De har jo ikke blitt verdens syvende største farma-selskap ved å bruke penger som fulle sjøfolk heller. De vil jo være så sikre som mulig på hva de evt. kjøper. For det er ikke knapper og glansbilder de evt. må betale for hele selskapet. Fantastisk eller ok - om teknologien fungerer på en måte som gir en av AZ sine kreftmedisiner signifikant økt effekt, så er de villige til å betale mye for å bruke den sammen med denne ene medisinen. Men om de skal kjøpe hele selskapet, så må de betale vesentlig mer. Og jeg tror ikke de risikerer at noen andre skal komme dem i forkjøpet av hele selskape heller, for det er kun BioNTech som sannsynligvis har fått prøvd teknologien noe i nærheten av like grundig som AZ, og de må i så fall overbevise Sanofi eller Roche om å være med. Jeg tror også de ville ha krevd større grad av sikkerhet gjennom utprøving for å stille med slike summer.
Mye synsing her nå om verdier på det vi har i PCIB men tror vi må roe forventningene noe. Tviler på at noen på forumet er i nærheten av å vurdere resultatene slik AZ har kapasitet til og derfor blir det mange “tåpelige” verdier som dukker opp. Hadde det dem /vi har vært så unikt og fantastisk som man kan få inntrykk av ( solo i egen klasse her) så ville ikke AZ brukt uker for ikke å snakke om mnd for å bestemme seg på om dem vil “sluke” PCIB med hud og hår. Sier ikke at vi ikke har fantastiske resultat men synes milliardene sitter løst på forumet. Ikke meningen å ødelegge stemningen men mulig vi ikke skal så høyt at vi ikke ser bakken?
Enig i det Arve, men nå har Polygon og flere etter mitt syn gitt gode forklaringer for hvorfor en biotekmygg og big pharma nå er i samtaler om mulig kommersiell avtale. Hva utfall blir er likevel usikkert, men fakta er ihvertfall at det er store summer i avtaler innen mRNA. Fasiten venter alle på og den skal komme innen Juni! Og alle her synser før fasit kommer. Da ville jeg synset utfra verdier innen mRNA avtaler senere tid.
Arve har du sett noen avtaler som totalt sett innen mRNA er mindre enn en milliard?
Synes skrivekløen her på tråden begynner å grense til det hysteriske
Mulig på forumet men ikke markedet. Hadde det vært base case på 2mrd NOK hadde kursen vært betydelig høyere. Jeg har så godt som helt likt scenario som @anon50125742 . Base case på 100mill ca var det ikke.
Innen mRNA sitter faktisk milliardene løst.
Avtaler kan være skrudd ulikt. Mye upfront (da muligheter for mindre down the road etc) royalties og milestones. Samlet sett milliarder. Har vært listet opp mRNA avtaler i tråder her tidligere med milliardverdier.
Ja det er en uting at folk på død og liv skal skrive selv om vi har et diskusjonsforum (ser at du har slengt på et lurt fjes Ebitor )
quod erat demonstrandum
må ikke glemme hva PW sa på Q4 February 26, 2020 heller da, at de nå holdt på med å analysere dataene av de siste testene som ble gjort av AZ og PCIB innen andre sykdommer rett før nyttår.
nå kan mRNA teknologien virkelig bli satt på verdenskartet gjennom Moderna sin corna vaksine som er den som er kommet lengst med sitt fase1 studie i friske frivillige med hjelp av CEPI Coalition for Epidemic Preparedness Innovations ,som har hovedkontor i OSLO.
Har null kompetanse så jeg har ikke peiling på verdier men synes det er mange milliarder her på forumet . Poenget mitt var hvorfor så lang tid om ting er så unikt? Henger ikke helt på min greip men håper jo jeg tar feil og at dem med største summer får rett.
Jo mindre beløp, jo fortere går det å bli enige.
Dvs lang tid kan bety,.,.,.,
Tid er penger. At AZ investerer 6 måneder forhandlinger sier meg at det er større enn å kjøpe en «bruktbil».
Kristian Berg som unnfanget pci teknologien sa vel at det virker på alt, og kanskje AZ som har testet i teknologien i mange år har kommet frem til samme konklusjon, det virker på alt. Vi får vente å se hva som skjer.
