Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det ligger nå litt i navnet. Stå på Jubel og brus.

3 Likes

Investor du er vel ikke moderator her? Bare slett du.

Kjekt å vite hva folk liker av innlegg. Personlig er jeg for stor takhøyde og alt er tillatt(nesten) ikke regne løgner mot bedre vitende.

3 Likes

Fakta per i dag er at PCIB leverer resultater gang på gang. Det tar tid og det er stor risiko, men jamringen og forståsegpåere over hva selskapet burde gjort annerledes vitner for meg om svært liten selvinnsikt. Derfor viktig å få fram hva selskapet faktisk leverer. Janteloven kan ikke herje fritt😘

Hvilket norsk selskap har etablert slike samarbeidsavtaler, innvilger privilegier FDA og EMA, fullfinansiert reg studie, tre ben i plattform teknologi, leveringsteknologi i det hotteste innen biotek. Er med på kritiske diskusjoner, men lov å løfte blikket og se det store bildet! I disse dager må selskapet løftes fram og hylles. Fakta er vel at det per i dag er lite som kunne vært gjort annerledes? Men klart i etterpåklokskapens navn er det enkelt å peke på ting. Det privilegiet har ikke PW og co i den virkelige verden.

Worldclass inntil resultater stopper opp.

7 Likes

Vi må nok innses at Pcib er et lite selskap og de har vel fått til det en må forvente og det er ikke lite.

Men jeg skulle ønske at de hadde mye større ressurser tidligere. De har 20 kreftformer innen fimachem de har muligheter for gode resultater i.

Tenk om de for 10 år siden hadde hatt muligheten ?, for partnerskap eller tatt eget løp i alle.

Men med ressursene de har og mulighetene i markedet var det nok rett med spydspiss strategien, …kanskje.

Synes vi ser antydninger til bedre resultater på ggk og gode muligheter for å lease ut vacc. Vi begynner kanskje å nærme oss kliniske partnerskap og oppkjøp de neste årene.

Så lenge vi fortsetter å få best resultater fortsetter jeg med å ha et stort lodd i Pcib.

3 Likes

Når leveringsteknologien fungerer gang på gang og evner å passere selv de største hinder forskerne legger, så blir det vanskelig å ikke tro at produktet PCIB faktisk er i verdensklasse, faktisk i det øvre sjikt, om noe slikt finnes.

De kommende månedene er trolig de mest spennende selskapet har vært gjennom og vi aksjonærer kan i løpet av denne perioden ende opp med en eksplosiv utvikling i aksjekursen! Ikke meg imot :money_mouth_face::money_mouth_face:

5 Likes

Takhøyde bør man ha, men man blir litt matt av verdensklasse kommentarer når kursutviklingen viser det motsatte. Når/hvis kursen går i taket så er superlativene litt mer velkomne. Da snakker jeg naturligvis på vegne av meg selv. Takk ellers for en del flotte innlegg i senere tid. Hver enkelt får velge og vrake hvem man ønsker å høre på :wink:

Og til tross for mine litt sure oppstøt i blant så er jeg meget positiv til PCIB i det lange løp! Keep that in mind :sunglasses:

Edit:
Londonmannen; jeg liker å holde bakkekontakten. Opp som en løve, ned som en skinnfell er et kjent ordtak som kan gjøre seg gjeldende her også. Og aksjonærene i selskapet ville jeg definitivt ikke sagt noe vondt om. De har nå pøst inn masse penger.

5 Likes

Gunner
Nå er det vel ikke aksjekursen som definerer om produktet er i verdensklasse? Utviklingen i aksjekursen viser vel heller at aksjonærene i PCIB ikke er i verdensklasse. Men når det blir noe mer blest om PCIB sitt verdensklasse produkt, så er jeg ikke i tvil om at selskapets aksjonærliste også vil få innslag av aksjonærer i verdensklasse. Men da vil prisingen være en helt annen. Trolig i verdensklasse​:money_mouth_face::smile::smile:

5 Likes

Personlig blander jeg ofte sammen solo med Jubel. Begge synes å være personer som ikke dveler med gråtoner, men velger mellom sort og hvitt.
Uansett bør det være takhøyde for begeistring her, så lenge den er så noenlunde begrunnet!

3 Likes

De fleste her inne mener jo at vi har kommet lengst og har best resultater i ggk. og nå ser det ut som om vi slår Hiltonol og kanskje er best på vacc også.

Det er en hard konkurranse der ute, og BP bruker av og til store pengesummer på oppkjøp om de mener det vil føre til at de får produkter ut i markedet. Ser ikke bort ifra at Pcib kan bli kjøpt opp innen 1-5 år.

Vi har ggk som skal ut i pf2, får vi fart på innrulleringen, mener jeg risikoen er tatt betraktelig ned.

Som noen har sagt før her inne, Pcib virker som et bedre kjøp i dag enn det var høsten 2016 og frem til i dag.

Fra Outlook,

PCI Biotech mener at proprietær PCI-teknologi har mulighet til å låse opp det virkelige potensialet

av visse klasser av innovative medisiner. Støttes også av eksterne samarbeidspartnere mening,

PCI-teknologien har mulighet til å spille en viktig rolle i realiseringen av flere nye

terapeutiske metoder, inkludert immunterapi (fima V ACC ) og nukleinsyre-terapeutika (fima NAC ).

