Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det jeg merket meg mest i Q4-presentasjonen kom altså frem pga spørsmål etterpå fra Sørlendingen. Husket ikke helt hvor det var Walday sa det så klart, men i transkripsjonen fant jeg det fort:

You got high-level information here now. Five of 6 of the groups in fimaVACC are responders with CD8, which is what the in-depth characterization is going on, meaning. And it’s also a better or a different cytokine expression. We have more cytokines expressed by these cells that are in the fimaVACC groups than in the control group. So it looks like it could be more effective T cells and also more responders having T cells than in the control. So these are the high-level results. This will be published. So – and when it’s published, you get all the details on this, but this is the high-level results that we have today.

Nå vet jeg ikke om jeg har lest alle kommentarene om fimaVACC her. Dette med 5 av 6 har vel vært diskutert litt, men ikke så mye oppmerksomhet her heller om det andre Walday understreker i det svaret der ?

7 Likes

Japan er jo et veldig merkelig land på mange måter, så det er nok ikke det enkleste landet å gå inn i på egenhånd. Sikkert best å gjøre det Japanese style!:jp:

Men Pcib undersøker vist mulighetene for å kjøre siter i Asia og NZ. Der vil jeg tror regelverket er tett opp mot EU/US.

3 Likes

Harru! Imma per walday-san, here to save your bile ducturu.

5 Likes

Jeg forventer at de som forvalter aksjonærenes penger viser entusiasme og til enhver tid handler med aksjonærenes interesse som overordnet prioritet. F.eks. ved å velge riktig tidspunkt for innhenting av kapital.

Nå vet du ingenting om prosessen bak kapitalinnhentingen. At Pcib gjorde en blunder her er jo en kjent sak. Mulig ledelsen overvurderte entusiasmen og at kursen skulle ligger rundt 45 etter emisjon.

3 Likes

De fikk inn 300+ millioner. I dagens klima må det anses for å være suksess. Selv om det selvfølgelig gjør vondt så er det på lengre sikt at fruktene kommer.

Tror ikke det fantes et riktigere tidspunkt, usikkerheten tatt i betraktning.

6 Likes

Min hunch er at siden de ikke har bestemt seg ennå, er at de har vært i tett dialog med et selskap om Asia(ellers hadde de jobbet mot sites allerede). At dette drar ut i tid, minsker sannsynlighetene for at de blir enige om en avtale med denne partneren, og da tror jeg det kommer til å renne ut i sanden og at de kjører eget løp i Asia.

På q3 sa han at de skulle bestemme seg ut på vårparten, trur eg. Så får gi dem litt mer tid.

Takk til dovregubben.

FimaVACC:

“What we’ve done now is we’ve started to look into more – into depth what is this – what are these T cells. So we are doing this together with Professor van der Burg’s group in Leiden. They are doing the analysis for us. So we are sending the samples there. In this study, we set a high bar for induction of CD8 tests of T cells because we use a specific protein from HPV that is very, very difficult to induce CD8 T cells in man with. So by this, we set the bar very high. Data from the first 2 fimaVACC cohorts that we have analyzed or that this group in Leiden has analyzed suggests that the vaccination regimen provides a higher number of responders with CD8 T cells. So 5 out of 6 in both of those groups that, after completion of vaccination regimen, had CD8 T cells. While in the control, which are with the state-of-the-art adjuvant that is being used in clinical development today, 2 of 6 of the controls show the same kind of enhanced or engagement of CD8 T cells. Analyses of further cohorts with this will be completed with the aim to publication of these results.”

Kan det sies klarere?

Banker den nye og beste adjuanten også.

PHO og PCIB , lysteknologi med samme opphav.
En begynner å vokne mens den andre fortsatt i dyp søvn.

Lykke til

4 Likes

De har jo sett på muligheten og jobbet med strategien for Asia sites siden begynnelsen av 2018

Tenker jo at det mest naturlige er å vente med Asia sites-partner til de har data fra exstensionstudiet, da dose og behandlingsoppsett er helt likt.

