Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Archer 1
Kurs 5.5 se siste børsmelding forstår du denne skal doubles om par dager.27 februar kan vi få rusiske prosenter

Biotekselskaper i utviklingsfasen (clinical stage biotech) er tvilsomt noe for deg. Du kommer til å gå på veggene av frustrasjon og utålmodighet.

Håper likevel du blir rik på annet vis.

Har vært med i alle tidligere bio selskapene utenom Bergenbio
Her gjelder vinn eller forsvinn
Tapte i sin 1.5MNOK i Clavis etter at dem feilet i fase 3 i 2 forsøk

Du sikter til Nano?
Men skjønner ikke hvilke forventinger du har til q4 27 februar og 5 mai. Siste børsmelding handlet om PSU og opsjoner

Han mener nok selskapet Archer men kan vi værsåsnill holde oss til PCIB her Mani ?

1 Like

Jeg hadde endelig tid til å høre på webcasten. Enig med de fleste her. Dyktig presentasjon og flink i sine svar i Q&A.

Synd at PCIB ikke bruker slike presentasjoner til å forklare bedre potensiale i verdi $$€€, i partner muligheter, i geografiske extension o.m.

Hiltonol er spennende, men også her hvor er den marketing beskjed: ¨Vi klarte å få en topp of the art result !! ¨ Godt å vite at det blir en publikasjon mer mye mer spennende detaljer. Antar at når den kommer også en børsmelding er på plass. Slik H&N fikk det med Lancet publikasjon.

Sjoerd, han var added !? Hva med en slide i presentasjonen om hans gruppe og arbeidet de gjør?

En Q4 presentasjon med tapte muligheter (igjen).

1 Like

Du med mange fikk jo med seg poenget, så da har jo leldelsen gjort jobben!:+1:

Ellers så begynner det vel å demre for alle som sitte med biotekaksjer, det er kliniske data, evntuellt avtaler som innebærer penger, som kan løfte kursen. En god kvartalspresentasjon er bare en bekreftelse på at alt går på skinner.

2 Likes

Jeg har holdt meg litt på sidelinjen den senere tid etter å ha lest gjennom korrespondansen her på tråden i kjølvannet av kvartalsgjennomgangen. I motsetning til den gjengse oppfatning så var jeg ikke imponert av Q4 gjennomgangen. Det var selvfølgelig en miks av positive og negative inntrykk, men med overvekt av de negative for min del. Siden halleluja stemningen har herjet her på tråden har jeg måttet gå noen runder med meg selv for å se om det bare er jeg som har havnet i en negativ spiral. Jeg er jo den stygge andungen i denne settingen! Men markedet er liksom enig med meg da, dessverre! Kursen er nå på et nivå der jeg begynner å bli meget ukomfortabel. Og interessen rundt aksjen er jo nærmest lik null. Ordrebildet er et rop om hjelp! Det pøses ut aksjer, på stadig lavere nivåer.

Per Walday, med et arrogant pompøst smil rundt munnen, gjør liksom ikke susen for meg lenger. I min verden er han blottet for å kunne innta en aksjonærs tankegang. Han evner ikke skape blest rundt selskapet med sin manglende karisma. Det fortsettes i samme spor med utsettelser fra kvartal til kvartal. Og jeg må ærlig talt få kunne si at for å melde gårsdagens vær, da trengs det ingen meteorolog! At vi på kvartalsgjennomgangen får det skriftlig at fimaVACC flyttes fra H22018 til H12019 er liksom bare et element av den slette jobben som blir utført. I teorien er det altså nok kvartalsgjennomganger til at man skal la være å børs-melde noe som helst (siden det er kort tid til neste gjennomgang allikevel). Latterlig lite aksjonærvennlig tilnærming. Jeg er opplært til å informere de som blir påvirket av mine forsinkelser – det synes jeg er en høflig og sympatisk tilnærming. De finner jo ut før eller siden at jeg er forsinket siden de står og venter på meg! Men er det korrekt å la være å informere? Slikt gjør meg forbanna! Spesielt når det skjer så hyppig som det gjør i dette selskapet!

Asia problematikken? Hva med å konkludere noe snart? Det nærmer seg FPD og selskapet er enda usikre på om Asia skal være en del av dette eller ei! Milde måne for en beslutningsvegring! Nå vet vi ikke detaljene rundt dette og skal sånn sett være litt forsiktige med å gå for hardt ut, men jeg finner det irriterende at kursen er fallende som følge av ledelsens manglende handlekraft! Vi er tross alt i ferd med å gå inn i selskapets mest spennende periode i historien? Aksjonærene har vridd lommene, nå er det opp til PCIB å få mest mulig ut av disse pengene! Og hva skjer? Vel, bare siden kvartalsgjennomgangen har vi erfart 6 prosent nedgang. Tilsvarende periode har Oslo Børs økt 2 prosent. Vi er blitt et velkjent fjes på taperlisten – og jeg liker svært dårlig at mine investeringer befinner seg der. Jeg er nok annerledes konstruert enn dere som hyller den lave kursen siden det gir god inngang! Jeg ville mye heller kjøpt til 100 kroner aksjen vel vitende om at ledelsen klarer å maksimere verdier!

