Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det har vært litt frustrerende å være all in i PCIB de seneste uker. Spesielt når man ser at andre alternative investeringer har gått til himmels. På en dag som denne kan det da være greit å minne om at man tross alt kan være glad for at man ikke heller valgte NAS…

4 Likes

Exstensionstudiet

Rekruttering av pasienter forventes ikke å formelt lukkes før CRC har fullført sin vurdering og bekreftet at sikkerhetsendipunktet er nådd.
Den endelige bekreftelsen på vellykket sikkerhetsavlesning er i avventning av gjennomføring av nettstedovervåking og en formell gjennomgang av den utnevnte Cohort Review Committee (CRC) i første halvdel av 2019.
Effektdata fra fase I-utvidelsesstudien vil kompileres i samme prosess.

Altså safety og effektdata vil få sitt CRC “stempel” på sammen tiden.
Disse dataene ble klare for CRC å se på den 20.Des.2018
Hvor lang tid de bruker på å verifisere safety og effektdataene vet jeg ikke, men det har nå gått 2 mnd.! Noen som har en formening om hvor lang tid dette arbeidet tar !?

5 Likes

Dette å være all in i en aksje er i det hele tatt en krevende øvelse.

7 Likes

ja, derfor har eg 3 :joy:

Med alle forbehold så mener jeg SVAKT å erindre at PCIB sin pivotale studie er gitt go fra regulatoriske myndigheter slik situasjonen er nå ( eller var for kort tid siden mht safety ikke komplett)
I stedet for å oppfylle safety på extention studien så ville det bli gjennomført en safety-runde helt i starten av den pivotale studien.

Nå , dette er høyst spekulative “påstander” da dette forholdet kan like gjerne stamme fra en REM periode midt på natta , hehe.

Skulle der ligge noe i dette fra virkeligheten så syntes jeg at det kunne virke som at de regulatoriske myndighetene har imøtekommet PCIB og tilpasset studien slik at ytterliggere forsinkelser ikke oppstår for å få kommet igang med den.

Så kom meldingen fra PCIB at safety var i boks fra extention studien og da blir det spørsmål om en kan unngå den ekstra safetysjekken i starten på pivotal-studien after all ?

Dersom alt dette er pølsevev uten forankring i virkeligheten , jaja , så har en ihvertfall fantasi da :innocent:

1 Like

Arctics analytiker bekrefter til meg idag at det kommer en oppdatert analyse om noen dager. Så da får vi bare vente og se.

35 Likes

Kursmål 15 kroner :joy:

1 Like

det du sier er helt rett @ufo

men 20.des.2018 , 7 pasienter er inkludert og den første pasienten ble behandlet i august 2017. Alle pasienter som fikk to fimaCHEM-behandlinger, levde fremdeles i siste censurering.
6 pasienter av disse 7 har passert safty avlesning.
Safety avlesningen er god ifølge PCIB, men trenger altså denne formelle CRC bekreftelsen, før man kan sette studiet til Completed.
Målet med studien var jo å få 6 pasienter gjennom saftey etter å ha mottatt 2 behandlinger/doser (0.25mg/kg) Amphinex ®
noe de nå har klart med bare 7 pasienter :wink:

6 Likes

Pål Falck, Arctics nye biotekanalytiker, har doktorgrad i farmasi, jobbet i Pfizer og AstraZeneca. I Pfizer jobbet han blant annet med å vurdere selskaper, i en eller annen form.

Med Susanne Stuffers sin analyse og bakgrunnsmateriale, bør det både være materiale og forutsetninger for at det kommer noe vettugt fra Arctic.

31 Likes

Falck må vel doble kursmålet til Stuffers hvis vi ønsker å se en effekt på kursen?

Makan til sidrumpa utvikling siden Stuffers oppdaterte kursmål på 58 er det knapt mulig å få.

Lothian

1 Like

Arctic sin analyse var en konservativ analyse som har vist seg å være relativt mer treffsikker enn vi liker. (Konservativ tidslinje der)

Ser ikke helt at det er elementer i den som tilsier at kursmålet kommer til å bevege seg mye.

