Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror nok Forsk gjør lurt i å kun ved svært spesielle anledninger, som eks denne utrolig viktige informasjonen om tumorstørrelse, skriver på TI.
Forsk er jo en mann med mange hatter, og som formelig bobler over av energi og engasjement.
Skulle han bare «let him self go» på forumet kunne han fort uforvarende satt seg i en vanskelig situasjon.
Uansett veldig gøy at Forsk følger med på hva som skjer på «grasrota».

24 Likes

Din tulling Snøffelen, ikke gi han argumenter for å ikke bidra/opplyse/hjelpe oss til å forstå. Jeg prøvde jo til og med å lure han med et direkte spørsmål. Og selvfølgelig har han mye annet å ta seg til.

Et av få skuffende bidrag fra deg Snøffelen :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg kan svare. ABC-02 studiet består av flere typer CCA, blant annet galleblære og intra-hepatic(inne i leveren).

PCIB retter seg mot perihilare pasienter, dvs de kan kun gå 1 eller 2 step inn i gallegangen. Når det forgrener seg mer,blir kanalene for tynne til å komme til med laser.

Studien som Bra_britt har funnet er derfor mye mer relevant.

Vi ser nå klare indikasjoner på at perihilare pasienter er sykere enn et gjennomsnitt. Noe som også har blitt tidligere indikert gjennom sliden som ble vist i dybdepresentasjonen i november 2016. I en sammenliknbar populasjon i ABC-02 studiet, responderte bare 1/13 pasienter.

Jeg kommer når jeg får tid til å kjøre gjennom min R-analyse av de oppdaterte overlevelsedataene vi nå har fått. Jeg kommer til å vurdere å senke forventningsverdien for PFS/OS fra dagens 8/12 mnd. Dette basert på det ovenevnte, at studiet Bra_Britt linker til virker å være en mye bedre benchmark enn ABC-02.

29 Likes

På mange måter er informasjonen om tumorstørrelse, og hvordan disse svært syke pasientene har klart seg mtp forventet overlevelse, av større verdi en det CR-pasientene var ved forrige korsvei.

Slik jeg ser det så har vi nå gode indikasjoner på at PCI-teknologien med dobbel behandling kan gi verdi til en stor andel av pasientene.

For å illustrere hva jeg mener kan man sammenligne med immunoterapi.
Immunoterapi gir som kjent flere langtidsoverlevere, halen på kurven i Kaplan Meier øker i nivå fra typisk 10% til 20%, og noen tilfeller kanskje 35%.
En nivåøkning fra 10% til 20% betyr at 1 av 10 pasienter får mye igjen, mens nivå fra 10% til 35% betyr at 1 av 4 får mye igjen.

I en gruppe på 20 personer er det garantert (betydelig) mer betalingsvilje om 20 av 20 personer får 6 mnd ekstra overlevelse enn om 2 av 20 får 5 år ekstra, eller 5 av 20 får 2 år ekstra, selv om summen av overlevelse gir samme regnestykke.

Jeg synes det tankeeksperimentet illustrer verdien informasjon om tumorstørrelse potensielt kan ha for PCI- behandlingen.

16 Likes

Hei,

etter et langt liv paa börsen hvor jeg har opplevd himmel og helvete mange ganger, er jeg blitt pensjonist med faste “inntekter” og mye tid til lesing og refleksjoner. Regner med at du ligger litt etter i livslöpet.

Pr dd har jeg bare 3 bioaksjer, alle barn av Radforsk. Bakgrunnen er at Radium til stadighet kommer med lett forstaaelige oppdateringer av status for selskapene.

Min kommentar til at du bare er investert i en aksje var grunnen til min kommentar som sa meg at du sliter med egen graadighet og egen risikovilje. Forövrig som meg selv. Regner ikke med at den problemstillingen vil avta med aarene, men problemene jeg har med viljen/evnen til aa realisere tap er et slit! (Saa alle emisjonene i TRVX og PCIB komme, men reagerte ikke i forkant.)

