Clearly either Leiden staff or Pci biotech underestimated the amount of work needed for fimavacc study analysis. Suddenly someone goes “holy shit too much CD8 to count, this is gonna take some time”
Of course you’re right. But hereby I solemnly claim to have established “The theory of relativity” in the field of clinical stage biotech companies.
«Everything is going as scheduled» altså? Ny guiding er 1H2019 og alt er i skjønneste orden. Så lenge det kommer innen 30. juni har ledelsen alt på det tørre. «No need to worry»! Er ikke dette en relativt naiv tilnærming? Uansett hvilken sektor man befinner seg i! Når man den 13. november så for seg at dette skulle være på plass innen årsslutt kan man vel ikke over natten plutselig bomme med et halvt år? Snakker ikke Sjoerd van der Burg engelsk? Prater ikke PCIB med Leiden angående fremdriften på prosjektet? Får ikke selskapet en «early warning» dersom tidsskjemaet er i ferd med å sprekke?
Jeg orker ikke en gang spekulere om når fimaVACC analysen er på plass. Min skuffelse over stadige forsinkelser gjør at jeg ikke orker tenke så mye på det faktisk. Man ender bare opp med ytterligere bitterhet når dagene flyr og børsmeldingene uteblir. Annual Report 2018 kommer 9. april 2019. Det er så kort tid til at vi trenger ikke melde noe før det (PCIB sin filosofi etter samtaler med ett eller annet kommunikasjonsbyrå som sikkert tar seg klekkelig betalt for sine fakturerte timer).
Forsmaken på fimaVACC virker spennende men markedet virker ikke overbevist! PCIB er nødt til å gjenskape troen, spenningen, gnisten! En periode våknet jeg nærmest om morgenen og var elektrisk på vegne av caset! Nå ser jeg med skrekk og gru at Sareptas krukke befinner seg på salgssiden! Selv de dype lommene til enkelte på Tekinvestor klarer ikke ta unna alle aksjene som spys ut. Og min handlefrihet ble dessverre brukt til å bistå i emisjonen, vel vitende om at mye spennende data på det tidspunktet var «imminent». Jeg begynner å lure på om tidslinjene bevisst var satt på kort horisont for emisjonens del? For nå er fryktelig mye sent ute i min bok!
Tålmodighet er altså ikke min sterke side. Beklager det! Ser mange her inne er flinke på å fordøye skuffelser over at meldinger trekker ut i tid. All ære til dere for det. At dere klarer å bevare positiviteten er jeg veldig glad for siden det er befriende å lese noen positive innlegg når dagene er gråe! Men, alt som skjer i dette selskapet er ikke verdensklasse, et begrep jeg sjelden har sett brukt så ofte som her inne på denne tråden. Mye av det som skjer og har skjedd har vært rotete. Meldingene har vært uforståelige. Vi tolker, gjetter og håper på at vi har forstått det, men sikre er vi altså ikke! Jeg hadde forventet atskillig bedre av et børsnotert selskap.
Ingenting ville allikevel gledet meg mer enn at vi lykkes til slutt. Pasienter, aksjonærer, ledelse, styre, alle sammen har jo dette som felles mål! Vi må prøve og trekke i samme retning men noen må prate på vegne av de utålmodige og slitne. Jeg kan føre pennen for disse, sammen med blant andre Lothian. Jeg drikker sinnssykt mye Ali kaffe om dagen, men gruffen forsvinner ikke
Nå kommer snart den vanlige gjengen med kritikere på banen og det er helt greit. Jeg takler visstnok ikke kritikk, jeg har hatt urealistiske forventninger til caset, og jeg gjør folk matte. Konklusjonene som trekkes er interessante, men høyst feilaktige. Det er liksom ikke måte på hvor uønsket enkelte prøver å få man til å føle seg. I en slik setting kan man nesten få en forståelse for hvordan de spedalske hadde det!
