Supert!
Hyggelig å ha deg tilbake igjen og ha en flott dag videre du også
Supert!
Hyggelig å ha deg tilbake igjen og ha en flott dag videre du også
kommer hjem fra jobb og ser det er over 50 nye innlegg på PCIB-tråden
Kan det ha kommet et bud? Eller blitt annonsert en mega-deal?
ser at det kun er det sedvanlige «gnålet»
Interessant diskusjon. Slenger meg på.
Man kan jo snu dette rundt. Hvis resultatene ikke er bra, hvorfor bruker da AZ så lang tid på dette? Er det ikke da bare å informere om at det ikke er noen interesse lenger. Trenger vel ikke 3 mnd på å beslutte det etter over 4 års forskning i preklinisk? Eller er det rett og slett pga å utforme en form for avtale tar litt tid?
Kan også nevne at ved fornyelse av avtalen tidligere har det vært snakk om samme oppsettet med at avtalen går ut og de bruker tiden i etterkant på å forhandle. Alle gangene tidligere er det blitt fornyelse.
Når de informerer om at de neste 6 månedene for å se på muligheter for avtale i etterkant av inneværende kontrakt så ser jeg ikke at det er noe spesielt med det. Den eksisterende avtalen måtte uansett gått ut ettersom det nå vil være snakk om en ny type avtale.
Jeg er også veldig spent på om korona tidene kan ha gjort at det trekker noe mer ut i tid for å komme til enighet om en eventuell avtale, eller om det blir business as usual der. Håper fortsatt på at tidsplinjen holder i forhold H1 på denne. Får kanskje oppdateringer på dette ved Q1 presentasjonen som er foreløpig satt til 6 mai.
Veldig gøy å se litt andre vinklinger oppi alt det positive @anon21766851! Det liker jeg.
Jeg tror du glemmer litt hvem som sitter på forhandlingskortene. Du nevner at AZ ikke ville godtatt terminering av avtale. Praktisk talt så er det ikke så mye de kan gjøre utenom å inngå avtale. Så kommer det til PCIB igjen, hva vil de godta og hva har de satt som krav. Det er ikke slik at AZ bare kan si at de vil fortsette med testing ettersom det er PCIB som avgjør hvorvidt dette vil skje. Jeg tror at PW & co ser hvor gode resultater de har oppnådd og at det nå er på tide med noe mer håndfast. Dersom ikke, hvorfor i all verden skulle de satt en frist til AZ når de like gjerne kunne fortsatt samarbeidet og samtidig sikret selskapets interesse. Nei, her tror jeg det ligger nøye planlegging for å fremstå med denne selvtilliten fra PCIB sin side.
Nå er vi halvveis til avgjørelse, og det er lite som tilsier at det ikke skulle forelegge en avtale 30.Juni, men hvorvidt denne er strukturert og hva som er inkludert er svårt att säga.
Det er min oppfatning hvertfall. Nå er det mye spennende innlegg som har dukket opp i det siste, og jeg håper virkelig noen innfrir ila året. Mine aksjer er låst inntil det fundamentale skulle endre seg, så jeg har ikke dårlig tid.
Ha en riktig god helg folkens!
De fleste her er nok i en god tåke av confirmation bias, så det er alltid greit når noen kommer inn og påpeker svakheter og utfordringer i caset.
Dog blir jeg fort lei når en viss bidragsyter dukker opp, det kan starte saklig men ender som oftest opp i å dra diskusjonen ned på usaklig nivå.
Det skal vanskelig gjøres å ta fra oss at vi burde få noen veldig avgjørende svar dette året. Er det noen aksje i Norge det er mer spennende å sitte i akkurat nå ?
