Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

I didn’t mean to call them careless or incompetent, StockDZ. I was just asking, what are the reasons behind their actions?
Maybe they are a bit ignorant when it comes to how to deal with the market? Or they just don’t focus on this at all?!

If would like to know if this is a deliberate choice they have made as their strategy.

I’m very much relaxed about my investment in PCIB and have no intentions to sell any time soon. :slight_smile:

3 Likes

Ja , de børsmeldte heller ikke det godkjente patentet.
Er i grenseland for kritikk etter min mening.

Det der at et rikt tilbakemeldingssystem via børsnoterings-systemet skulle føre til en “ulv,ulv” situasjon hvor den rette infoen drukner i støy , det har jeg simpelten ikke tro på.
Tror systemet virker helt motsatt.
Hyppig meldingskontakt via børsmeldings-systemet gjør bare kontakten mot selskapet bedre.

1 Like

Extension studien har ingen påvirkning på PF2 studien lengre. Det var jo sikkerhet som skulle testes og det er gjort.

3 Likes

Jeg må innrømme at jeg har hatt store problemer med å få lest alle innleggene på de tre verserende PCIB-trådene siden igår morges. Derfor må jeg ta et stort forbehold om at noen allerede har kommentert hva Walday sa om rekrutteringstakt i pivotalstudien.

Uansett; på spørsmål fra en av aksjonærene svarte Walday at rekrutteringstakten som er lagt til grunn i pivotalstudien, bygger på litteratur på området. Altså empiri fra bransjen.

Men så la Walday til noe sånt som at; er det mulig å få til raskere rekruttering, så er det veldig bra. Walday brukte andre ord, men poenget var det samme.

Dette tror jeg er en svært fristende tanke for ledelsen. Én forsering som på mange måter kan gjøre opp for tidligere forsinkelser.

Samtidig ønsker ikke Walday å oppjustere anslaget for “eligible patients” og holder fast ved tallet 3 000 til tross for at pasienter med metastaser i levra nå inngår i studieoppsettet.

Men la gå, er 40 klinikker i Europa og USA godt plassert med hensyn til “terapøytisk nedslagsfelt”, vil en skarve prosent ekstra gjøre at interimsavlesningen kommer langt tidligere.

Det vil avgjort representere en oppside.

6 Likes

Synes det hverken er fyfy eller noe galt med å kjøre på å bruke store ord :slight_smile: Det er forskjellig måter å lede på. Synes Godfrey gjør en veldig bra figur i BergenBio.

Med Photocure tror jeg også det passer veldig bra med en offensiv CEO. De har produkt på markedet og bygger seg nå videre derifra :slight_smile:

1 Like

Mulig jeg roter og blander kortene nå, men skal ikke resultatene fra extension avgjøre om man kan kjøre dobbel behandling i PF2?

Nei. Det er allerede avgjort. Grunnen til at det kjørte extension studien var for å sjekke safty, ikke effekt. Det er bestemt at registreringsstudiet kjøres med inntil to behandlinger.

1 Like

Men venter vi ikke fortsatt på effektdata da?

Kommer 1H 2019 enligt PW

Joda, de kommer, men de har ingen påvirkning på registreringsstudiet. Uansett veldig spennende å se hva effekten på to behandlinger er selv om det er snakk om få pasienter.

Wow. Thank you! :grinning:
Coming from you that actually means alot.
You’re top class, one of the best writers on the entire forum!

2 Likes

De har vel påvirkning om de bedrer effekten…?
Uansett takk for at du avklarte dette for meg! Da var det altså kun safety dataene som var avgjørende. Selskapet står fritt til eventuell dobbel behandling, om dataene tilsier det.

ROI er et interessant tema.

PCIB har gjennom årenes løp, siden listing i 2008 tatt inn 60+90+70+360 = 580 millioner i emisjoner, og mottatt ca 50 millioner fra Forskningsrådet.

Får de pengene har vi med minst 51% sannsynlighet (Arctic sin analyse for år siden) et produkt med markedsføringstillatelse, trolig med blockbuster potensiale.

Jeg har ikke oversikten, men jeg sikker på at det tilsvarer en svært god ROI sammenlignet med andre biotek.

6 Likes

De har påvirkning i form at om de er veldig gode vil aksjekursen få seg en fin opptur, men det er selvfølgelig registreringsstudiet som avgjør om det blir godkjenning eller ikke.

Ikke noe problem:)

Det er klart at extension studiet har paavirkning paa P2 studiet. For uten extension ville de ikke kunne benyttet dobbel behandling i P2 studiet. Det er derfor det kjoeres.

Det er en fordel å lese det jeg skriver. Safty er avklart, så extensionstudiet har ikke LENGRE noe påvirkning på registreringsstudiet.

1 Like

Jeg synes forøvrig Per Walday leverte strålende i går! :ok_hand:

Trygg, selvsikker, tøff, fremoverlent og offensiv. Og faglig glimrende. :clap:

Ønsker meg «more of the same», så jeg håper han blir gjest hos Einarsson i Podcasten snart.

9 Likes

De kan starte studien likevel. Er det de mener med at pivotal fase studien er opptil 2 behandlinger. De setter i gang med 1 behandling og kan gå i gang med den andre når og dersom godkjenning foreligger. Studien tar hensyn til at det kan bli eller ikke bli 2 behandlinger.

Beklager at jeg gnager litt fortsatt, men var ikke safety dataene vi fikk opplyst delvis foreløpige? Er de endelige safety dataene klar?

De kjører dobbel behandling uavhengig av resulatetet fra extension studiet, fordi det er logisk å anta at dobbel behandling gir bedre effekt.

1 Like