Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Denne “langsiktighet” man trøster seg med hver gang kursen ikke responderer som forventet, har jeg problemer med å oppfatte som ærlig ment. Skrivefrekvensen på disse tråder tilsier at vi alle er opptatt av mest mulig kursstigning på kortest mulig tid.

2 Likes

Nå slår du inn åpne dører Rockpus…:wink:

Kursen responderer stort sett utelukkende på kliniske data. Ingen fornuftige investorer forventet kursstigning etter q4.

Sånn jeg ser det er det 3 potensielle triggere denne våren:

• Data fra extension studiet
  • Data far VACC studiet
  • Partner/siter i Asia
4 Likes

Personlig er jeg investert i PCIB fordi jeg har troen på at de kan nå markedet og at jeg da tjener mye penger. Er jo fordi jeg ønsker å øke kapitalen mest mulig at jeg er her.

Om de når markedet, blir det en langt større fortjeneste, enn de skarve 20-30% som kursen går ved en god-melding.

Så lenge jeg har troen på at PCIB når målet sitt, blir det ikke aktuelt å selge noe før de er i mål. Skulle det derimot dukke opp noe som gjør at jeg mister troen, er det rett ut, uansett kursnivå på det tidspunktet.

5 Likes

Det er tydeligvis flere ufornuftige investorer enn det vi liker å tro…

Det er en del som stadig bedyrer at de synes det er helt greit om kursen forblir lav fordi de kun fokuserer på endelig produkt om flere år. Påstår ikke at alle bløffer, men kun at en god del bruker dette som en form for “trøst”. Noen av disse langsiktige er samtidig blant de mest aktive promotører på forum. .

1 Like

I det korte bildet mener jeg, følgende:

• FimaVACC er ute av sekken. PCIB evner ikke i det hele tatt å guide eller beskrive hva tallene er eller kan brukes til. Om in-debt analyse vil gi noe mer er jeg usikker på, men etter hva jeg hørte igår er jeg usikker. Og tidhoristonten for publisering er fra 1 til lengre tid. (just a guess)
  • Extension studien kommer ingenting før desember + 6 måneder = medio juni.
  • Partner i Asia - Tja. Jeg ville ikke hatt den på lista.

Legg til at det er minst 3 år til interim, da er jeg nesten sikker på at aksjen idag fremstår som dyr oom noen uker.

OBS Jeg er bull til aksjen i det lange løp, men at man inntil videre har andre alternativer som gir bedre avkastning.

Hvis du tror på det du selv skriver så skal du vel ut av aksjen da.

1 Like

Jeg har gjort mine grep i henhold selvfølgelig.

OK, da vet vi det. Ikke overraskende siden du har vært negativ til Pcib i lang tid.

1 Like

Kunne også lagt til at det er et stort bear signal når aksjen her inne omtales som grusomt billig og markedet er kunnskapsløst.

Håpte du at ledelsen skulle gi deg en avklaring på dette ved Q4? Dette for å avlaste van der Burg sin rolle??
Personlig tror jeg at den eneste intensjon de hadde, var å gi et signal om at vi har noe positivt i vente når rapporten kommer. Det evnet de da å gjøre?

4 Likes

Og hva slags “signal” skal vi se ut fra negative innlegg fra aksjonærer som nylig har solgt??

Hvis tallene er så jævlig bra, hvor slippes de da i Q4 på en sånn måte at ingen skjønte det? Ref Sørlendingen som trodde at det bare var litt av det?

Hvorfor er ikke dette sluppet som knalltall i egen news for lenge siden?

1 Like

Det er forøvrig mange som oppgir grunn til hvorfor de kjøper, gir ikke det meg lov til å fortelle hvorfor jeg selger?

Skjønner tankegangen og er en ærlig sak. Men jeg tør ikke være utenfor. Videre utelukker jeg ikke avtaler på alle områdene, og da vil jeg ikke være utenfor. Risikoen er svært liten frem til interimavlesing(størst er vel innrullering) og imellomtiden kan mange gode ting skje.

2 Likes

Fordi det ikke kan være kjent tidligere når det skal publiseres.

3 Likes

Det jeg stusser over er at du ikke solgte den dagen emisjonen ble kjent. Når du først skulle ut av aksjen mener jeg. Litt merkelig tidspunkt å selge seg ut på nå.

Til opplysning, jeg gikk ut med alt på emidagen. TOk tilbake lenger ned.

Forøvrig: Det er alt for mange som bare sier de kjøper i denne tråden. At ingen andre selger tror jeg ikke noe på. Jeg ønsker å vise mine årsaker til hvorfor PCIB faller og at det slett ikke bare er meg, men også mange andre somd deler min oppfatning.

1 Like

Jaja, lykke til geiran, tror ikke du kommer inn igjen så mye billigere.

2 Likes

Hvor får du dette fra @geiran:
Extension studien kommer ingenting før desember + 6 måneder = medio juni

Effektdata måles 6 mnd etter første fimachem behandling som er først i behandlingsløpet.
Safety leses av ca 3 uker etter andre behandling med fimachem, dvs etter den 5te strålesylusen a’ 21 dager. Av totalt 8 sykluser som igjen gir at det er ca 60 dager til effekt readout. Fra 20 DES.18

2 Likes

Her er det stort sprik i forventning! Hvem er mest troverdig i sin antagelse?