Men drømmen om at PCIB skal kunne få medisinen til markedet, den har jeg fremdeles liggende latent i kroppen! Håper gutta boys i ledelsen får skipet på stø kurs igjen sånn at elektrisiteten, positiviteten og håpet beseirer «the dark side». Den trege seigpiningen kan ideelt sett erstattes av en lang dans på roser og det ville isåfall vært utrolig gøy! Da blir det feriet med jubelbrus, otard, solo og andre drikker på bekostning av Ali kaffe!
FimaCHEM og GGK er 92% av verdien på PCIB iht siste analyse fra Arctic, tipper at den prosenten er relativ lik når vi nå snart får en ny analyse fra Arctic.
FimaCHEM ser bra ut og for meg er fimaVACC en bonus, og følgelig er jeg optimistisk.
Når kommer resultat fra samarbeidet med Ultimovaccs? Er ikke dette noe de kan gi ut snarest?
Det skal publiseres i et tidsskrift eller på en konferanse.
Ting tar sin tid. Man får bare smøre seg med tålmodighet. Utrolig mye spennende som skal skje dette halvåret, så det holder “humøret” mitt oppe i en ellers trasig børshverdag.
Det kan se ut til neste happening faktisk kan bli FPD? Ettersom alle formalitetene er klare i Norge, burde man kunne gå i gang ganske så kjapt!
Blir godt å “endelig” være i gang med Release studien.
Sitter du bare å nistirrer på aksjekursen dag ut og dag inn, Gunnar? Ikke rart du og Lothian blir sprø, dere bør finne dere sunne innteresser og hobbyer, for ventetiden i biotek er faktisk enda kjedeligere enn å se maling tørke.
Også må dere løfte blikket pittelitte grann, for denne sutringen blir veldig navlebeskuende!
Har dere registret utviklingen i Nano siste årene? Targovax? BergenBio? Photocure? Oncoinvent er også forsinket og mått gå for sin plan B, Ultimovacs skulle vært på børs i høst, men sliter med finansieringen.
Hele sentimentet sliter, ikke bare Pcib. Biotek-sektoren ligger nede for telling, og det kan dere ikke laste PW for!
Noen nistirrer på aksjekursen mens andre benytter dagene til å arrestere folk med motstridende meninger samt å så eggplanter! Jeg vet ikke hva som kvalifiserer mest til diagnosen sprø. Men ha en aldeles nydelig kveld InVivo
Det må være lov å blåse litt ut her på småprat-tråden. Ingen liker dårlig kursutvikling!
Jeg må si meg veldig enig i mye av det @Gunnersaurus sier. Det er veldig frustrerende å sitte i pcib akkurat nå og til de som mener at nyheter er “like rundt hjørnet” så har vi desverre hørt dette mange ganger nå.
I tillegg skulle det ikke forundre meg stort om nyheter fremover knapt får investorer til å løfte øyenbrynet. Husker ennå hvor lenge vi satt og ventet på ODD og hvor lite det hadde å si på kursen.
Når dette er sagt vil jeg påstå, som flere her inne, at flere av de nyhetene som lar vente på seg skyldes grunner man kan svelge, slik som fimaVACC, og at å vente vil lønne seg.
Jeg sa vel det samme i fjor men hvis man nå venter til sommeren vil man nok få “value for the money”, men det er desverre umulig å vite hva som kommer og om dette er nok til å løfte kursen betraktelig.
