Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Dette:

1 Like

Spennende.
Men hadde vært gøy om en av de som er notert på oslo børs snart får omtale ? Hva skal til for å få innpass ? Pho aldri vært på dagsrevyen ?

2 Likes

Ta det bare med ro. Gjelsten fikk 10 minutter alene på Dagsrevyen.Zero effect , BigPharma bryr seg ikke om norsk dagsrevy…

4 Likes

Feil tråd, men utrolig at de ikke har funnet plass til PHO?

1 Like

Bra skrevet :bangbang:

At PCIB ikke har fått seg en kommersiell avtale i boks de siste 18 måneder er for meg et stort :question:

Noen som vet eller har befriende tanker på dette :question: :roll_eyes:

2 Likes

Ting tar tid i denne bransjen, men nå har ting blitt modnet, så det skjer nok mye de neste 6 månedene.

6 Likes

Det har du helt rett i, @Aruben2. Norske investorer med de djupeste lommene har hatt sin besøkelsestid og vel så det. Måtte de bare komme halsende etter den dagen det smeller.

5 Likes

Yep, likevel håper jeg at vi (PCIB) kan unngå Spektalens maffia virksomhet. Jeg forstår ikke at Oslo Børs tillater slike praksis som han holder på med.

1 Like

@TheLion

Nevnte investor, og et knippe andre som er kjent som børshaier, kjenner børsreglementet og børsens praksis ut og inn. De passer i all hovedsak på å holde seg godt innenfor spillets regler.

Mitt poeng er at den dagen PCIB - eller for den del hvilket som helst annet norsk biotekselskap - får sitt internasjonale gjennombrudd, er de alle sammen altfor, altfor små.

7 Likes

Hvorfor ikke, for dette er hva boersen dreier seg om. Kjoepe seg inn i ett selskap, og hvis aksjen stiger, selge seg ut og ta gevinst!

Jeg tror at flere mister tro på biotek pga slike som dominerer opp og ned. Vi trenger stabilitet og realistisk verdi fastsettelse for å få biotek som riktig investment etter min mening. PCIB skulle jeg gjerne sett skånet for / til kursmanipulering.

3 Likes

Kan dette være positivt for PCIB?

Astra Zeneca starter coronatester

Det britisk-svenske selskapet opplyser at de vil starte med globale kliniske tester av et legemiddel som skal minske dødeligheten av covid-19. Det aktuelle legemiddelet heter Calquence, og brukes vanligvis på pasienter med blodkreft. Legemiddelet er tidligere godkjent av amerikanske FDA.

– Dette er den raskeste lanseringen av en klinisk test i Astra Zenecas historie, sier forskningssjef José Baselga til Omni.

7 Likes

Betyr vel fint lite for PCIB.

Men litt dårlig tegn at en av de listede bivirkningene er “upper respiratory tract infection” da :smirk:

Drogen har sin egen site:
https://www.calquence.com

4 Likes

Men både nyheten tidligere med positiv studie og dagens nyhet fra AZ KAN ha noe å si for villigheten til å tilby god deal til PCI Biotech hvis det er termer som diskuteres? Nu er AstraZeneca opp 77kr i dag!!! Ca 9% opp for giganten er titalls milliarder økt markedsverdi. Her blir markedsverdi pluss langt over 100 milliarder på en dag når mcap er enorm? Utrolig.

Det gjør noe med psykologien for mulig gode dealer?

Hvor stor sannsynlighet mener folket her at det er for AstraZeneca og PCI Biotech inngår kommersiell avtale? Tidlig mai er kvartalspresentasjon for PCI Biotech vil det kunne være nærliggende å presentere status?

6 Likes

Om ett par uker, topper antakeligvis coronaviruset ut de fleste steder, hvor verden er paa bedringens vei. og vi er i mai. Noe som betyr at ting kan skje naar som helst. Gleder meg til neste radium hvor PCIB blir omtalt.

6 Likes

Börsvärdet på AZ upp 98 miljarder idag!!
Inte fel med vind i seglen för dem under rådande förhandlingar med PCIB.

103 miljarder nu :wink:

6 Likes

Moderna kjører Live event i dag kl 14.
For de som leter etter spor av noe PCIB relatert hos Moderna så kan det kanskje være verdt å følge denne.

Moderna’s Vaccines Day will include presentations from Stéphane Bancel, Chief Executive Officer, Tal Zaks, Chief Medical Officer, and key opinion leaders with a focus on mRNA vaccines and the Company’s core prophylactic vaccines modality.

16 Likes

Ja, er det dagen i dag :wink: Håper det :slight_smile:

2 Likes

Brukbar stigning på lav omsettning skulle vel tyde på at de som var fristet til å selge på disse lave nivåer, solgte ved forrige rykk.
Ingen ved sine fulle fem selger gull for knapper og glansbilder :smiley:

6 Likes

Kan du si. Bra fyring nå.

1 Like