Topp tre listen min over positive og negative innslag fra Q4 rapporten er visualisert nedenfor:

17 Likes

Har noen oversikt hvem selger,det var en stor selger for 2-3 dager på 28

Hva med at alle pasientene som har fått dobbel behandling er fortsatt i live? Det toppet min liste (selv om det er usikkert hvor mange der er og hvor lenge de har vært i live)

6 Likes

Vår spesialinvestor

Det var positivt at alle som har fått dobbel behandling fremdeles er i live! Men vi vet for lite om hvor lenge de har levd. Enn så lenge er det ikke vits å sprette champagnen. Når det er sagt er jeg fremdeles nærmest sjokkskadet over hvordan de har informert rundt extension studien. Vi vet jo knapt noen ting! Hvor mange pasienter er egentlig inkludert? De inkluderer fremdeles? Er safety i orden eller ei? Meldingene rundt dette er mildt sagt forvirrende! Og da spekuleres det på forumet og vi kommer frem til ørten forskjellige scenarioer!

Få patentscope dokumentet på bordet sånn at vi kan se detaljene! :blush:

3 Likes

De har inkludert 7, de fortsetter å inkludere til en uavhengig komité har gitt ok for safety, PCIB selv har vurdert sikkerhet som OK (kun formaliteter igjen før sikkerhet ok fra komité) og det skal sjekkes sikkerhet ved de første pasientene under pf2 av en komité

Det høres så flott ut med den setningen, “de fortsetter å inkludere”. Hvor mange er inkludert det siste halve året? Antageligvis ingen. Hele extension studien er klønete håndtert. Og meldingene rundt denne studien kunne definitivt vært gjort mer forståelige for menigmann.

4 Likes

Blir litt matt av deg Gunnar…

Spesilelt dette med Ultimovacs er det gret at du tar med HELE bildet. Hadde samarbeidet blitt avlsluttet pga av dårlige resulateter, så hadde jo det vært negativt.
Men nå er vel poenget av Ultimovacs følte at de har nådd optimal dose på sitt produkt, og må faktisk unngå for sterk respons(cytokin storm etc). Du er blitt veldig selektiv når du tegner det negative bildet ditt.

Og når det kommer til PW, så mener jeg han er rake motsetningen til feks Lugi Costa som ledet Nano i sin tid. Er det noe jeg kan være foruten, så er det en glatt sjarmør med store ord. PW virker svært kunnskapsrik, nøktern og forsiktig, som jeg tror betaler seg i det lange løp. Det å hyle og bære seg over 6% ned siden q4, kom igjen Gunnar, det blir bare trist. Alle vil at kursen skal gå i et taket, men du vet like godt som meg at det er en ting som gjelder i denne bransjen, kliniske data!

9 Likes

Dette bekymrer meg også. Det er en gylden mulighet for å fortsette studiet mens vi venter på oppstart av pivotalen, men av ukjente grunner så får de ikke inn pasienter. Hvorfor?

2 Likes

Jeg kan trøste deg med at jeg blir rimelig matt av deg også! :smirk:

Men i motsetning til deg så klarer jeg faktisk å erkjenne at andre kan ha ulike meninger enn meg selv! Du trenger derfor ikke prøve å ta brodden av mine innlegg, på lik linjen med at jeg ikke er negativ til dine meninger. Jeg ser også at det er ulike underliggende årsaker til at samarbeidet mellom Ultimovacs og PCIB er over! Men er det positivt at samarbeidet opphører? Nei! Derfor var det litt skuffende og havnet således på topp tre listen over hva jeg ikke likte i rapporten.

3 Likes

Og her skorter det på flere vis. Man klarer ikke å inkludere i extension, og man får ikke fingeren ut på vaccresultater. Denne fremleggingen de prøvde seg på med 5/6 var helt tullete.

Så jeg er enig @InVivo. Resultater kommer på bakgrunn av data. Men de legges jo ikke frem…

3 Likes

Er det rart man blir skuffet over at samarbeidet termineres? For en uke siden ble jeg jo halshugd av flere her inne for å antyde at vacc i ultimos regstudie var helt uaktuelt. Den fallhøyden bidro du selv til å skape. Nå er samarbeidet terminert…

Edit: si fra før vi går inn i sitronterte-terreng på denne diskusjonen. Hadde tatt seg ut om jeg ble skyld i at du fikk fedme.

11 Likes

“jeg har hatt et håp om at de kan bli kurert”

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, kanskje du sitter med helt urealistiske forventninger og har bommet på din investering? Pasientene med denne type kreft kommer aldri til bli kurert.

Om du sitter med slike forventninger er du nødt til å bli skuffet, ingen vei utenom.

7 Likes