Nei, dette stemmer ikke eller er i det minste upresist – de har noen ganger meldt forlengelse før det går ut (feks den første lenket til under meldt 18.12.18) og ordlyden har vært annerledes hvor det helt først skulle letes etter synergistiske effekter og deretter skulle de evaluere synergistiske effekter og om pcib sin teknologi kan forsterke az`s teknologi - og det er oppgitt kun forlengelse med mulighet for ytterligere forlengelse tidligere:
“(…)today announced that they are extending the preclinical research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of June 2019, and may be further extended.(…) The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both parties’ technology platforms and to determine whether PCI Biotech’s fimaNActechnology has the potential to enhance the therapeutic effect of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds”
https://newsweb.oslobors.no/message/466124
Nest siste (etter gjennombrudd sommer 2019) endret ordlyden hvor man da skal ytterligere evaluere de synergistiske effektene som er oppnådd og etter forlengelse ut året skulle bruke 6 mnd på å evaluere “ytterligere partnerskap” (dypere partnerskap er min tolking):
“(…)The aim of the extension is to further evaluate the synergistic effects of both
parties’ technology platforms in an in vivo setting and to determine whether PCI
Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the therapeutic effect
of the partner’s nucleic acid therapeutic compounds. The research collaboration
is extended with 6 months until the end of 2019 and the companies have agreed to
thereafter use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the
potential for a further partnership”
https://newsweb.oslobors.no/message/481704
I siste er det snakk om en utvidelse!! av samarbeidet til andre indikasjoner hvor de ønsker å se på om synergieffektene som er ETABLERT i onkologi også kan ses i andre indikasjoner
“The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”
https://newsweb.oslobors.no/message/490281
Sett sammen med gjennombrudd sommeren 2019, hvordan meldingene har utviklet seg (hvor man til slutt vil sjekke i flere indikasjoner for å prøve å få samme synergier som i onkologi), hvordan de påpeker 6 mnd diskusjon om forlengelse de siste to mld, uttalelser fra ledelse i Q`s og Radium og helheten her, mener jeg det ikke er tvil om at det er stor interesse for en avtale her. Min mening er at det er veldig gode muligheter for å avtale på flere indikasjoner innen onkologi og ikke umulig det kan komme på noen indikasjoner utenfor onkologi også. Om det kommer innen 30.juni er ikke så viktig - det skulle meldes uansett hva utfallet blir…
(Å tolke det dithen noen prøvde seg på: at grunnen til å sjekke andre indikasjoner er fordi onko ikke funket faller ihv på sin egen urimelighet)
Glein er veldig skeptisk til nano også, så der bommer du stort… (Synd om det er ovennevnte som er beveggrunnen din for å spamme nano-tråden med ujevne mellomrom)
AZ og Pcib har selvsagt sammen blitt enige i at samarbeidet nå må gå over i en ny fase da utprøving in vivo i onkologi er ferdig. En ny fase er da selvsagt klinisk fase, der det er naturlig at Pcib mottar motytelser i form av penger for å gi AZ tilgang til PCI teknologien.
De har i tillegg blitt enige i å se på evt utvidelse av samarbeidet til andre indikasjoner. Det er ingenting som tyder på at det ikke blir avtale eller at AZ ikke er svært interessert i fimaNac teknologien.
Det er så deilig lesning, @TyrionIV!
Og det underbygger min sterke tro på dette selskapet. Vi trenger ikke hausse, og vi trenger ikke slenge tall ut i luften. Tallene kommer når de kommer.
Det som er fakta er at alt som er uttalt fra selskapet/selskapene både skriftlig og muntlig går i veldig riktig retning. Flott at du klarer å formidle det på den måten her!
Jeg må si jeg gleder meg til å høre hva de kommer frem til!
PS: Normalt ville jeg kastet alle aksjer nå for en periode og sittet med kun cash. Men jeg klarer ikke å kvitte meg med PCIB.
I følge Jonas E er det ikke stopp i prosessene der det er prosesser (TDN direkt). Går det utover H1 er det nok ikke bare pga korona tror jeg. Sett at ingenting er meldt når jul (i) ringer inn kan jeg ikke fatte noe annet enn at en avtale i en aller annen form vil foreligge. AZ bruker vel ikke over 6mnd på å si at de ikke er interessert. Er AZ det har de også voldsomme økonomiske muskler til å gjøre noe med denne interessen. PCIB kan ikke “ødelegge” interessen ved å prise seg ut av en evnt avtale…
Ingenting som tilsier at vi ikke har avklart dette før 30.06.
«Det vil komme en nyhet om dette i løpet av det neste halvåret - enten positiv eller negativ» - Ronny Skuggedal, CFO, i des-19.
Men de siste 3 månedene blir nervepirrende…
Lumiblast med egen hjemmeside.
Er dette en teknologi Pcib har førsterett på eller blir dette et eget selskap? Kanskje vi i 2021 har solgt fimaNac og får inn Lumiblast. Ingen dårlig erstatning det
A paradigm shift in cancer therapy using mitochondria-powered chemiluminescence to non-invasively treat inaccessible tumours.
Lumiblast is a research project funded by the European research and innovation programme Horizon 2020. We aim to develop a breakthrough technology for cancer therapy using mitochondria-powered chemiluminescence to non-invasively treat inaccessible tumours. The project runs from October 2016 to March 2021.
Brain cancers such as glioblastoma multiforme (GBM) are practically incurable due to their location, invasiveness and highly aggressive nature. The use of light-based treatments of GBM by activating tumor-localized photosensitizers, such as in photodynamic therapy (PDT) has been clinically evaluated, but with limited success. This is mainly due to the limited penetration of light into tissue and the efficient spread of tumor cells typically up to at least 2 cm from the resection margin. Moreover, the existing photon based treatments (photodynamic therapy) are highly invasive and usually require open-cranium surgery, due to the need for external light sources.
In the Lumiblast project the photons are produced inside the tumor cells in the form of chemiluminescence avoiding the major limitation of using external light to treat solid, deep-sited and inaccessible tumors. The principle utilized in Lumiblast may also be relevant for cancers of other origins. Due to its nature Lumiblast is expected to act on individual cells, rather than the collective lesion; it could thus completely eliminate the hitherto incurable GBM. Each GBM cell is expected to become a small lamp providing the light required for the photosensitive agents to become activated, killing the tumour cells from the inside.