Det som er hevet over enhver tvil er at hvis pcib skal beholde alle sine mindre aksjonærer må det komme noen fundamentale nyheter meget snart fordi jo mindre erfaring man har jo mindre tolmodighet har man og her har man muligheten til å gå glipp av en potensiell megabombe innen biotek hvis man ikke følger med…
Gunnarsaurus, Forstaar din reaksjon, for utsettelsen begynner aa bli vel mange, men naa har vi en tidsramme for P2 oppstart, og Vacc resultater som skal innfries foer sommerferien…
PCIB vet de ikke kan utsette dette en gang til uten at aksjonaerene vil reagere kraftig. Det er litt over 4mnd. til 1. juli. Da skal det meste vaere paa plass, samtidig som PCIB sterkt har signalisert at resultatene er gode. I mellomtiden kan vi haape paa flere partnere. Jeg tror fimaVacc resultatene vil bli en verdenssensasjon. Det er det verdt og vente litt ekstra paa. Gi PCIB tiden frem til sommerferien, og doem de etterpaa. Jeg tror du kommer til aa bli positivt overrasket.
Jeg arresterer deg ikke, men påpeker at dette er utfordringer for hele biotek-sektoren på OB, ikke bare Pcib. Og da blir sytingen din tom og lite substansiell.
Hva med de andre biotek-selskapene da Don_Suger? Det er jo samme ståa over hele linjen.
Jeg gjentar meg selv, dette er ikke et selskapsspesifikt problem, men et sentiment problem. Hele sektoren sliter, ikke bare Pcib.
Da blir det veldig navlebeskuende å sitte og klage om utviklingen i Pcib dag ut og dag inn.
Igjen, løft blikket, hele sektoren sliter.
Dere må innse at biotek-sektoren lever sitt eget liv i skyggen på OB. Dere er rett og slett ikke nok penger eller interesse for å løfte aksjekursene til norske bioteks. Her trengs det oppkjøp, partneravtaler og suksesshistorier ala Algeta.
Flere som har skjønnt at dette ikke bare handler om Pcib:
Spoiler-alert: Knusktørt. Sånn går det når man venter
- Alle PCIB-aksjonærene ville laste opp mer, untatt L’Hévéder, han ville iallefall ikke ha mer.
- Alle PCIB-aksjonærene syntes det var kjempegøy å sende epost, unntatt Ronny.
- Alle PCIB-aksjonærene var lei av å vente, unntatt Per, han visste mer.
Nærmer seg at gnisten og euforien kommer tilbake nå, det blir verd ventetiden.
Kanskje vi får en Artic-analyse i løpet av uken?
Når den siste optimist osv.
Mangler bare at Jubel også kommer med kritiske bemerkninger nå så er vi rigget for en himmelferd børsen ikke har sett maken til!
Bring it on @Jubel!
Når man spiller martyrrollen og ofrer seg, ønsker man at de andre skal være takknemlige og gi ømhet og kjærlighet. Men det får man ikke på den måten, for martyren oppfattes hele tiden sur ut, glorien har falt ned og henger i underansiktet. Martyren legger en sur, forurettet stemning over på hele forumet. Martyren får allikevel en sekundær gevinst, nemlig makt. Makten består i kontroll av hele forumets humør.
Må bare nevne igjen det Einarsson sa i podcasten når de snakket om PCIB: Noen ganger sitter man kanskje på data som gjør at det eneste man vil, er å fortelle hele verden hva man har oppdaget. Men man er bare nødt til å holde det tilbake til patenter er i orden/data publisert etc.
Og med de små mengdene med data vi har fått, har iallfall jeg et ørlite håp om at dette er grunnen til nyhetstørken i PCIB for tiden.
Trigger list 1H2019
#1 RELEASE study - First Patient Dosed
#2 Ultimovacs preclinical in vivo data, The generated positive data is planned to be published in a scientific journal
#3 Extensionstudy - Confirmation on 6 of 7 patients passed safety readout after 2 treatments = study Complete
#4 Exstensionstudy- datareadout presentation, Ascopal effect…
#5 fimaVACC - Main Conclusion
#6 fimaVACC - Final analasys presented or published by mr.Burg
#7 Bavarian - doing pre.clinical studys since oct.18
Do they have enough data to go in clinic with PCIB`s fimaVacc and their vaccines CV301 and Brachyury…
#8 A fimaNAC partner go in clinic