Det er også mulig å sitte med alle tre
Eg ser ikke noen grunn til og kjøpe noe annet enn pcib, på kort sikt nå i 2020.
Det vil endre seg senere grunnet høy pcib kurs, forhåpentlig
Jeg solgte nettopp aksjer i PHO og kjøpte i PCIB. Jeg ser langt flere triggere og større oppside i PCIB.
Spekulasjon selvsagt men lurer på om en er på vei ut med siste rest og en annen solid på vei inn? Kursen har vært noe seig siste dager med enorm oppgang makro (DOW og europeiske markeder)og samtidig krysses det bra med poster. Fint hvis noen har ønsket å kvitte seg i en tid nå får ut de siste poster og ny(e) solide og optimistiske kommer inn. Da er det duket for å følge indekser og de solide markeders oppgang siste dager igjen. Egentlig burde biotek med høy beta gå høyere oppgang enn indeks (akkurat som da fall ble dypere enn indeks). Tror selger plutselig er tom?
Kan være en aksjonær med investeringer i oljesektor som trenger likviditet og «må» kvitte seg med PCIB som har fått god likviditet og står støtt?
Blir det århundrets kjøp for de som kjøper nå? Imponert over siste tids solide daglige volum. Det betyr ofte at noe er på gang? Anyway interessen er uansett etter alle solemerker øket betraktelig.
Og der var det massivt med kjøpsordre. Skulle det plutselig bli påskerally?
Kursen har vært unormalt stabil fra den heftige oppturen fra 30->48->38 for halvannen uke siden. Har ligget +/- 40-42kr siden da, og volumet har vært ganske så bra.
Handelen idag synes jeg tyder på at det i hvert fall er én med en viss størrelse som selger. Ikke gigantiske poster, men poster på 5-15000 går med jevne mellomrom, for det meste pushet av selgersiden.
Veldig godt å se at det står noen klare til å ta i mot over 40kr, det er i det minste noe å ta med seg!
Herlig å se at den holder seg på 40.
Ankepunkter er at volumet er utrolig lavt, og det skjer fint lite positivt på topp 50.
Edit: Ja du har rett @anon50125742, ikke utrolig lavt i forhold til hva som har vært vanlig i pcib, jeg tenkte da i forhold til de fine dagene som var nylig.
Grei presisering.
Er volumet utrolig lavt? Har vel ligget mellom 10-20mill i omsetning siste uka, er ikke det relativt bra historisk sett?
I den heftige oppturen var vi oppe i 80mill, men det var jo ekstremt?
Joda ok at det er stabilt og over 40kr. Litt stusselig at PCIB med høy beta (som vi så fallt flere ganger mer enn indekser når børsfallet kom) ikke etter siste dagers solide oppgang i indeks ikke dro til med skikkelig rally som høy beta seg hør og bør😆.
Volumet er solid det målt mot mcap i %
Har det skjedd noe negativt på topp 20 eller 50? Eierskap topp 20 har vært stabil på 43-44% eierskap for years. Tenker det er veldig positivt. Men klart alltid ønskelig med kjøpere med dype lommer😊
Det var noen få dager med et herlig høyt volum, og jeg hadde et stort håp om at disse skulle vise igjen på at noen storfisker var på vei inn.
Volumet fra de dagene utgjorde så godt som nada forskjell på topp 50. Da er det mest lett å tenke seg at det var en del tradere som gjorde en fin handel på at den aksjen overreagerte ned til under 30, og så lettet seg på 40.
Deretter har volumet tørket ganske mye ut igjen, selv om det fremdeles er helt ok.
Relativt sett har jo PCIB svekket seg mye de siste dagene, men vi får håpe det kommer en ny “bølge” snart.
« Relativt sett har jo PCIB svekket seg mye de siste dagene, men vi får håpe det kommer en ny “bølge” snart.»
En av grunnene til at jeg solgte i Pho og kjøpte i Pcib
Vi nærmer oss dessuten slutten på de 6 månedene med forhandlinger
Bare å hamstre PHO og selge PCIB Da Ebitor
Se der ja! Urovekkende!
Jeg noterer meg at Mowi også har høyere markedsverdi enn PCIB. Det er svært negativt!
Du er en solstråle du Ebitor
Sjog
Men, det er jo sant
ja, mye går opp og ned som bare fy, masse av oppturer å bli med på, og her sitter vi…
på tide og fjerne long, kun bli trader
Du som kjøpte nå ja? :o
“En av pasientene, John O ́Reilly (66), hadde en svulst på baksiden av tungen og ville ikke ha overlevd vanlig kirurgi. Ved hjelp av lys ble svulsten fjernet i løpet av 40 minutter, og nå kan ikke legene finne spor etter kreft i kroppen.”
Håper og tror ordlyden blir slik som ovenfor når resultatene fra RELEASE studien foreligger.
Slutta å bli redd for ikke å være med opp. De sjansene kommer alltid. Mer opptatt av ikke å være med ned igjen.
Ja sjansen for å bli med opp er der når du er på plass til rett tid