Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hvis det ikke er negativt, hvorfor skriver du da “Fuck”? Jeg er enig i din tolkning om at det ikke ligger nærmest på oppkjøp siden uten at en avtale blir mere aktuelt via dette. Dersom man er kortsiktig i aksjen så vil dette være negativt, men er man langsiktig så er dette klart positivt med mere styrke på laget. Dette gjør nok at summene (1400) som ha vært disuktert her på forumet ikke blir ila av dette året i hvertfall.

2 Likes

Da Bayer kjøpte Algeta fikk ikke alle Algeta ansatte sparken. Tvert imot. Bayer beholdt mye i Norge.
Hvis AZ kjøper FimaNac ønsker de sikkert å beholde en del nøkkelpersoner. De kan få utvidede budsjetter og forske videre for AZ.
Jeg tipper det er en del av forhandlingene.

15 Likes

Det er vel ikke kjøp av FimaNac som blir diskutert men kjøp av hele butikken.

1 Like

Selvsagt blir alle nøkkelposisjoner med videre ved et kjøp.
Det er ofte en forutsettning.
Ingen nye kan gå inn å bekle de rollene.

5 Likes

Registrerer fin oppgang og relativ høy omsetning her på morgenen.

Nyhetsflommen har også økt på fra PCIB.

Når starter den “virkelige” reprisingen?

8 Likes

I dagens børsklima kunne jeg tenke meg et oppkjøp da det gir mye penger kortsiktig. Men sitter long også og det kan vært spennende å være med å bygge opp selskapet. Men det vil ta mye lenger tid og mye svingninger i dagens børsklima. Men som nevnt før, er man langsiktig og ikke velåbt kan man tåle opp og nedturer.

3 Likes

De ansatte er som regel med videre i disse prosessene. De over overflødige blir håndrert i en prosess senere. Mitt poeng er at jeg ikke har opplevd at er selskap jeg har vært med på due diligence på har ansatt nye topp ledere hvis oppkjøp er på bordet.

1 Like

Nå er ikke oppkjøp av hele selskapet det scenarioet som har vært mest sannsynlig newsman. Jeg og mange med meg har hele tiden trodd på en bred lisensavtale.

Mulig du er skuffet over ansettelsen men jeg tror ikke så mange er enig med deg. Det ser ikke ut som kursen reagerer negativt på det iallefall.

16 Likes

Nei da, er ikke så skuffet, hadde vel bare en liten drøm om et stor oppkjøp, men vet vel at sjansen har vært liten. Ansettelsen virker solid nok den.

Flott at ny CMO endelig blir ansatt. Da vet jeg at “like rundt hjørnet” i Pers verden betyr 34 dager! Det betyr vel da litt kortere tid en “imminent” :wink:

Ellers har ikke, og er ikke oppkjøp vært på agendaen hos PCIB.
Dette er bare et tema som kortsiktige hauserne på diverse forum er opptatt av.

Jeg håper så absolutt ikke på noe oppkjøp av PCIB da vi her kan ha en unik mulighet til å bygge et medium stort norsk biotekselskap i løpet av de kommende 10 årene.

4 Likes

Eg vil helst og ha masse penger fort,

Men eg vet vi får mest på lenger sikt om vi får et norsk lite bf selskap :wink:

redigert:
Et jevnt sig på meldinger nå hadde og passet fint for long posisjoner, værre og trade men hvem bryr seg om det :wink:

20 Likes

AZ tuffar på, snart uppe på 900kr, 960 kr ATH innan Coronakrisen. :muscle:

8 Likes
  • Jeg tror de store farmasiselskapene løfter blikket fremover og ser igjennom dette. Etter en ringerunde, og uten at jeg kan gå i detaljer, så får jeg tilbakemelding om at det ikke er noe mindre interesse, og i de selskapene der det er prosesser, der går prosessene videre, sier Einarsson.

tdn finans

21 Likes

Kilde?

1 Like

susanne.solberg.nilssen@tdn.no Infront TDN Direkt,
ligger i meldinger på nordnet, klarer ikke finne link.

overskrift: BIOTEKNOLOGI: USIKKERHETEN ER DET VERSTE -RADFORSK-SJEF

6 Likes

Greit med enda en bekreftelse på at samtaler med AZ og evnt andre ikke har strandet

17 Likes

Her tror jeg du fort kan være inne på noe vesentlig.

Og dette kan dessuten være noe Must har signalisert som av betydning for ham.
Å beholde kompetanse, fagmiljø og arbeidsplasser i Norge kan være et ønske/krav fra den kanten, og kanskje veie minst like mye som økonomisk kompensasjon.

6 Likes

Jeg skjønner ikke at noen kan tolke det som overhodet negativt at selskapet nå omsider har klart å finne en kompetent CMO! Eller at man overhodet kan tenke at dette ikke skulle være en stilling man skulle besette selv om man ser en mulighet for at man blir kjøpt opp!

Det er jo ikke sånn at følgende oppgaver faller bort ved et oppkjøp!:

  • Lead and execute all clinical development programmes

  • Work closely with the regulatory function on regulatory strategy of the company

  • Ensure clinical programmes meet required quality and safety standards

  • Medical review and signatory of all clinical documents submitted to regulatory agencies

  • Participate in meetings with regulatory agencies as medical responsible

  • Lead interaction and build trustful relationships with medical and scientific advisors, building and maintaining relationships consistent with commercial and development objectives

  • Work closely with QA and other relevant functions to secure that quality and clinical trial methodology comply with relevant ICH requirementsTeam leadership

  • Provide leadership and scientific guidance to an experienced and dedicated operational clinical team

  • Oversee third parties, i.e. CRO and clinical consultants

  • Responsible for the Scientific Advsory Committee, including composition, interaction andoptimal utilisationCommunication

  • Lead the publication strategy in close collaboration with relevant internal functions andparticipate in the preparation of scientific publications related to the company’s assets

  • Support the preparation of corporate presentations and co-present to investors, analysts, shareholders and media

  • Keep track of and sharing the impact of trends in related areas of medicine and science

  • Further develop and maintain a mutually fruitful, respectful and productive relationship withexternal disease expertsStrategy

  • Contribute to the overall corporate development and business strategy

  • Foster an open approach to viewpoints of opinion leaders in relevant clinical areas

  • Provide medical and general insight to market access and pharmacoeconomic initiatives

  • Identify opportunities to collaborate and actively engage in business development, as well asin scientific collaborative initiatives

  • Contribute to proactive management of corporate executive and investor expectations

42 Likes

Samtidig kan man jo tenke seg at en BP aktør kanskje har egne folk som kunne fylt en slik stilling?

Enig med @Investor her, sannsynligheten for oppkjøp (i det korte bilde) ble redusert i min bok.

1 Like

Hvis noen ønsker å kjøpe PCIB så spør de ikke Per Walday om hvor mye de skal betale. Det er aksjonærene som bestemmer om de vil selge. Hvis de går for en avtale så må PCIB ha en CMO, og hvis de kjøper Fimanac så beholder den nyansatte også jobben. Det er mange muligheter.

6 Likes