Med patenter på plass, og proofed økt effekt. Er mine forventninger
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/12/PCI-Biotech-ESMO-IO-poster-Dec-2019.pdf
Disclaimer: I am all in PCIB attitude.
Med patenter på plass, og proofed økt effekt. Er mine forventninger
http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2019/12/PCI-Biotech-ESMO-IO-poster-Dec-2019.pdf
Disclaimer: I am all in PCIB attitude.
«Mange spekulerer i om de som bruker mRNA-plattformen har et fortrinn, sier Bakke.»
Og Moderna, som altså er deleid av AstraZeneca er fremst i køen av mulige kandidater.
Om ikke PCIB kommer inn i første runde her, så kan det jo ikke være umulig å tenke seg at Moderna/AZ vil forsøke å forsterke effekten ytterligere i fremtiden ved bruk av PCI sin FimaNAc-teknologi dersom resultatene er så gode som PW har hevdet!
Såvidt jeg vet har Nucana kun åpnet sites i UK og USA. Blant de land som sliter/vil slite mest framover.
PCIB er mer “diversifisert” med sites i langt flere land, dessuten på vei inn i Asia hvor smitte per nå er under kontroll.
Tror Corona-situasjonen gir fordel Pcib.
Ganske dramatisk og verre en hva pcib meldte
"In order to help to protect the health of patients and investigators at its clinical study sites, the enrollment of new patients in its ongoing clinical studies has been temporarily paused. "
Full stans faktisk.
Du verden, full stans for Nucana. Det tror jeg faktisk er litt “overreaksjon”. Jeg tenker derfor at det er mer en totalvurdering enn kun vanskeligheter med å rekruttere grunnet covid19-situasjonen.
Jeg tipper at cashburn per pasient blir littegranne dyrere, og samtidig må nok Nucana hente penger snart, og at sistnevnte er den viktigste grunnen.
Tipper også at planen til Nucana var å hente penger når de kunne vise at de var i gang med gallegangsstudiet sitt, dvs i løpet av 2020.
Og tror derfor at de nå innser at den planen fort kan gå i vasken, og da blir cash preservation ekstremt viktig for Nucana.
Da er det nok en freeze inntil man ha en slags sikkerhet i at det er mulig å hente inn penger i et mellomlangt perspektiv sikkert en god strategi.
Min magefølelse er at denne beslutningen har mer med cashpreservation enn covid19 å gjøre, og at grunnen er at det kan bli svært vanskelig for Nucana å hente inn penger i 2020.
Ja jeg ser også at Nucana vil ligge enda dårligere an enn før etter den meldingen, og kanskje vil de havne så langt etter at de gir opp. Når jeg skrev det såpass nøytralt så var det for å slippe en lang diskusjon med Glein
Ikke bekymre dere, de to siste postene tegner et fullgodt bilde av hvorfor nesten ingen gidder lenger.
Helt fair det Glein, det halmstrået om at Nucana kunne slå PCIB på tidsskjemaet var vel tynnslitt nok før denne siste meldingen …
Feilinformasjonen ovenfor her får bare stå inntil noen tar seg bryet med å lese selv.
Hva gjelder rekruttering venter jeg fremdeles på avklart safety for to behandlinger.
Hvilken feilinformasjon, for oss som ikke er så bevandret i caset?
Ifølge siste presentasjon fra Nucana har de penger inn i 2H2021. Med alt på pause inntil videre sannsynligvis enda en stund til.
Stiller også spørsmål rundt rekrutteringstakten inn i release fremover, foruroligende at safety for to behandlinger enda ikke er avklart.
Takk, diskuterer videre i chaten for å unngå å baisse med negative antakelser😊
Nucana brenner 2.5-3 ganger mer penger enn Pcib, så stopp i kliniske studier er mer kritisk for dem enn Pcib.
Videre er ikke deres fase 3 studie med 800 pasienter finansiert. Igjen fordel Pcib.
Hvorvidt noe er finansiert avhenger av hvor lenge man må holde på og hvordan kostnadene utvikler seg over tid i dette tidsrommet.
Pcib er vel kun finansiert til interrim eller? Burde hente penger ett stykke før det vil jeg tro.
Det bør jo være flere muligheter for å skaffe seg cash før våren 2022, når man har BP interesse i både FimaNAc og FimaVacc idag?
Arctic mente at PCIB burde være finansiert til sommer 2022. (kilde: https://e24.no/boers-og-finans/i/Wb321L/pci-biotech-aapner-for-asia-studie)
Innen den tid kan mye ha skjedd, og det kan tenkes at man får inn frisk kapital fra andre steder innen den tid.
Ja, for Vaccs del har det vært stille i graven siden dataene ble både delvis og helvis lagt frem av den nederlandske professoren.
Så får man se hva som kommer ut av det tidligere samarbeidet med AZ hvor man avsluttet aktivitet ved nyttår og skal bruke de 6 første mnd av året til å stake ut veien fremover. For noen er dette et oppkjøp, for andre en lukrativ partneravtale. Jeg finner ingenting som tyder på at en massiv avtale er imminent.
For PCIB sin del så er de finansiert til vår/sommer 2022. I min enkle verden så begynner jeg å sjekke om dette fortsatt er tilfelle når vi runder nyttår 20/21. Før den tid kan mye være forandret.
Ingen bombe at du ikke tror på noe som helst positivt før det Glein, såpass har jeg lært