Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Tror det er så enkelt som at PCI sys de fortjente NOE tilbake for dette samarbeidet. AZ fikk 6 uker på additional diseases, som forøvrig er ingenting i dette feltet, og deretter 6 måneder på å komme til enighet. Av en eller annen grunn blir dette PCIpositivt oversatt til både oppkjøp og miliardarvtaler.

Heldigvis får vi fasit om under 3 måneder. :slight_smile:

1 Like

Det gjør vi og den som får rett har all grunn til å brøle HVAVARDETJEGSA :sweat_smile:

4 Likes

Når det gjelder FimaVacc har PW meldt om interesse (før ESMO) og uttalt «interessen har i hvert fall ikke blitt mindre» etter ESMO. Jeg tolker det positivt og tror det er en mulighet for at de kan inngå avtaler som inneholder cash før 2022. Men det er bare min antakelse.

Når det gjelder FimaNAc så ser jeg ikke helt argumentet for at det skulle bli videre samarbeid uten cash. Basert på de uttalelsene og dataene som PW har kommet med siden august 2019, så står jeg trygt på at jeg tror det blir en avtale som inneholder cash innen 30.06. Men kan aldri være sikker.

Hva er det som gjør at du tror det ikke blir noen avtale med AZ som inneholder cash? Eller mener du at det kan hende det blir cash, men ikke en stor avtale?

4 Likes

Dette, evt no deal, er hva jeg tror og at forventningene til utfallet ila 1h er altfor høye.

Glein du glemmer hvilke resultater PCIB har naadd. Foer eller siden vil dette bli mye verdt. Det eneste du kan haape paa foer den tid for og faa kjoept deg inn, er en ny finankrise. som senker prisen til ditt nivaa. Og hvem vet, kanskje det vil skje slik at du blir PCIB aksjonaer. Men en avtale kan falle ned naar som helst, slik at du gaar glipp av hele moroa.

3 Likes

Men hvilke argument fører du for at det blir «no deal» da, utover generell skepsis?

2 Likes

Dersom resultatene innenfor onkologi var så fenomenale tror jeg ikke az ville godtatt terminering av arbeidet ved nyttår. Om de så et vanvittig potensiale i onkologi, hvorfor skulle de da bruke 6 uker på additional diseases og ikke bare la samarbeidet fortsette uten en 6-9 måneder lang pause i arbeidet.

I tillegg får man stikke fingeren i jorda og ta til etteretning at dette faktisk er prekliniske studier og at veien til salgbar plattform/medisin enda er lang.

Ja, man finner noen få prekliniske studier verdsatt til milliarder, men det gjøres også tusenvis av prekliniske studier som ikke fører frem til noe som helst.

1 Like

Helt fair det Glein, og da legger du heller ikke vekt på hva hverken Per eller Jonas har uttalt om dette regner jeg med. Vi får se :slightly_smiling_face:

2 Likes

Mindre enn tre måneder nå, klokken tikker mens en medisinsk revolusjon ligger brakk.

2 Likes

Nå har jo du vært utelukkende positiv til NANO og utelukkende negativ til PCIB. Slik ståa er nå har du kanskje ikke verdens beste trackrecord.

Det er vel en blanding av confirmation bias og grov undervurdering av viktigheten av finansiering.

Hva er det som tyder på no deal med AZ? Du skrev vel tidligere at du trodde det var 5-10% sannsynlighet for en form for avtale. Tar du utfordringen med å begrunne anslaget, eller tar du den enkle veien og hopper bukk over utfordringen? :wink:

6 Likes

Ja i år gjenoppsto han litt over en uke før tiden. Påskekrimmens underholdningsverdi blekner i forhold :see_no_evil:

3 Likes

Noen få poster oppover så ser du faktisk hva jeg tror… prøv scroll, enten med et hjul på musa eller en kjapp dreining med tommelen. :+1:

1 Like

Jeg tenkte på begrunnelsen bak sannsynligheten på 5-10% for en form for avtale.

2 Likes

Etter lang tids masing om et tall fikk du sikkert 5% som et svar… like meningsløs øvelse nå som da, når poenget er at jeg mener en stor avtale eller oppkjøp er usannsynlig.

Vittig at keyboardkrigeren i deg ikke krever prosentsatser fra resten av deltakerne.

2 Likes

Du liret det av deg helt på egenhånd, 5-10% sannsynlighet for en form for avtale.

Det var like godt begrunnet da, som det er nå :slight_smile: :swimming_woman::swimming_man:

2 Likes

Du får nesten linke til din egen påstand, jeg finner den ikke. :slight_smile:

Så artig at du har endret stemmen din :wink: Du er en luring, haha :wink:

Da får vi endre sannsynligheten i spørsmålet til 10-30% da :wink:

1 Like

Haha, så du snakket om en poll?!

Du får nesten gå tilbake å kaste rundt emojier for dette er lite matnyttig.

Ok. Da lar vi pollen ligge.

Hva er ditt anslag da? Og hvorfor?

2 Likes

Min mening er redegjort for i ords form ovenfor: bruk tommelen og du kommer deg dit til slutt. Ha en god dag!

1 Like