7 Likes

Kursutviklingen i PCIB lider i dag under to forhold; for det første fordi aktørene på OSE ikke har farmasiaksjer innen sitt interessefelt, og derved er det lite kapitaltilflyt til dette segmentet. Dette rammer samtlige norske farmasiselskaper. For det andre avventer markedet mer informasjon fra PCIB. Og etterhvert som tiden går så skaper “mangel” på konkret info økende grad av usikkerhet, som igjen gjør at en del kaster “kortene” og kursen synker.

I den norske “farmasi-sandkassen” er det jo slik at investert kapital i farmasisegmentet flyttes mellom de enkelte selskapene. Det gjør at når forventningene om positivt nytt stiger i et selskap, så flyttes eb del av kapitalen sin over i det selskapet som er på opptur. I dag tror jeg vi ser denne effekten i PHO. Kursen går opp og det skyldes at en del aktører selger seg ned i andre farmasiselskaper i påvente av av ledelsen i PHO kommer med positiv guiding til uken.

Men dette mener jeg er en risky handlemåte. Ingen vet når ledelsen i PCIB kommer med oppdatering av fimaVACC resultatene. Men vi vet av det som kom frem på Q4 presentasjonen, samt det faktum at PCIB har valgt å la et anerkjent forskermiljø i Nederland utarbeide den endelige analysen, at det her er snakk om meget gode data. Følgelig kan det komme kurseksplosive nyheter når tid som helst i PCIB. Da vil det være synd om man i mellomtiden har flyttet pengene sine over i PHO for å bli med på en eventuell opptur der. Det er surt å sitte på utsiden når virkelig store ting skjer i et selskap man har nylig vært investert i.

Mitt råd er at man fordeler sin kapital på de selskapene man tror vil gjøre det godt, og deretter avventer situasjonen og utviser tålmodighet. At man tar ut kapitalen om et fall skulle bli uforholdsmessig stort, det skjønner jeg. men å flytte kapitalen ut fra små kursninger på kurslinjen bidrar kun til å generere kurtasje.

Vi er inne i en meget spennende periode for PCIB og store ting kan skje på flere områder når tid som helst, gjerne på et tidspunkt man minst forventer det.

Og så skal man ikke glemme at den dagen det kommer bud på et av de norske farmasiselskapene så vil det også gi seg positivt utslag for samtlige andre norske farmasiselskaper. For da vil mye av kapitalen som BP overfører aksjonærene i det selskapet som blir kjøpt opp, bli reinvestert i de andre norske farmasiselskapene. Men i tillegg vil et slikt oppkjøp vekke de andre “sovende” markedsaktørene, den norske finanspressen og norske meglerhus. Det vil resultere i at enda mer frisk kapital vil tilflyte “vårt” segment. Når det skjer? Aner ikke, men er sikkr på at det skjer. TTT.

11 Likes

På tide at vi får noe breaking news fra PCIB…à la 20.12.2017.

Begynner å bli en stund siden…

Lothian

4 Likes

Den minker , snart ferdig ?

11 ABN AMRO GLOBAL CUSTODY SERVICES N 1.02% 379 985 -67 433

6 Likes

Mulig nå Pcib i 2019 burde forberede investormøter, både i Norge og det store utland. Å tenke aksjonærvennlighet er også en langsiktighet som er viktig for selskapet. Det halve året har vi antageligvis flere spennende resultater på “blokka” man aktivt kan dele potensiale av, i en promotering av selskapet. Pcib trenger sårt flere og nye aksjonærer inn på eiersiden. De trenger volum for å tiltrekke seg de store…

Ellers er jeg veldig trygg på min pott i Pcib, lignende potensial skal mann lete lenge etter, bare flere hadde oppdaget denne perlen! :blush:
Chilli

1 Like

Håper det.

Ellers er det vel storebror PHO som stikker av med investorpengene, slik de har gjort i lang tid nå.

PHO opp og PCIB stabilt sideleie og dystert som f…

Lothian

1 Like

Eg har gått motsatt der, hadde 70/30 pho mot pcib, og har snudd den nå. til 30pho/70pcib

Sålangt ikke smart, men vi skal no se utover året om det ikke blir bra.

7 Likes

Har faktisk økt litt i PCIB etter Q4 i forrige uke, så kjenner at eg er enda mer utålmodig og spent enn det eg har vært de siste månedene.

Men mangel på interesse fra nye investorer (nye penger) er litt urovekkende.

Vi får håpe det smeller skikkelig oppover når det først smeller.

Lothian

5 Likes

Noen som vet hvor mange siter som er inkludert i extension studien?

1 Like

4, trur eg, ikke spør hvor jeg har det fra.

Må få en melding om gode fimaVacc resultater el at PIV2 er i gang, før noen av de store fiskene biter på åtet…

En god Q4 presentasjon hjelper ikke mye, men når «meldingen(e)» kommer, så går nok toget fort tror jeg…

2 Likes