Med utgangspunkt i at mitt engasjement paa börsen er en lek mens ditt er en alvorligere variant, synes jeg du skulle ta avstand fra aa väre investert i bare en aksje. Det styrker saktens “ryet” naar investeringen i börsvinneren slaar til, men snarveien til rikdom betales med risikoen for aa lande paa bar bakke.

Av min investerte kapital ligger ca 40% i PCIB, 50% i Pho og 10% i Trvx.

PCIB kontra Pho: Paa tross av vanskelighetene sistnevnte hadde med fleskiscopene tror (haaper) jeg paa positive kursreaksjoner etter den 14/5. Kursen og utbyttene for Pho kommer först og blir höye. Men utsiktene for PCIB er skyhöye, inbefatter mer risiko og vil ta betydelig lengre tid.

Trvx har kostet meg mye! Kursen blir holdt nede pga den löpende emisjonen og hvordan kursen vil reagere paa 3-aarsoverlevelsen for TG01 blir spennende aa se, men utsiktene til enda en emisjon i löpet av 1til 2 aar liker jeg ikke. Her er det forskningsplattformen og den lave kursen som er grunnen til det fortsatte engasjementet. Enn saa lenge?

Trur eg.

Lykke til!

Hilsen Legoland

-----Original-Nachricht-----

6 Likes

Hei @Gunnersaurus,

dette er gode tanker. Jeg har et knep jeg kan prøve som du kan se funke ift det du tenker på.

Det er nå opprettet en tråd hvor de øverste innleggene er blitt gjort til wiki-poster som alle kan redigere. Kan de som, er intereressert prøve å linke direkte til de innleggene de synes er aller best der?

6 Likes

Bra _britt med flere leverer fantastisk kunnskap og deler. Bukker og takker.

Jeg er ikke redd for at det ikke vil komme kjøpere til i PCIB. Resultatene er helt glitrende! Sett det før og det vil antagelig skje igjen i PCIB og biotek at kursen plutselig er opp 50%+ på dagen?!

2 Likes

Synes det er veldig hyggelig at Forsk kommenterer men la oss nå ikke hverken forvente eller forlange at han følger diskusjonen fra dag til dag og svarer på spørsmål. Jeg synes vi har fenomenal kompetanse med oss på forumet allerede med Bra_Britt, Kontorstol, Snøffelen etc og setter stor pris på alle innlegg som kan gi oss som ikke er fagfolk en innsikt i selskapets framganger. Jeg er styrket i troen og har etterhvert økende forventninger til at alle tre områdene kan gi både oss og Radforsk hyggelig avkastning over de neste tre årene.

12 Likes

Hei igjen. Jeg har også vært i Nano og Trvx, men solgte meg ut på 86 og 18 kroner og flyttet over i Pcib etter meldingen om PF2. Har kjøpt tilbake trvx på 6,50. Har også vært innom noen andre selskap helt i starten. Grunnen til at jeg nå er i PCIB er ikke grådighet, jo litt derfor også, men jeg føler meg såpass trygg på aksjen at det er her jeg vil pengene mine skal bo. Jeg har råd til å tape pengene og jeg har aldri gamblet noe særlig gjennom livet, men nå gjør jeg det - samtidig som jeg føler at det ikke er gambling fordi jeg har lest ALT som har blitt skrevet om selskapet. Men takk for gode råd og ha en riktig så god helg :blush:

8 Likes

Jeg liker ikke å bidra til overfyllt mailboks for Per og Ronny, men jeg ytret et ønske i går om å publisere Q-rapporter tidligere på morgenen. Dette for å kunne få bedre tid til å forberede spørsmål. Har fått ok av Ronny til å videreformidle svaret:

"Takk for mail og din interesse for PCI Biotech. Vi vil justere publiseringstidspunktet fra kl 0730 til kl 0700 fremover.

