Det blir nok juni tror jeg, men det er lov å håpe på Q1 presentasjonen i mai.
Mener PW sa at de skulle presenteres nå i løpet av våren? På webcasten i går altså
Fordi det er van der Burg som har fått den oppgaven. De informerte på Q4 kun så mye og inngående som de hadde mulighet til i forhold til oppgaven til van der Burg. At en slik “smakebit” blir for vanskelig å skjønne for den gjengse aksjonær kan likevel ikke rokke med den klare oppfatning av at ledelsen er optimistisk. På nåværende tidspunkt bør det være betryggende nok for oss aksjonærer.
Hvordan vet du dette, @Geiran. Det er en tolkning, en annen tolkning er at radiologi leses av hhv 3 og 6 mnd etter 1. behandling. Venter man med radiologi til 6 mnd etter siste behandling, kan man ha gått glipp av best overall response, som kan inntreffe feks etter 3 mnd etter første behandling eller 6 mnd etter første behandling.
Det de sier i meldingen er at komiteen skal vurdere safety som er endepunktet for denne studien. Vi vet at safety kan leses av nå. Så sier de at man samtidig skal samle inn efficiacy data. Vi vet også at de har noe efficicay data nå.
Vi har jo en radiolog her på forumet. Kan du kommentere @Bra_Britt ?
Ellers respekterer jeg @geiran for at han er åpen om at han selger. Velkommen tilbake senere.
PW clearly hinted that the company keeps low profile when it comes to communication with the market limiting what they send out as messages. Q4 was a good example of compiled news in one presentation, each of the following could have been a separate stock exchange message:
- Fimavacc high level results
- Norway RELEASE study approval
- appointment of professor Sjoerd Van Der Burg in the scientific advisory board
- Ending of Ultimovacs collaboration
- Salt Lake City conference where Pci biotech made a “splash” with 2 posters and a presentation to the industry forum
These are all tangible news that could have been communicated to the market and are all except the Ultimovacs news positive.
This is excluding the fact that all patients treated with double fimachem are still alive, which we should agree it is very positive but efficacy data is not mature enough to be presented to the market.
The point is that all these news were probably outweighed by the only “negative” Ultimovacs news where we already know that the synergy works pretty well to the point it is generating a joint scientific publication.
Now we have to tune our expectations, respect this low profile communication policy and trust the management and the board with their priorities to deliver because it is clear they are working hard and most importantly making progress.
Good luck
The best is yet to come. Fimavacc analyse resultater, FPD(first patient dosed) i RELEASE, og data fra extension studien. Det kan også komme en fornyelse av topp 10- BP samarbeidet.
I tillegg kan ASIA dukke opp som en trigger.
Blir et moro H1. Selskapet leverer, det er det viktigste for meg. Kursen får komme når tiden er klar. Så vant til å sitte i minus nå uansett…
Geirans holdning til FimaVacc synes jeg deles av flere som står utenfor. Har sagt tidligere at det er nettopp dette som gjør det spennende.
Han mener resultatene og mulighetene til FimaVacc er tilnærmet lik verdi null. Dette gir jo aksjen en enorm oppside om det skulle slå til, og spesielt dersom markedet stort sett mener det samme som han.
Oslo Børs kunne nesten bare pauset handelen i PCIB til den neste børsmeldingen fra selskapet kommer…
Så slipper vi å se på denne tullehandelen.
Lothian
It would be easier for me to respect this low profile communication policy if the management explained the reason for this strategy.
Are they doing this, intentionally, and for a reason? If so, why?
Or are they simply not thinking about this at all?
I strongly believe that if the news you mentioned above had been notified as «børsmeldinger» on OSE the stock price would today be closer to 40kr than 30kr.
Do they wish to keep the stock price low and are doing this on purpose?
I really don’t think so.
Are they careless, bordering on incompetent when it comes to finances?
Sadly, maybe so. :-/
ROI
What is Return on Investment (ROI)
Return on Investment (ROI) is a performance measure used to evaluate the efficiency of an investment or compare the efficiency of a number of different investments. ROI tries to directly measure the amount of return on a particular investment, relative to the investment’s cost. To calculate ROI, the benefit (or return) of an investment is divided by the cost of the investment. The result is expressed as a percentage or a ratio.
Rett og slett skamfult hvis vi skal tolke at PW ikke har lyst å snakke med markedet fordi det skulle passe han litt bedre. Da går han veldig forbi ROI forpliktelsen han har.
I would not call them careless or incompetent, remember that the board chairman is Hans Peter Bøhn who I believe knows lot more about company valuation since he was a financial analyst covering the life science sector. During the time I have been an investor in this company the top 20 and 50 hardly changed, meaning the majority share holders are long term actors who don’t jump off and in at stock message announcements. This probably takes away lot of pressure from management as it seems the major investors understand the case well and are more interested in the finish line rather than the flashy billboards with half naked girls that are lined up along the way.
