Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Har det vært noe forandring på top50 liste siste uken? (Aksjonærliste )

1 Like

Det er vel ingen som har aksjer i Pcib som har kjøpt for 100,-
Er det noen som tror at resultatet i kveld/morgen vil bli under 100,- ? ( Eller for den slags skyld under høyeste pris dvs. ca. 80,- )
Med altså mulighet for 10-20 ganger.
Poenget mit er derfor: Slapp av. her er det null sjans for tap. Og masse spenning og forhåpninger i tillegg.
Og enda et tillegg, vi har mulighet for å følge et B.F. selskap framover, og med større kunnskap om denne bransjen enn tidligere.

skal det være verdt denne måneden med venting , så bør vi over 100 :joy:

7 Likes

Jeg er uenig at avtalen mest sannsynlig var underskrevet for flere dager siden slik noen antyder, og at de nå sitter og drikker kaffe og venter på sende melding til markedet. Jeg tror som oftest slike avtaler blir underskrevet i siste liten, uansett hvor lang tid man har hatt på å ro det i land. Jeg f.eks. har vært med på å levere store anbud, anbud som man har hatt lang tid å regne på, men man ender som oftest med å løpe inn døren for å rekke innleveringsfristen :running_man:

I tillegg kommer forhandlingsbiten inn som ikke gjør saken enklere. I forhandlingene oppstår det mest sannsynlig flere twister. F.eks. hvis alt så å si er boks, men Astra har lagt inn kommentaren «indeksreguleringen gjelder ikke før q3» :expressionless: Med første øyekast virker det kanskje som en liten sum å betale for å ro i land en stor avtale, men det betyr faktisk at Lise på labben må kuttes, og Lise er veldig flink til hva hun gjør :woman_scientist:

For det lille selskapet PCIB kan enhver slik twist ha stor betydning, derfor må avtalen leses ekstremt nøye :face_with_monocle: Og alle slike twister vil resultere i at man må tilbake til tegnebrettet for å regne på hva man kan akseptere med påfølgende nye forhandlinger og økt tidsbruk.

I vår situasjon vil den ene parten gi minst mulig (Astra) og den andre parten vil ha mest mulig (PCIB), så allerede der har du en floke. Dette kan du krydre med taktisk spill, ulikt størrelse forhold (PCIB bitteliten og Astra megasvær), og på hver side av bordet sitter dyktige forhandlere som vil prøve å vri alt til sin fordel. Som om ikke det er nok så må de ansatte/ forhandleren i PCIB følge opp de andre oppgavene i jobben sin, for de kan heller ikke vente :hot_face:

Oppsummert: Ting tar mye lengre tid en man tror, til slutt må man prøve å lande noe begge parter kan leve med og det skjer som ofteste helt på tampen av forhandlingene.

Mine 2 cents :smirk:

33 Likes

Helt utrolig at vi fortsetter ned i dag.
I min verden eksisterer ingen andre alternativ enn.
AVTALE I MORGEN

2 Likes

Lykke til hvis det er er ‘make or break’ for deg. PW har alltid levert, men sjelden akkurat på dagen det er forventet :slight_smile:

3 Likes

Mye nerver ute og går :laughing:
USA i pluss og PCIB i minus??
Er det mulig :wink:

3 Likes

Melding om at det trengs mere tid er bull så det holder. Da har vi trolig napp.

7 Likes

Nå har en holdt på lenge nok.
Forventer at de leverer resultatet primært i morgen, sekundært 1. Juli!

1 Like

sannheten er at så langt havner mine aksjer i rødt i dag

Hvis AZ blir for vanskelige, burde PCIB forkaste avtalen, og selge resultatet til flere andre BP selskap.

Det var jo mitt poeng. Han hadde trolig holdt seg unna TI da.

1 Like

Fastlegen fikk kalde føtter og den var på 25 da jeg la frem saken. Han gikk aldri inn fikk jeg beskjed om senere men 2 kollegaer av ham er inne. En med 60k og han andre vet jeg ikke Fetter inne med 17 og kompis gjennom 40 år inne med 30.
I morgen blir det hurra-meg-rundt.

1 Like

Det kommer vel an paa hvor gode forskningsresultatene er, og hvor mye taktikk det ville vaert fra AZ’s side for og presse PCIB. Men jeg tror at ringrevene i PCIB vet hva de gjoer, og at de vet hvor mye resultatene er verdt, og hvor enkelt/vanskelig det vil vaere og selge resultatene til andre BP selskap. Slik at jeg bekymrer meg ikke mye.

