Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hvis dere allerede har bestemt dere for å sitte over avtale, men tar dere selv i å stirre på aksjekursen kan dere heller sette på litt slow-TV og sykling.

Disse karene her skal sette verdensrekord på å sykle 2500km (Lindesnes - Nordkapp) samtidig som de samler inn penger til forskning på barnekreft og barneavdelingen på Sørlandet sykehus.

Om dere ikke vippser over til dette kan dere jo fyre over litt til https://www.barnekreftforeningen.no/

Disclaimer: kjenner ingen av dem som deltar, men liker initiativet deres!

14 Likes

Skal vel være episode 133 av Radforsk sin podkast :wink:

4 Likes

Forstår de som har tatt en gevinst og selv er fornøyd med det. Vurdert riskreward er individuell.

Men dersom det blir fornuftig avtale for en biotekmygg med et big pharma som mer eller mindre validerer teknologien til PCIB vil det etter min mening være utopi å tru at en skal komme «lett inn igjen» dersom det blir fasiten!

Det koster mange % å sitte utenfor når biotekmygger får avtaler. Og det er sjeldenheten at avtaler som her er med big pharma. Vica versa også % i negativ terreng. Med andre ord ingen gratis lunch i begge retninger. Risk villighet må være på dersom en skal ha de berømte 1000% vis prosent som noen Moderna eiere opplevde. No free lunch!

10 Likes

kanskje et dumt spørsmål, men jeg prøver: Om det blir en avtale der AZ kjøper feks 10% av PCIB i en rettet emisjon til en avtalt sum på feks 120kr pr aksje; Blir 120 kr en slags verdivurdering av avtalen som er inngått, og blir dette da et naturlig tak på aksjekursen ( de første dagene etter avtale)?

2 Likes

Tror mere på gev.sikring enn shorting. Det er virkelig risiko å shorte PCIB i dag så det tror jeg lite på.
Når det gjelder storm sitt spørsmål så tror jeg at bare det blir avtale så vil kursen lett gå lengere enn 120.

3 Likes

Ikke utenkelig med et slikt scenario. Men da ville ikke den kursen fungert som et tak. Tvert imot. Heller som en bunn.

Problemet med et slikt scenario er dagens eierstruktur. Must eier rett over 10%. Skulle en slik avtale komme på bordet vil Must miste kontrollen, og bli vannet ut under 10%. AZ ville blitt største eier.
Mange faktorer å ta hensyn til her.
Men jeg er sikker på at man kommer frem til en god løsning.

6 Likes

Et slikt scenerio hadde gitt Must en andel på ca 9,17% mens AZ hadde hatt 9,09%. Da hadde det ikke funnits noen storeier i selskapet med 10%, som er noe som både AZ(ved et slikt avtale) og Must ønsker seg å være. Via dette så måtte begge parter kjøpe seg opp over børs hvilket i sin tur hadde løftet kursen enda mere. Men inget sier at dem må gjøre dette på dagen ved signering uten de kan godt ta en stund.

8 Likes

Ja
Du har selvsagt rett i at AZ også vil havne under 10.
Gikk litt fort :+1:

2 Likes

Ja det kan du si men ingen kunne ane hvor oppgangen stoppet så egentlig ikke så merkelig ( vi fikk jo stygt fall en dag). Og om ting skulle gå helt galt så er 79 bedre enn 49 . Jeg tror et alternativ vedr no deal er at dem ikke enes om hva denne herligheten er verd og AZ tilbyr 10-30 milliarder mens Per & co mener 30-50 ?
Er jo overbevist om avtale jeg da men at årsaken til at det trekker ut er prisen eller andre klausuler.

4 Likes

Da er vi i grønt på 16,4mill i omsetning. Må jo sies å være positivt mtp nervene nå

8 Likes

Kommer fort en fomo, da dette kan være siste handelsdag. Tipper vi closer 82+ i dag.

7 Likes

De som ikke tør å bli med over i juli har nok solgt

18 Likes

Hvis det blir en storavtale med AZ, og i tillegg en rettet emisjon. De kan vel ikke først kjøre en rettet emisjon på f. eks 100 kroner og deretter opplyse om avtalen som kanskje dobler kursen.

1 Like

Ja, og jeg tenker at det hele faller ned til,
a) tror man på en avtale, eller
b) tror man ikke på en avtale.

Dersom man faller ned på svaralternativ a) vil jeg mene at man ikke vurderer salg på dette tidspunkt overhodet. Kan vel egentlig ikke se for meg noen form for avtale som kan senke kursen.
Det eneste måtte være om man avtaler samarbeid i nye 3 mnd eller 6mnd, men PW har vel uttalt at det ikke er aktuelt så da er man i prinsippet på en avtale som ytterligere styrker caset vil jeg mene.

Faller man ned på b) og sitter med gevinst vil det være meget fornuftig å sikre deler av eller hele den.

Kursen viser nå en positiv utvikling og man kan anta at på den såpass høye omsetningen at de som har valgt å sikre seg med gevinst eller stå helt på utsiden når meldingen kommer har gjort det.
Kursen kan meget vel gå til 85 idag like godt som den ble senket til 75, man kan anta at riktig mange også kjører på nå og “MÅ” inn før avtale.

Må bare legge til at jeg definitivt tror på a) “en avtale”

11 Likes

Det blir nok da en del av avtalen og meldes samtidig.

1 Like

Kjøpte litt til på 78.

Ingen FOMO, men det kan jo være andre selger fordi de trodde det kom en peak inn mot månedsskiftet som de ville utnytte men som lar vente på seg.

2 Likes

Tok meg en lur med minstemannen og våknet av at jeg drømte om at PCIB aksjen fikk børspause. Måtte sjekke med en gang. Om ikke noe annet så er det skikkelig nervepirrende! :slightly_smiling_face:

12 Likes

Såpass små kursutslag vitner om disiplin og tette skott. Ingen tegn til lekkasjer så langt.

3 Likes

OSB var ikke enig forrige uke når de pauset for ingenting :joy:

1 Like

Logget av når kursen bikket under 76 rett etter åpning i dag. Orket ikke se på galskapen. Må si jeg ble litt overrasket når sjekket igjen nå. :grin:

3 Likes