Til dere orakler der ute:
PCIB har opprettet en side her;
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2018-002647-29/NO

Men kommer det også en her?
https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=&term=pci+biotech&cntry=&state=&city=&dist=

Det ser vel ut som om den ene skal gjelde EU og den andre USA, men er det nødvendig å oppdatere to steder?

2 Likes

Mulig det har noe med beholdning å gjøre, men eg fant ikke den morsom i hele tatt.

Kanskje ikke så dumt at jeg kjøpte litt mer i dag da! :slight_smile:

4 Likes

Spennende at Arctic Securities i nær framtid vil legge fram en ny analyse - og svært interessant at Arctic fortsatt har en analytiker med høy og svært relevant kompetanse.

Om det stemmer at den nye analysen kommer i løpet av dager, er jeg imidlertid litt overraska over at den svært sannsynlig da vil komme før noen av milepælene vi nå venter på er nådd. Da sikter jeg først og fremst til de fullstendige resultatene fra fase l/ll i vaksinestudien. Det er vel også tvilsomt om registreringsstudien vil være kommet i gang - og langt mindre sannsynlig er det at effektdata fra den utvida studien vil foreligge.

Det skal bli interessant å se hvilke størrelser og premisser som vil bli justert sammenlikna med den forrige analysen.

6 Likes

Jeg er enig, abacus. Jeg hadde et ønske om at analysen skulle komme etter resultatene fra vaksinestudien/ samt effektdata. Da kunne vi forventet et høyere kursmål pga (forhåpentligvis) progresjon, resultater og dermed noe høyere LOA. Om analysen kommer ila noen dager så vil jeg si meg fornøyd om kursmål opprettholdes. Uansett meget spennende. Lykke til.

2 Likes

Kan ikke skjønne annet enn at kursmålet skal opp. Mye som tyder på god extension og vacc og ikke minst, ingen nye forsinkelser (ser ut som oppstart av PF2 går som planlagt). Mener også at Stuffers ikke viste om kohort 4 resultatene, eller sa noe om dem i det minste.

3 Likes

Arctic Securities’ forrige analyse ble lagt fram for knappe fire måneder siden (revidert utgave av analysen fra februar 2018). Lite fundamentalt nytt siden sist høst; to ting er likevel verdt å nevne: Foreløpig rapport om om seks “sikkerhetsklarerte” fra den utvida studien pluss smakebiten fra fimaVACC vi fikk på onsdag.

4 Likes

Arctic vil se mer data før de oppjusterer LOI på fimaVacc og husk på at LOI i deres analyse på fimaVacc allerede er så høy som 63% og at fimaVacc utgjør kun 8% av verdsettelsen.

Når det er sagt kan det tenkes at kursmålet justeres litt opp pga lav cashburn og at det tross alt er gått 4 mnd uten at tidslinje på fimaChem er forskjøvet. Alt annet likt tilsier det en liten økning i dcf-analysen pga. at det er kortere tid til første salg nå enn sist gang analysen ble oppdatert.

Tipper 60 kr og strong buy.

Om det er nok til å løfte kursen gjenstår å se. Hvis man får litt presse på det kan det tenkes.

Vi husker jo alle hvilken effekt Stuffers hadde på Targo, Bgbio og pcib for et år siden.

Av en eller annen grunn ble oppdateringen i høst møtt med et skuldertrekk av markedet. Kanskje var det fordi kursmålet ble kuttet?

13 Likes

Generelt for verdsettelser er at man neddiskonterer fremtidige kontantstrømmer. Om de bruker f.eks 10% discount rate, ingenting er endret, og man er ett år nærmere kontantstrømmen, så burde altså kursmålet gå opp tilsvarende raten mener jeg. Om det da er ca 6mnd siden kursmål på 58 (etter utvanning?) tror jeg 60 er et godt utgangspunkt for ‘ingen endring’

edit: skriveleif

4 Likes