Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det der er et veldig godt poeng, Savepig. Trojan var vel sjefsinvestigator i fase 1, medforfatter på artikler og presenterte vel på ESMO om jeg husker rett. SÅ han har aksjer i dette fra forskningssiden. Klart han jobber nok hardt for å rekruttere pasienter og motivere sine kolleger til å skaffe pasienter. At Tyskland har et velfungerende helsevesen som tok greit unna COVID er nok ingen tilfeldighet men veldig heldig for PCIB som har satset tungt i Tyskland.

Til sammenlikning har vel Nucana bare åpnet i UK og USA derav forstår vi kanskje hvorfor de stoppet studien.

14 Likes

AZ i ATH… Viser muskler!

5 Likes

Og mer skal det bli med PCIB teknologi :wink:

:pray: :crossed_fingers:

2 Likes

Kursmål på PCIB etter diverse analyser er etter mi meining alt for lavt. Jonas Einarson har greit forklart kvifor.
Vi har eit svært realistisk håp om at PCIB kan vere med å bidra på mange område. Eit bitte lite håp om å bidra til å hjelpe diabetikarar, berre tanken på det er svimlande!
I Norge har vi ikkje forstått kva verdien på eit slikt selskap burde vere. Om berre eitt av områda til PCIB fungerar (“og det fungerer på alt”):slightly_smiling_face:, har vi kursar langt over nokre få hundrelappar. PCIB er ikkje i mål, men noko vil vere klart innan få månader. Kan ikkje fatte og forstå dei som vågar å gå inn og ut av markedet med aksjane sine for å tjene “nokre få kroner” dei neste månadane. I alle høve er det sannsynleg at den dagen kjem da nokon brenn fingrane sine noko alvorleg.
Ingen veit når toget går, for det kjem det til å gjere, og dette toget er ikkje NSB, dette er Shinkansen × 2.
Håper og trur (faktisk!) at dei fleste her på Tekinvestor har is i magen og ikkje går glipp av moroa.

22 Likes

Emoji eksplosjon! Å fine reflekteringer :+1:

2 Likes

Jeg prøvde å se litt mer på Ionis og AZ i dag, for å se om jeg kunne få noe ut av det.

Noe som muligens kan være interessant (men muligens også er helt bak mål, feel free to arrest):

AZ kjøpte rettighetene til IONIS-AZ6-2.5-LRx, eller AZD2693 i april 2018.

På nettsiden til AZ står det oppført et Fase1-studie med AZD2693 som ikke hadde oppstart før Q4-2019, altså i den tiden da AZ og PCI utvidet sitt samarbeid utover onkologi.

Spørsmålet er enkelt, kan PCI Biotech være involvert i dette?

4 Likes

Skal PCIB være involvert i kliniske forsøk i samarbeid med AZ skal det børsmeldes. Det foreligger ingen avtale om dette. Mine tanker

2 Likes

“skal det børsmeldes”…javel , stoler ikke på det :slight_smile:

1 Like

Falck ble spurt om PCIB måtte børsmeldes om de evt hadde/er brukt i en evt Corona test/forskning.
Han dro på svaret og svarte at det var sannsynlig at de hadde børsmeldt det… Han var ikke sikker… :blush:

2 Likes

Jeg håper faktisk alle disse TA-folkene er ute i hagen og gjødsler og vanner gap’et sitt den dagen raketten går til himmels.

Mind the GAP! :sweat_smile::crossed_fingers:

21 Likes

Det Ionis holder på med er Antisense therapy, som handler om å omprogrammere mRNA. Antisense oligonucleotides (ASOs) er en type nukleinsyre som PCIB aldri har sagt at PCI-teknologien har blitt prøvd med, og derfor har jeg heller ikke så stor tro på at samarbeidet med AZ involverer Ionis. Jeg er overbevist om at samarbeidet med AZ handler om levering av mRNA, og spesifikt naked mRNA.

8 Likes

Moderna steg nesten 9% i kveld i USA med stadig gode nyheter om sin mrna vaksineutvikling. Det er snakk om en matchwinning knock-out på vaksinekonkurrentene. Mrna transport inn i cellene kan være en del av løsningen. Moderna skriver: "We need to get the mRNA into the targeted tissue and cells while evading the immune system. If the immune system is triggered, the resultant response may limit protein production and, thus, limit the therapeutic benefit of mRNA medicines. We also need ribosomes to think the mRNA was produced naturally, so they can accurately read the instructions to produce the right protein. And we need to ensure the cells express enough of the protein to have the desired therapeutic effect. "

LATEST NEWS

The National Institute of Allergy and Infectious Diseases, a part of the National Institutes of Health, is studying the vaccine in a 45 patient trial and could have early results:(https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-26/first-look-at-moderna-covid-19-vaccine-may-take-two-more-months?sref=T96IplOq) from a handful of patients in late May or June.

11 Likes

Du har nok rett. Sjekket studien på clinicaltrials og den hadde ingenting med PCI å gjøre, så langt jeg kunne se.

Ser frem til å få bekreftet hva de har jobbet med de siste 5-6 månedene, og hva de har kommet frem til. Ingenting hadde gledet meg mer enn at det hadde noe med Moderna å gjøre… :star_struck::star_struck:

4 Likes

Den medisinen jeg tror de har prøvd, har også nådd klinikk, men det utelukker ikke at man går tilbake og tester med PCI i mus igjen, når de resultatene man fikk fase I studien var litt skuffende, samtidig som man er helt klare på at man tror medisinen fortsatt har potensiale:

“In conclusion, although substantial further clinical development is required, this study provides evidence in humans that chemically modified mRNA is well tolerated and may be a suitable platform for targeted therapeutic protein delivery to patients in the clinic. VEGF-A mRNA may hold promise as a regenerative treatment of patients with diabetic wounds and ischemic cardiovascular disease.”

8 Likes

Vel, kan Moderna virkelig faa til dette uten fimaVacc eller fimaNac ??? I saafall hvilke annen leveringsteknologi er det de benytter??

Det de skriver om “evading the immune system” taler for innkapsling, og ikke ‘naked’, så jeg tror de går for Moderna sin egen LNP.

6 Likes

Pils og akevitt er herlig 6/6

Covid19-haussingen i denne tråden er helt meningsløs og antagelig bare til skade fordi den kan vekke urealistiske forventninger

13 Likes

Det var vel også det Pål Falck foreslo at de ville gjøre på podcasten i går. Altså levering med lipid nano particles, ettersom dette var en del av Modernas allerede etablerte “arsenal”.

4 Likes

Ingen er tjent med spekulasjoner rundt covid-19. Det er ekstremt lav sjanse for at pcib vil ha mulighet i denne pandemirunden til å stå for leveransen… de er så presset på tid for å levere sikre resultater at jeg tror at det er lite sannsynlig at de vil velge en (enn så lenge) umoden leveranseteknologi som vil medføre lengre time-to-marked.

8 Likes

Du har rett igjen, @polygon :ok_hand::sweat_smile:

« This clinical trial is designed to assess the safety, reactogenicity and immunogenicity of mRNA-1273 manufactured by ModernaTX, Inc. mRNA-1273 is a novel lipid nanoparticle (LNP)-encapsulated mRNA-based vaccine that encodes for a full-length, prefusion stabilized spike (S) protein of SARS-CoV-2.»

Kan vi ikke bare være enige om å legge den kortsiktige Covid-19 drømmen død. Som @Savepig sier så kan det bare skape falske forhåpninger og på den måten større unødvendig volatilitet i aksjen når forhåpningene ikke innfris.

Vi har mer enn nok å se frem mot uten Covid-19! :sunglasses:

24 Likes