Brain tumours like for example Glioblastoma Multiforme (GBM) are very difficult to treat because of their location and aggressive characteristics. Approximately 28,000 new cases of malignant glioma such as GBM are diagnosed every year in the EU and the US[1] and 240,000 patients globally every year.
The current standard therapy consists of surgery, followed by radiotherapy and chemotherapy. However, these therapies offer limited overall patient survival: The combination of surgery with radiotherapy increases the median of survival from 4.5 months (untreated) to 12.1 months. Additional chemotherapy with temozolomide extends survival to 14.6 months. The relative survival rate for adults diagnosed with GBM is less than 30% within one year of diagnosis,[2] and only 3% of patients live longer than five years after initial diagnosis, showing a high unmet medical need. Such deep lying, hard to reach tumours remain very difficult to treat and existing therapies offer only a minimal increase in survival rates.
Lumiblast is a 4.5-year project that aims at establishing a novel method to combat brain tumours by providing proof-of-concept in extra-cellular systems, Glioblastoma Multiforme (GBM) cell cultures and animal models.
Lumiblasts innovative concept is based on combining Photo Dynamic Therapy (PDT) with a novel chemiluminescent (or self-luminous) substance so that the need for an external light source, such as a lamp or a laser, will be eliminated. This will bypass today
s main shortcoming of clinical PDT, namely the limited depth of light penetration into tissue.
Lumiblast`s vision is to advance and take this breakthrough technology to the clinic within five to six years after the end of the FET Open project.
http://www.lumiblast.eu/uploads/7/0/9/9/70997359/lumiblast_factsheet_project_2017-01-20.pdf
Ja, og det at det er nettopp Skuggedal som sier dette så skråsikkert (på Q4) får meg til å tenke at det nå er de finansielle betingelsene det står på. På det forskningsmessige er det påvist etablerte synergier (innen onkologi). Og AZ hadde et gjennombrudd i forsøkene i fjor sommer, i følge Walday. Det gjensto vel en del analyser pr slutten av februar for de ikke-onkologiske forsøkene.
Det var jo også Skuggedal som kom med den famøse kommentaren til Jonas Einarsson på Radium-podcasten (episode 90, fra ca 19:50min) da sistnevnte spekulerte i at AZ og PCI ikke hadde giddet å bruke et halvt år til utover den forlengelsen de annonserte for resten av 2019, dersom de ikke satt på gode resultater:
(Ingen kommentar)
«Men du er jo ikke dum…»
Og bare for å repetere det for alle som trenger bekreftelse. Per Walday ca 22:10 ut i samme episode:
«Vi har funnet og dokumentert den absolutt optimale måten å levere mRNA med PCI på… Og det var nytt i forhold til tidligere patenter, og det er mange ganger mer effektivt enn måten vi gjorde det tidligere på.» Noen som sa gode resultater…??
Dersom Kristian Bergs forskning fører til at Norge får et eget BP med tid og stunder burde det kvalifisere til Nobelpris, statue og egen gate/vei oppkalt etter seg. Makan til geni.
Edit. Glemte kongens fortjenestemedalje i farten. Den må med
Vær så snill folkens. Pcib har kommet med en oppdatering 25/3:…“For the fimaVacc
and the fimaNAc programmes the main identified implications are short-term
downturn in business development activities”.
Våkn opp. Det er korona-tid, og dette kan dra ut på verdensbasis, det er jo bare å følge med. Opplagt kan dette bety avtale først over sommeren f eks. Er det et problem? Å henvise til hva Skuggedahl sa før jul, ja det er rett og slett for dumt. All den tid han/pciB NYLIG (25/3) har fortalt at det kan bli forsinkelser. For meg er dette som langsiktig aksjonær totalt likegyldig. Har fullstendig tillit til selskapet og teknologien, men blir så oppgitt over en del av kommentarene her.
Respekterer at andre har en agenda, evt retter kritisk blikk mot selskapet. Men jeg vil heller ha kritiske øyne/diskusjon mot noe jeg er trygg på (selskapet), enn hausing og feilsiteringer, eller feil bruk av sitater, jf Skuggedahl. Som er 100% kompetent, men like synsk som resten av oss jf. Korona.
Igjen, jeg er utrolig imponert over pcib sine teknologier / plattformer. Vi blir alle "rike"til slutt, det være seg kroner og eller bidrag til kreftmedisin og forhåpentligvis andre medisiner. Skål for alle aksjoner i pcib store og små👍
Det har vel ikke vært voldsomt fokus på at ting skal skje raskt nå, mer at ting faktisk kommer til å skje.
Er det noen som kan forklare hvofor kursen plutselig gjorde et betraktelig hopp 27.03 altså torsdag forrige uke?
Kom det noen gode nyheter da?
Patentmelding