Investing in the stock market means you ll have little control on your investment since businesses will be run against your will or wish unless you are a major shareholder with a board seat. If you are not willing to give up some control then you should quit this and avoid self-torture. You ll be better off running your own business with totalitarian control. Trusting management is very important if you wish to have a peace of mind. We also want to keep you because of your valuable posts
Må ikke brenne alt kruttet nå. Om en slenger masser av børsmeldinger så blir det gjennomskuet etterhvert også mister det sin effekt. Sett det på en del selskaper som børsmelder i hytt og vær og etterhvert blir det bare ingen reaksjon. Det viktigste er å levere på data, og bygge seg opp et bra nettverk. Når fimaCHEM nærmer seg markedsgodkjenning så tenker jeg det smeller
FimaVAC blir også veldig spennende å se når full analyse er på plass. Hvis vi i løpet av året allerede får inn lisenspenger på fimavacc så tenker jeg fort kurs begynner å rykke på seg. Da får vi til og med enda en “Enda mindre rødt for PCI Biotech” hegnar overskrift som gjør at folk kaster seg over kjøps knappen.
Standard er å avlese efficiency ca. etter 6 mnd. Man skanner typisk på 3 og 6 mnd. etter intervensjonen og sammenlikner med baselineundersøkningen som ble gjort i forbindelse med intervensjonen. Den beste respons av de to undersøkningen ligger til grunn for best over all respons.
Det er ikke så sjeldent at man kan se ytterligere respons fra 3. mnd. undersøkningen til 6 mnd. undersøkningen. Så derfor er det bra å vente 6 mnd. for å rapportere.
Et veldig godt poeng!
Takk for svaret, men vi snakker jo her to behandlinger. Poenget mitt var at geiran hevder at avlesning skjer 6 mnd etter siste behandling og dermed kan ventes i juni mens jeg mener at man starter å måle tid fra første behandling. Hvis min teori stemmer kan rapportering ventes i mars gitt at de bruker et par måneder på site monitoring og dataanalyse og sammenstilling. Se figur nedenfor
Å ja. Jeg forstår. Det kommer vel an på hva selskapet vil gjøre da. Hvis man vil vente til at efficiency er modent fra den oppfølgende behandling eller ikke.
De kan jo rapportere effekten av den første behandligen etter 6 mnd. Men hva de velger å gjøre vet jeg ikke.
Man kan nok få en god indikasjon om effekten på 2 mnd. Avlesning som du har i ditt skjema også. Så det kan godt hende de nøyer seg med det for denne publikasjon.
Tror at du har rett Investor. Pivot2 skulle starte uten forsinkelser, utlesing skulle være på plass innenfor det.
Børsmeldinger og hvorledes CEO’r fremfører budskapet.
Ja , her kan en undres på hva rett svar er.
Har personlig lite til overs for slike bastante sannheter som her kastes frem.
I min fartstid her på børsen så har jeg det inntrykk at utenlanske CEO’r smeller noe mere til og “skryter og informerer” mere om produkter og resultater ift sine norske kollegaer.
Og dette anses som fyfy.
Javel , greit for såvidt men så lenge de utenlanske CEO’ne holder seg til sannheten så kan det diskuteres hvorvidt det er de eller de norske som har rett.
Bgbio har en frisk CEO som skaper entusiasme og hva er galt med det?
For en del år siden så var det tabu overhode å nevne den tidsperioden fra kvartalsrappoteringsperiodens slutt til dagens aktuelle rappoteringsdato.
Jeg stiller meg helt åpen i denne diskusjonen men godtar ikke sånn uten videre dette synet at alt skal være så “neddimmet” at alt blir tilnærmet info-fritt og helt uten frisk guiding.
Men det som må være 100% er at en holder seg innenfor sannheten og edruelig mulighet til å nå målene.
Nå får vi snart se da når CEO fra PHO legger breisida til i Q418 rapporten.
Blir det noe inspirerende med vyer eller noe halvdødd pjatt ?
Lykke til
Ble det ikke gjentatt på Q4 at FPD blir i løpet av H1? Må ikke extension studien være klar før det?
Om ledelsen da skal holde sin siste guiding, kan det vel ikke stemme at vi ikke får dataene fra extension studien før i juni?
Helt enig med laplagam at det ikke skal meldes i hytt og gevær, for da mister det etterhvert effekten sin.
Hehe, men det får være måte på da!
Tenk at S. van der Burg er blitt med i PCIBs advicory board!!!
Det er jo FANTASTISKE nyheter og kunne gitt en skikkelig boost!!
Også børsmelder de det ikke!
Jeg tror faktisk hvermannsen ikke har fått dette med seg engang, fordi de druknet i all den andre infoen fra Q4.