Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det er FimaVacc resultatene som skal publiseres i 1H.

Ingenting konkret om når det kommer til publisering av resultatene oppnådd med AZ.

5 Likes

Tror kanskje ikke det er sagt noe konkret, men i løpet av året er vel det jeg har fått for meg av en eller annen grunn.

3 Likes

Har lest på forum noe Per Walday har uttalt i en podcast, men må presisere at jeg ikke selv har hørt det. Grunnen til det er at jeg ikke hører på alle podcast. Hvis det er riktig er det ganske konkret.

" Å sikre tilstrekkelig intracellulær levering av terapi med nukleinsyre er et viktig hinder for å realisere det enorme terapeutiske potensialet i denne medikamentklassen. Vi tror at fimaNAc-teknologien kan spille en viktig rolle i å løse denne leveringsutfordringen. PCI Biotechs nåværende samarbeid og deres fremgang antyder at eksterne partnere deler dette synet.”

7 Likes

@biorisk linket til denne først

Per Walday, administrerende direktør i PCI Biotech, hadde følgende å si om samarbeidet:

Å sikre tilstrekkelig intracellulær levering av terapi med nukleinsyre er et viktig hinder for å realisere det enorme terapeutiske potensialet i denne medikamentklassen. Vi tror at fimaNAc-teknologien kan spille en viktig rolle i å løse denne leveringsutfordringen. PCI Biotechs nåværende samarbeid og deres fremgang antyder at eksterne partnere deler dette synet. ”

Per Walday, CEO of PCI Biotech, had the following to say about the collaboration:

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Kilde:

11 Likes

oversikt vaksineforskere corona virus

4 Likes

Det hadde vart greit om PCIB holder seg mer til slike uttalelser mht publisering. Fimavacc tok evigheten og samarbied med Ultimovacs blitt ikke vist enda. Nå med FimaNac kan man lurer hvor langt tid det skal ta?

En forbedrings mulighet!

1 Like

Enda en partner til PCI Biotech innen mRNA.

BioNTech, solid pipeline og enorm mcap. Forskningssamarbeidet vedvart i flere år. Håper og tror på oppdateringer fra PCIB om status. Siden 2016 har det vært samarbeid preklinisk. Her bør det komme oppdatering snart for hva som blir status I børsmelding fra 2016 heter det «…then explore the potential for further partnership«

http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-biontech-initiates-preclinical-research-collaboration/

PCI Biotech and BioNTech initiates preclinical research collaboration

Oslo, 1 September 2016 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, and BioNTech AG, a fully integrated biotechnology company developing individualized cancer immunotherapies, today announced that they are initiating a preclinical research collaboration involving the University of Zurich.

The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement. In brief, the preclinical research collaboration will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies performed by the University of Zurich. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration and then explore the potential for a further partnership. PCI Biotech has already a collaboration agreement with the University of Zurich and the research is funded through the existing agreement.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “I’m very pleased to announce another research agreement in the field of nucleic acid therapeutics. We believe that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities. We look forward to explore synergies with BioNTech’s pioneering disruptive technologies.”

7 Likes

Tenk hvilken bombe det ville være med en børsmelding om at PCIB er involvert i corona vaksineutviklingen til BioNTech & University of Zurich :slight_smile:
Jeg vet at det ble sendt inn spørsmål om dette før Q-presentasjonen. Per nektet å snakke om temaet. Jeg vet også at det ble sendt inn spørsmål om dette til Radforsk, men de har også nektet å snakke om temaet.
Det gjør meg litt undrende .,.,.,

10 Likes

Enig med deg nok en gang bamse. Det ville jo være enkelt å si nei om det ikke var noen mulighet for ett eller annet?

5 Likes

Det vil alltid komme en “Korona”.
Istedet for å løpe etter vil kanskje Pcib være i forkant i løpet senere .
I mellomtiden er det nok å ta av av lidelser.

5 Likes

Jo oftere man sier nei når noe ikke er aktuelt jo mer nærliggende vil det være å trekke den konklusjon at “noe er på gang” når man velger å ikke svare. Derfor er nok “ingen kommentar” klokest enten noe er aktuelt eller ikke.

6 Likes

Akuttavdelingene må nå åpne for også andre pasienter, sier Ingvild Kjerkol (Ap) til VG,

– Det gjelder blant annet pasienter med kreft, og folk med tunge psykiske lidelser som er blitt skrevet ut av sykehusene for å frigjøre kapasitet, sier Kjerkol, som er Aps fremste helsepolitiker på Stortinget.

6 Likes

Og Trump fikk jo pepper for noe liknende, for å avlaste sykehusene, med sykehusskip.

• Som han fikk pepper for å ville benytte malariamedisin.
  • Før resten av verden ville prøve det samme.
    Media er media.
    Det viktige er jo at Pcib er Pcib.
    Så kan resten komme etter her også.
2 Likes

DOW opp 7,75% og NASDAQ opp 7,3%.

Hvis noen har vært klare for å inngå mulig avtale før er det ikke mindre interessant nu. Med det mener jeg både bedret finansiell klima (økt verdi på egen aksje, innvandende effekt, ved avtale og enklere tilgang finansiering ved stabilisert marked) og ikke minst psykologisk effekt. Hvem synes ikke det er betryggende å gjøre avtaler og dealer når det ser «lysere ut». Dette signalet KAN være trigger både for budkamp eller plutselig raskere enighet om termer. Det var Einarsson som spekulerte om budkamp på podcast radforsk tidligere. Hvilke kandidater Einarsson tenkte på vet jeg ikke. Men antar to av de heteste mulige kamphaner i så fall kunne være Astrazeneca og BioNTech? Mer spennende tider i norsk biotek har det kanskje aldri vært?

20 Likes

Spørsmålet er:
Har Pcib sin teknologi noen praktisk verdi, eller har den det ikke?
Dette handler ikke om religion eller forelskelse, men om nytte-verdi. Kost/nytte.

1 Like

Vel vi ser andre leveringsteknologier gjoer suksess, hvor vaar banker de ned i stoevlene…Det er paa grunn av de gode forskningsresultatene vi er PCIB aksjonaerer. Men det tar alltid litt tid for nye oppfinnelser og bli annerkjent av markedet.

9 Likes

Etter 12år er det kanskje tid å finne oss en annen CEO eller endring i styre hvis PCIB ikke kommer med €€€$$$ avtaler på bordet.

Dagens ansatte, styret og advisory board har gjort en formidabel innsats og har gjort suksess. Jeg håper og tror de kommer over målstreken. Stor takk til personer nevnt!

21 Likes

Hvorfor nå drive med krisemaksimering…
Se på resultater - hør på podkast, se og hør på en meget edruelig og forsiktig Per, som de siste gangene han har blitt intervjuet ser ut til å boble innvendig…
Dette blir knallbra uansett liten eller stor avtale med AZ…
Sikkerheten for at vi går vinnende ut her er resultater og FimaChem! :blush:

15 Likes

Da PCIB steg mot 45 kr på patentmeldingen var jeg ganske fristet til å selge, ikke fordi man kunne være sikker på at den ville falle tilbake og gi billigere inngang senere, men fordi man da kunne få kjøpt Ultimovacs til 30 kr og PHO til 50 kr. Enda et eksempel på at det kan være smart å selge aksjer som befinner seg på en bølgetopp og kjøpe de på bølgebunnen. Har riktignok betydelig tro på PCIB fremover, men det er nok en type tro det også kan argumenteres godt for i Ultimovacs og PHO.