiere eller kjøpe selskapene våre for å ta de ut av dette miljøet. Jeg tror vi vil se det samme som skjedde med Bayer…Da er vi i ferd med å få en ordentlig motor i økosystemet vårt.

Jeg tenker sånn at det med kjøp og salg, at man er så redd for det, begynner å bli en gammeldags tankegang. Biotek er ikke noe råvare som man bare selger, det er noe som er foredlet

Og så er det slik med bioteknologiselskaper som er i en utviklingsfase, at når man kommer til et visst stadiet, så er det samarbeid eller at det er fornuftig å ta det over i selskaper med en større infrastruktur og en større kapitalbase til å drive det frem, og det er det beste for pasienten, og det beste for samfunnet.
———-
Anbefaler alle å høre denne episoden sammenhengende (i det minste 30:00-34:00).
Denne episoden endret min forståelse fra at ikke PCIB ønskes solgt, til at de ønsker nettopp dette. Det ligger en helhetlig plan bak Radforsk og alle porteføljeselskapene.

Jeg tror PCIB blir det nye Algeta som Jonas sier MÅ komme, og verdensstjernen han snakker om. Men PCIB har langt høyere verdi enn Algeta, tror jeg.

LYTT SELV! Balsam for sjelen🚀

30 Likes

Ingen red flags så langt men bøttevis med nerver :slight_smile:

Ingen er bekymret for produktene og ytelse men kun for utsettelser.
som langsiktig så er det kun det forholdet at produktene virker som betyr noe.

lykke til

1 Like

Artig å mimre og se på kursutviklingen til Algeta. Aksjekursen falt like før avtaleinngåelsen.
Så gikk den gradvis opp med 300% , tok en pause og fortsatte videre oppover :wink:

15 Likes

Avtale blir det. 100%
Og selvfølgelig over 100,-

Som flere av oss har påpekt vil de siste dagene vise store utslag og en volatil aksje.
Det er i stunder som dette man må huske å puste med magen slik at man opprettholder rasjonell tenking.
Jeg skal ikke gi noen som helst råd(jeg har tatt feil før, mange ganger, men det er av feil man lærer), det er bortkastet, hver og en må agere ift hva overbevisning man har ift det som kan komme.
Det vi alle håper på er å kunne våkne en morgen til en melding som gjør at startkursen mer enn dobler seg ift sluttkurs, uavhengig av hva selskap man sitter i, det eneste som er sikkert er at det får man ikke oppleve om man sitter på utsiden.

19 Likes

Solgte 40 K på gjennomsnitt 84,20 og sitter igjen med nesten 23 K. etter en lang vurdering.Sitter nå nesten med gratis aksjer på hele min portefølje og da var saken klar, når det er så mye som kan strupe økonomien framover.

2 Likes

Det var kanskje ikke det dummeste å gjøre. PCIB var en tid min største investering. Men å basere seg på en tilknappet CEO’s kroppspråk og evt. forsnakkelser ble for usikkert i lengden. Har fremdeles nok aksjer til at det kan bli relativt hyggelig i beste fall.

2 Likes

Allikevel så gjør du det :stuck_out_tongue:

Du burde jo solgt alt. Logikk er en fin båt :wink:

4 Likes

Oooh fiiffig, virkelig snedig kamuflert baising der altså :laughing:

5 Likes

Det betyr kanskje at Andor sitter klar til å kjøpe for 40K*84,20 = 3,3 mill straks avtalen er i boks ?
Tror dere er mange som tenker slik :slight_smile:

5 Likes

Det svaret får vi snart,håper selvfølgelig på en megaavtale da jeg fortsatt har bra med aksjer,og tenker ikke på de jeg har solgt.Når man jobber med dette er dette en bra strategi i lengden.

2 Likes

At kroppsspråk og forsnakkelse blir kommentert betyr ikke at en baserer investeringen sin på det. Det tror jeg du vet og egentlig har andre tanker bak for å si noe slikt.

7 Likes

Ved en fornuftig avtale i biotekverden er det vel historisk vist at det er mulig med flere 100% oppgang på EN dag for biotekselskap (mygg som får avtale med big pharma)??

6 Likes

Hvis det er det du har basert kjøpet på, så forstår jeg at du er usikker.

1 Like

Et kjapt og kort spørsmål i den forbindelse,

Tror du på avtale, ja eller nei?

4 Likes

På et eller annet tidspunkt har den siste nervøse som ikke tør å sitte over solgt.
Jeg lurer på om det punktet allerede er bak oss ?

3 Likes