Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Liker ikke å sparke noen som ligger nede så jeg skal gå i bresjen for å bidra med noe positivt og det er et flott sitat av Willie Nelson;

"Once you replace negative thoughts with positive ones, you’ll start having positive results." :star:

Selskapet verdsettes til godt under en milliard med 350 millioner på bok med en initiering av PFII like rundt hjørnet. Det som skjer med kursen nå gir ingen mening. Det er ellers ingen trøst for meg at noen få aksjer tross alt har en enda verre utvikling enn PCIB. Jeg har gjort mine valg så jeg kan sånn sett ikke gråte over spilt melk. Men at jeg skal ha ett sviende tap etter å ha vært i denne aksjen gjennom mange viktige milepæler - det gjør litt vondt! Men det må være enda verre for de som selger nå hvis kursutviklingen på ett eller annet stadium skyter i taket slik de største optimistene blant oss håper! Håper det er vi som sitter stille i båten som ler sist og best :crossed_fingers:

6 Likes

Veddemålet mitt er at Amphinex kommer på markedet og kommer til å tjene milliarden i året. Kursen er bare oddsen jeg får på ethvert tidspunkt.

Oddsen nå, er utrolig gunstig. Det er jo flott at laget er blitt forsterket og at en likevel får bedre odds enn tidligere.

Bortsett for oss som har brukt opp pengene og kjøpte bongen når laget var svakere og oddsen dårligere.

6 Likes

Intet nytt, da er alt som normalt.

Så får vi håpe at noe skjer i 2019.

Det eneste vi er sikre på er det som står i finanskalenderen.

Alt annet får vi anse som bonus.

Lothian

3 Likes

Tror Glein er inne igjen.

3 Likes

Ingen rasjonelle personer mener vel at han burde vurdere sin stilling, men det er nå engang slik at ikke alle er rasjonelle personer. Avstemningen viser at 90% støtter Per, overraskende høyt med tanke på postene her må jeg si.

Ellers støtter jeg innlegget til @Ojoh 100%, mange har nok godt av å lese det flere ganger.

1 Like

Å gud bedre menneske. Aksjen er lite omsatt, og det har kommet inn en stor eier på emisjonen som tydeligvis har til hensikt å selge seg helt ut igjen eller ihvertfall veldig langt ned fra startposisjonen, de selger en del titusener av aksjer i uka så snart prisen er over 25-26.

Da blir det til at kursen ligger stabilt rundt den prisen de som selger seg ned er fornøyd med, inntil de har den beholdningen de ønsker å sitte med.

Verre er det ikke.

50 dagers snitt på aksjen er FLATT

Hva som er rasjonalet for at denne aktøren velger å forvalte posisjonen sin på denne måten vet jeg ikke, men det er den direkte årsaken til kursutviklingen, og det eeeeeeeeer så slitsomt å lese de repetitive sytepostene dine om dette hver eneste uke. Ta på deg stor gutt-buksene, les aksjonærlister, og vær litt tålmodig vær så snill.

image

18 Likes

Takk @Savepig

Tror Per må ringe Oslo børs snart å påpeke at det er noe feil med kursen.

3 Likes

PCIB ble grunnlagt i år 2000…

4 Likes

Hva har det med saken å gjøre?

Vil du vite en hemmelighet: Jeg tror faktisk det var PCIBs største eier som er premissgiver for emisjonsprisen, Nyenburg ble nok med som nissen på lasset i denne sammenheng.

3 Likes

Fondsavanse, MP Pensjon og Myrlid var de viktigste premissgiverene bak det, selvsagt.

De hadde jo sett hvor lavt volum aksjen ble omsatt på på de høye volumene, og hvor lite realistisk det var å skulle sette prisen noe høyere.

Om noen hadde prøvd å selge aksjer for bare noen få millioner kroner over børs i samme tidsrom som emisjonen var så hadde kursen falt nøyaktig like hardt av det.

image

3 Likes

Hvordan du klarer å vri mitt siste innlegg til å være et syteinnlegg er rimelig godt gjort. Men bare fortsett å latterliggjør andre og vri og vend på det de uttaler. At det som skjer med kursen nå ikke gir mening var ment fra et rasjonelt ståsted! Jeg ville gledelig betalt 50 kroner aksjen på nåværende tidspunkt personlig og synes da det er rart at enkelte er fornøyde med halvparten.

Men det er kanskje en god ide å ha et klageforum siden noen tar så fryktelig på vei hver gang de leser noe de ikke liker!

4 Likes

He folk gått helt fra vettet???
Selge på målstreken, jaja…

1 Like

Jeg mangler fortsatt: Truseskvetter og takk for billige aksjer før jeg har bingo her. Any takers?

Jeg er villig til å inngå en avtale med deg. Hvor mange tar du? :wink:

3 Likes

hehe, eg mangler ikke, men så lenge de vil gi vekk på 25 så får en bare ta imot.

Blir vel å lukke øyna snart.

kan og kjøpe mer på 50, har mye ubrukt kreditt om kursen først stiger så en får mer egenkapital :joy:

2 Likes

Da konstaterer vi årets verste dag, og 2019 fortsetter i det forferdelige mønsteret vi har hatt siden aug 2018.

Hva sier moralistene, skal vi bare lene oss tilbake og flire?

Lothian

3 Likes

Har du et bedre forslag?

1 Like
1 Like

Vi slo Photocure i dag, -6,12 mot -6,58 :partying_face:

2 Likes