Mvh
Ronny Skuggedal
CFO"

20 Likes

La oss si det slik; de aksjonærene som selger i dag under gårsdagens kurs er neppe folk som følger med på guidingen til PW eller har satt seg inn i selskapets teknologi. Det kan selvfølgelig også være noen som prøver å manipulere kursen. Disse burde det være lett å blåse av banen dersom det blir sett på som et problem.

7 Likes

Lest tidligere innlegg at det ville komme noe fra PCIB på NRK Lørdagsrevyen i helgen? Handler det om teknologien til PCIB og resultatene eller er det om radforsk? Noen som vet?

2 Likes

Tusen takk Savepig :grinning:

Jeg har linket inn fire innlegg som jeg finner ekstremt stor verdi i å ha lett tilgjengelig. Det finnes garantert flere som fortjener å komme inn på hall-of-fame, men det er jo greit om terskelen for å havne her er meget høy slik at dette blir et oppslagsverk for “real quality” :star:

12 Likes

Tror like gjerne at det innslaget handler om forskningsstiftelsen.

3 Likes

Denne tror jeg har gått hus forbi folk. Det skapte stor misnøye blant aksjonærene da en del innsidere solgte opsjonsaksjer samme dag de ble tildelt. Jeg er blant dem som har uttrykt min misnøye med dette til Hans Peter Bøhn. Veldig gledelig å se at det nå blir slutt på denne praksisen:

“For å sikre langsiktig eierskap vil aksjer ervervet gjennom utøvelse av aksjeopsjoner tildelt etter April 2019 ikke kunne selges før tre år etter utøvelsen, unntatt aksjer som selges umiddelbart for å dekke transaksjonskostnader og skatt.”

28 Likes

Fantastisk forum dette her.

Nylig info gitt til markedet for PCIB og markedets reaksjon fasinerer.
Kanskje info må bekreftes fra annen nytt hold før markedet forstår og våkner.

4 Likes

Har i dag bunkret opp med ytterligere et par tusen aksjer, god helg folkens!

7 Likes

En mer solid grunnmur i ett biotec selskap foer take off, skal man lete lenge etter. At alle tre forretningsomraadene fortsatt er paa G saa langt ut i loepet, hadde selv ikke superopptimisten meg regnet med for to-tre aar siden.

Og jeg husker fra den siste podcasten at ingen spurte eller snakket om fimaNac, hvor faktsik PW tok opp fimaNac temaet selv, etter at programleder spurte om det var noe de haade glemt aa snakke om. Og naar han avsluttet med at partnersamarbeidene med fimaNac, kan utvikle seg til noe stort, uten at han utviklet det videre, sitter man igjen med foelelsen av at han sitter med spennende fimaNac informasjon han ikke har anledning til aa dele med oss. Noe som betyr vi muligens har en 3. mulig utskytningsrampe i loepet av aaret.

6 Likes

Eg blir så glad og fornøyd når eg leser her inne, spesielt de som graver frem ny info og er superkompetente.

Takk til alle.

Eg skal skule mindre mot kursen fremover. Har tatt mitt valg, er inne på topp100, er langsiktig, så nå er det bare å vente på de gode nyhetene (og sikkert noen FÅ setbacks) og la det stå til.

Lothian

20 Likes

Har også merket meg at det ikke kom innsiderkjøp etter de særs gode fimaWacc-resultatene.

Forhandlinger av betydning for verdsettelsen av selskapet kan være forklaringen, og det ble igår vist til en mulig partneravtale for Asia.
Slik jeg oppfattet onsdagens presentasjon og spørsmålsrunde tviler jeg på det som den mest sannsynlige forklaringen.

Derimot nærmer det seg en mulig fornyelse med T-10 for fimaNac. Det samarbeidet har vart så lenge at tida må være moden for avslutning eller utvidelse med partneravtale inkl. upfront payment.
Kan være dette som sperrer for insiderkjøp. Det blir uansett interessant å se hva som skjer med T-10 samarbeidet?

10 Likes