Det man må se på er ikke om det er “fantasipriser” som kan gjøre enkelte her “fantasirike”. Da kan man lett bli høyderedd. Men ingen i forhandlingene bryr seg om enkeltaksjonærer i denne prosessen.
Men hva den reelle verdien av Pcib sin leveringsteknologi er verdt for BF, også over tid. Det er prisen.
All forskning er ikke i boks, men nok til at dette ikke bare er et luftslott. hvis AZ skulle trekke seg og satse på en annen hest, og OM det skulle ende i 100, - pr. aksje i oppkjøpspris, er Pcib uansett en veldig god investering.
AZ har forpliktelser overfor sine aksjonærer, og vil også selvfølgelig ha så mye midler til videre forskning som mulig.
Hvis Pcib sin leveringsteknologi holder vann slik det ser ut til å gjøre, står verden foran et kvantesprang innen medisin.
TTT i biotech arve, du som nærmer deg 100 år burde ha kommet over den frasen flere ganger.
Hvis AZ hadde et gjennombrudd i sommer 2019 med PCIB, og brukte tid helt frem til November med å melde dette til verden. Så er det jo innlysende at her må man trå varsomt. Som Einarsson så fint sa: ‘‘Jeg vil ikke være en av de som tråkler opp disse avtalene’’
Hadde AZ bare klint til med et bud som de ‘‘tror’’ er verdien til teknologien, og dette viser seg å være langt under det andre ‘‘BioNtech’’ ser for seg å betale, så kan jo PCIB bli slukt fra annet hold. Eller så starter de en budkamp uten like. Og den budkampen gagner bare oss gnuene PCIB aksjonærer
Er det ikke i det hele tatt FANTASTISK den situasjon PCI Biotech nu er i UANSETT?! Ikke mange biotek mygger forunt å sitte i forhandlinger med et big pharma for å se på mulig kommersiell avtale. Og innen mRNA!!!
Samtidig er det usikkerhet OM det blir avtale og OM samlet verdi. Da er det greit å ha i bakhodet synes JEG at dagens markedsverdi er langt unna kursmål til Arctic på 86kr og som gir tilnærmet kun verdi på RELEASE studien (ggk fimachem). Dermed skulle det kunne utledes at mulig nedside herfra er liten?Strikken i forhold til urealistiske milliardverdier i avtaler ser ikke ut til å være strukket i det hele tatt når en titter på dagens markedsverdi på 1,5 milliarder kroner.
Vi må vel ikke være spydig om vi ønsker å si vår mening? Synes det er lite balanse i innleggene og at fantasien tar tak mer enn fornuften innimellom. Greit at noen ser bakken også synes jeg. Har vært tungt inne side 2015 så ikke meg imot at vi blir premiert men kan bli vell mye av og til etter min smak.
De har jo på en måte det da - allerede i fjor sommer ble det meldt at H2-19 skulle brukes til å teste videre in vivo (etter gjennombrudd sommer 19) og at H1 20, skulle brukes til å diskutere potensielt “dypere” partnering innen onkologi…
At de skal ha dårlig tid av frykt for at noen andre BP skulle komme inn fra siden har jg ikke tro på var gjeldende i 2019… Andre BP har verken fått testet teknologien mot sin egen eller har innsyn i resultater fra uttesting… resultatene vil dog bli publisert etterhvert, så AZ kan ikke vente alt for lenge… det kan jo være derfor H1-20 passer fint å diskutere/avtale ytterligere samarbeid…
Beklager om innlegget var spydig.
Hva er uttalt konkret når det gjelder publisering av resultatene?
Jeg har fått med meg at de håper å publisere det iløpet av første halvår, men tar for gitt at de ikke publiserer noe før de har avklart veien videre med AZ. Men har vi noe konkret her?
det som er blitt sagt av PW er at PCIB ikke eier disse resultatene alene men sammen med AZ og avtalen der er at disse resultatene vil bli publisert ETTER at AZ og PCIB er blitt enige om veien videre med NAc teknologien.
edit# det som er blitt guidet 1H2020 er at resulatene inne fimaVACC mellom PCIB og Ultimovacs vil bli publisert i en tidskrift