• opptil 2 behandlinger/doser a`(0.25mg/kg) Amphinex ®

Exstensionstudiet vil i så måte være en god pekepinn på hva man kan forvente av resultater i RELEASE studiet og en bekreftelse på allerede gode data fra fase I studiet.
Beviser eller gir Exstensionstudiet i tillegg en bekreftelse på at man har en Ascopal effekt av 2 FimaChem behandlinger så er det fristende å tro at vil vi få en Asia partner på plass allerede 1H2019.

Jeg har mest tro på at det blir en partner for denne regionen og med Exstensionstudie dataene har man gode forhandlings parametre å forhandle etter for begge parter.

4 Likes

Cytokiner, peptidhormoner som produseres i mange typer celler, særlig T-lymfocytter, makrofager og stromaceller, og som påvirker andre celler som har spesifikke reseptorer for de samme cytokiner. På denne måten formidler de signaler mellom cellene. De regulerer vekst og funksjon av bl.a. cellene i hematopoiesen ved å formidle kjemisk kommunikasjon mellom celler.

7 Likes

Er det noen som husker om det ble opplyst noe om status på rekruttering på extension studien mellom 20.03.2018 og 24.08.2018?

20.03.2018 fikk vi vite at 4 pasienter ble rekruttert i 2017.
24.08.2018 fikk vi vite at 7 pasienter er rekruttert og at 4 har passert safety vindu.

Jeg forsøker å løse en likning med en del ukjente her, men som kjent jo flere opplysninger man har jo lettere er det å finne svaret. Takknemmelig om noen husker. Tror det ble spurt om på Q2 Q/A, men ble det da sagt 6 pasienter rekruttert eller ble det sagt “no comment”? Finner ikke noe transcript fra den presentasjonen.

1 Like

Så her har man større antall som responderer med T-CD8 og mer effektive respons. Er det noen med litt faglig stamina som kan kommentere?

1 Like

Hav mer trenger du å vite egentlig?

Her trengs det bare en bekreftelse på at dette fungerer i form av analysen til SVDB.

2 Likes

Fantastisk at de ser ett større antall personer som effektivt responderer med T-CD8 målt opp mot denne “state-of-the-art adjuvant”, Hiltonol

Men skulle veldig gjerne sett hva den % vise økningen av CD8 T cells ligger på hos disse personene.
PCIB Fikk vel ikke tillatelse til å slippe disse tallene av Leiden på dette tidspunktet vil jg tro.

4 Likes

Da må du vente på analysen.

Anser du/dere det vi fikk på Q4 som en hovedkonklusjon på fimaVacc dybdeanalysen?

2 Likes

Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [4]

You got high-level information here now. Five of 6 of the groups in fimaVACC are responders with CD8, which is what the in-depth characterization is going on, meaning. And it’s also a better or a different cytokine expression. We have more cytokines expressed by these cells that are in the fimaVACC groups than in the control group. So it looks like it could be more effective T cells and also more responders having T cells than in the control. So these are the high-level results. This will be published. So – and when it’s published, you get all the details on this, but this is the high-level results that we have today.

4 Likes

Vad jag förstått så nådde 5 av 6 över gränsvärdet för respons i TVÅ grupper med fimaVacc jämfört med 2 av 6 i TVÅ kontroll grupper. Utan att då gå in specifika ökningar i procent hade man kanske kunnat redovisa det som 10/12 med Vacc oavsett dos visade respons jfrt med 4 av 12 i kontrollgruppen.

N counts…

3 Likes

det er vel bare 1 kontrollgruppe med 6 personer i studiet, slik jeg har forstått det.

det vil isåfall gi oss 14 grupper a 6 personer som har fått forskjellige fimaVACC doser, (84personer)

3 Likes

Nei! PW holder kortene tett til brystet. Når timingen er rett legges kortene frem :slight_smile:

Vi har hittil bare fått en ørliten smakebit.

4 Likes