Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Takk for info Sørlendingen. Setter pris på dine spm på q pres og påfølgende innlegg på HO og nå TI. Fortsett gjerne med det etter hver q pres

3 Likes

Har hoert igjennom presentasjonen igjen, og hvordan kursen kunne falle etter denne er helt uforstaaelig.??? Walday sa til og med at resultatene fra samarbeidet med Ultiomvacs var veldig gode.

Paa tross av veldig gode nyheter ser det ut som at markedet er saa pessimistisk paa PCIB’s vegne, at det maa til avtaler med upfront payment for at aksjekursen skal bevege seg i riktig retning.

1 Like

Biotech er fullstendig deprimert i Norge.

Helt nye og friske penger må definitivt inn

1 Like

Takk for deling @Sorlendingen ! :+1: Alltid kjekt med referat. Har hatt gleden av referatene dine på HO, og håper at du fremover blir å se her på TI fra tid til annen, sammen med andre gamle travere! :+1:

1 Like

Det skal jeg et stykke på veg gi deg rett i. Sånn sett hadde analysen fra Arctic Securities/ Susanne Stuffers som vi fikk før nokså nøyaktig ett år siden, en åpenbar virkning.

Like fullt; aksjekursen nådde etter denne analysen- svært kortvarig - 80 % av kursmålet. Men etter den reviderte analysen for knappe fire måneder siden, har kursen så vidt vært oppe i halvparten av kursmålet.

Mitt syn: Gode, nøkterne og konservative analyser har avgjort sin verdi, men de er - og vil bli - pseudo-triggere. De beste av disse analysene kartlegger ved hjelp av konkrete underlagsdata, og klart uttrykte forutsetninger, potensialet i det aktuelle selskapet.

2 Likes

columna i fra HO

19.12.2018 kl 15:094536

Bavarian partner utvider forskningssamarbeid med … Roche?

3 Likes

Rapportert til administrator av forumet.

1 Like

Moro å få oppdatering fra kvartalspresentasjonen. Mange takk for det! Hadde planer selv også å reise opp, men dessverre lot det seg ikke gjøre pga. jobb denne gangen.

Er utrolig spent på den endelige fimaVACC analysen, og ikke minst etterhvert om det skulle vise seg å være så bra som vi har fått inntrykk av, hvor stor verdi dette har, og da eventuelt hvor lang tid før vi får inn avtale hvor det er royalty. Dersom det er noe big pharma som er interessert i teknologi så vil jeg anta at det er muligheter for en del bra upfront avtaler, og da tror jeg verdien til PCI Biotech vil fort å få en re-prising. Om det blir avtaler med nye selskaper som bruker emisjoner for å finansiere sine studier, så er vel ikke store up front payments så veldig sannsynlig, men da blir gjerne royalty ved godkjenning desto høyere. På sikt kan disse avtalene også bli svært lukrative.

Uansett, de neste månedene må være kanskje den mest spennende perioden for selskapet på lenge. Om en i tillegg hadde plutselig fått fimaNAc nyheter i tillegg så hadde det vært utrolig moro. Uansett, utrolig spennende tid i vente.

7 Likes

Ifølge denne artikklen har Orphan drugs større sjanse for godkjennelse enn andre indikasjoner.

Figuren her viser at sjansen for vellyket fase 3 (eller pivotal fase 2 i PCIB sitt tilfelle) er 73% og at sjansen for godkjennelse er 89%. Kombinert gir altså dette en sannsynlighet på 0,73*0.89=0.65.

Som er en en god del høyere enn hva feks. Susanne Stuffers opererer med, og også høyere enn hva jeg selv brukte i min analyse (60%).

trialsuccess

Ganske interessant at artikkelforfatteren spekulerer i at FDA er mildere i vurderingen av søknadene på sjeldne sykdommer:

“The FDA may in practice be more likely to approve a drug with borderline conclusive effectiveness for a rare disease population, as these drug trials often face challenges in getting large numbers of study participants.”

13 Likes

Får vel være den første til å slå et slag for REK her da. Til tross for heftig byråkrati så har altså Norge vært raskest med godkjenningene :slight_smile: Det er jo bra.

Ellers blir det jo også interessant å se hvordan Nyenburgh responder til eventuelle svært god fimaVACC analyse. Da får vi se om de er helt mekaniske, eller om de faktisk justerer kjøp/salg etter hva som blir presentert.

4 Likes

Minner om denne. Mener fortsatt det er høytaktuelt at vi får en late breaker fra extension studiet her. Tenk hvis de kan slå i bordet med 6/7 med respons og 3-4 med CR!!!

Da kan neppe konferansen si nei til late breaker.

I starten av mars vet vi svaret.

7 Likes

Interessant problemstilling, Hadde det “på blokka” at herfra handler svært mye om kommersiell teft og god kremmerånd.

Mer om det i morra.

6 Likes

Med den hoeye standarden PCIB setter, er det store sjanser for at fimaVacc blir en blockbuster.

2 Likes

Er det ordet “narkotika” du reagerte på i innlegget over ditt?
Det er sannsynligvis pga google-translate av ordet “drug”…
(Det beste er vel å bruke original-teksten om man ikke tar seg tid til å lese gjennom oversettelsen man får…)

1 Like

Ja, det innrømmer jeg gladelig. ALL bruk av Google translate krever et minimum av forstand. Du er sjøl ansvarlig for hva du publiserer.

2 Likes

Haha… Ja, det har du forsåvidt rett i – men om det brøt med retningslinjene her er jeg litt mer i tvil om…
(For øvrig viste det til en artikkel som det er referert til her inne tidligere og som har blitt grundig diskutert, så innlegget var jo igrunnen helt unødvendig, either way…)

2 Likes

Det vises stadig til en analyse fra Susanne Stuffers og Arctic som jeg forstår er fra 2018? Noen som har den og kan legge den ut?

Fra en nettmøte Nordnet med Arctic Aurora Lifesciences.

Viktig å vite når man skal investere i biotec. Graphen nedenfor holder Arctic seg til. Jeg tror at vi nærmere oss punktet at Arctic kan vurdere PCIB.

For øvrig altid interessant å høre på Thorbjørn Berge.

Er det komplisert å vurdere investeringer? Svar = JA

pic2

Link til youtube : https://youtu.be/kcdkPVFEsTc

8 Likes

Fra mai 2016. Skulle gjerne hatt en oppdatert en. Kan det vise seg at det er enda større sannsynlighet for godkjennelse mtp at FDA de siste årene har blitt “mildere”?

1 Like

Bør Jubel slutte å kalle PCIB for verdensklasse 3 ganger om dagen?

• Ja!
  • Nei, kjør på

0 stemmegivere

1 Like