1 Like

Fest setebeltet!

Det er duket for en heftig opptur eller nedtur!:wink:

Nervene er til å ta og kjenne på.
Månedsvis med informasjon frem og tilbake. Spekulering om store summer, små summer, emisjon, muligheter, oppkjøp og lisensavtaler som snart skal oppsummeres i én børsmelding.
For meg blir det hele bare tydeligere og det er at det som forhandles, det er komplekst.
Det hele bunner i at jeg tror en avtale er på vei, og det være seg en stor en.

Og hva får meg til å tro dette? Vi har flere faktorer.

• PW & Co sine egne utsagn gjennom presentasjoner og podcast.

• Ekspert Pål Falch og sin analyse med utsagnet «kommer det en avtale, så blir den stor».

• Utsagn fra Jonas Einarsson som følger selskapet tett, og har gjort dette siden tidenes morgen.

• PCIB sine strategiske valg rundt hele fristen. Det er rett og slett ikke rasjonelt og gjennomtenkt å sette AZ i en posisjon der de må si ja eller nei, med konsekvensen om å miste et langvarig partnerskap for å tvinge frem en avtale uten at det foreligger:

1. Bevissthet om at partner ser en stor verdi av leveringsteknologien.
  2. En sikkerhet om at AZ er enig i å gå videre til et mer etablert og modent partnerskap (lisens/eksklusivitet) med penger i bildet.
  • Etter hva jeg synes å oppfatte har mange av PCIB sine aktiviteter stilnet, og for meg virker det klart at de forventer å få inn penger, som igjen vil sette videre strategi for selskapet. Det har virkelig vært stille innen Vacc det siste halvåret.

• Dersom PCIB var usikker ville det være en smart avgjørelse å sikre seg penger. Dette kunne blitt gjort på mange tidspunkter, og ville sikret selskapet i lang tid fremover.

• Tiden det har tatt å komme med melding om avklaring. Jeg tror ikke at en avtale kun vil inneholde den forskningen som PCIB og AZ har utført sammen, der de også gjorde et gjennombrudd. En slik avtale rundt én indikasjon tror jeg selskapene kunne sammensnekret relativt tidlig for å få fortgang i prosessen. Tid er penger for Astra Zeneca. Men så må vi huske et nytt punkt: de har gjort testing utenfor onkologiske indikasjoner.

• Det siste punktet jeg vil fremme er Astra Zeneca sine aktiviteter. På nettsiden deres har vi funnet ut at det har vært en relativt stor økning i leveringsavdelingen deres innenfor Advanced Drug Delivery siden desember/januar, i tillegg til at de fremmer seg ledende innenfor feltet på sine nettsider.

Er det flere punkter er det bare å tilføye, men jeg føler at ovennevnte punkter beskriver et bilde som er nokså tydelig. Får vi ikke en god avtale vil jeg bare innrømme en ting, og det er at jeg ville gjort det samme 10/10 ganger igjen. For i det tilfellet tror jeg at det virkelig har skjedd noe som ikke var forventet av noen av partene. Ergo, jeg tror sannsynligheten for en stor avtale er langt større enn en mindre god avtale, og jeg tror sannsynligheten for ingen avtale er minimal.

Jeg krysser fingrene for avklaring i løpet av de neste 24 timene, som fremmet av Per.
Hold ut!

51 Likes

Om det blir deal eller ikke, husk på Warren Buffets visdomsord: “The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient”.

Per har ladet PCIB-kanonen med langt mer enn en AZ-deal.

5 Likes

Nettopp. Min holdning nå er: Blir det dårlige saker så sitter jeg til Release.

11 Likes

Dette er rett å slett :blush:

“A one-time opportunity” For Astra Zeneca!!!
Hvor ofte har de mulighet til å kjøpe et selskap som PCIB og dens alle muligheter i flere 10 år fremover :partying_face::partying_face::partying_face:

12 Likes

Enig Chili. Vi snakker om muligheten til og produsere frem ett tosiffret antall indikasjoner til medisin med vaar leveringsteknologi. Det kommer ett bud;-)) Naa blir det grillparty og relax frem til morgentimene, hvor spenningen vil vaere skyhoey. 32 varmegrader paa verandaen.(i skyggen)

7 Likes