Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Har vi fått enda en stor selger? Virker som en konkuranse nå.

1 Like

En tung dag. Mine første tanker var egentlig at det ikke er nok PCI Biotech aksjonærer til at 20 Februar blir årets verste dag. Men hvem vet. Snart tar Donald på seg hjelmen og bygger mur. 2019 kan bli et merkelig år.

3 Likes

Fantastisk «merkelig» år! Var det dt PW mente :joy:

3 Likes

Ja, hva skjer med kursen. Saa gode nyheter og ingenting??

Kan det vaere at BP er inne gjennom ett annet selskap, og soerger for aa holde kursen nede frem til fimaVacc resultatene kommer, for deretter aa proeve seg med ett skambud fordi kursen er saa lav?? ;-)))

Er det noen boerserfarne biotek aksjonaerer som har vaert borte i noe lignende tidligere?? For dette henger ikke paa greip…

2 Likes

Det må være det han sa.

Ellers har Nasdaq biotech index siden bunnen i des 2018 steget ca 24%, så nok en gang underpresterer norsk biotek noe helt for j…

Det er til å bli matt av.

Snakkes til våren.

Lothian

3 Likes

Hvis 25-26 forsvinner, hva blir neste nivå å lene seg på i påvente av gode data. Det skumle med Biotek er jo at det egentlig ikke er noen bunn før noe håndfast kommer på bordet. Bare se på Targovax. Eller Algeta i sin tid :smile:

Er vel ikke noe mer hokuspokus at en av våre største eiere skal ut.

1 Like

Svingningene som oppleves på OSE har ingenting med det fundamentale å gjøre med TRVX. Det ser ut til at de fleste av dere har kommet ned på jorda igjen når det gjelder PCIB

Som jeg skrev for lang tid siden så er Nyenburg årsagen til de kursutviklingen vi ser nu. Irriterende, ja. Men jeg tror de fleste kan se at det ikke har noe med det fundamentale å gjøre.

Derfor syntes jeg det bli’r kedelig å høre på så mye mas om ledelsen i Pcib. Faktum er at de gjøre en god jobb, og gjøre alt for å maksimere selskapet sine værdier.

At vi ikke har kjøpere får så være, de kommer nok når vi ser pengene på bordet, hvilket ikke behøver å gå så lang tid til.
Så når man skal selge 500K aksjer i dette market så bli’r det et trykk nedover.
Jeg kjøpe selv ytteligere 10K på 28 og er Happy med det, alt på disse niveauer er billigt. Men markedet for biotec i Norge er ikke stort, og mange har ikke innsikt i dette og vegrer seg derfor å investere.
Det vi trenger er en ny Algeta for å få ytteligere interesse for Norsk biotec. Jeg tror bestemt at Pcib kan bli det.
Om 2 år har vi sandsynligvis er Blockbuster produkt på markedet, og imellomtiden en masse vacc og Nac avtaler med penges på bordet så da har det nok gått opp for der brede marked at dette bli’r stort.

23 Likes

Betryggende at du har trua! Har oppfattet at du er en av dem som har et godt grunnlag til å mene noe her!

Du kan jo gjøre som Lothian, sette deg ned og syte, dag ut og dag inn… Sikkert en meget krevdende øvelse for psyken.

Så sant, @FiloD

De som har hjulpet Nyenburgh i tida etter emisjonen, kommer lenge før året er omme til å kunne se tilbake på disse fire månedene som en gylden periode.

Sjølsagt frustrende for de mange av oss som ikke i særlig grad har kunnet tre støttende til. Men også vi kommer til å bli svært fornøyd.

Opplevelsen av at selskapet nå lenge har dytta godsakene foran seg, skal jeg medgi er litt slitsom. Den rokker likevel ikke det grann på min overbevisning om at kursen skal doble seg - gang etter gang. Hvor raskt avhenger i stor grad av at styre og ledelse nå kan vise like godt kremmerskap som de har vært dyktige i utviklingsarbeidet.

5 Likes

Er bare å la være å se på kursen hver dag.
Nyt livet. Snart kommer ny Arctics analyse. Så kommer publiseringen av data. Mye å glede seg til.

Hvor kursen er i mellomtiden, er likegyldig, såfremt ingenting fundamentalt har forandret seg til det verre.

5 Likes

Synes targovax er et spennende selskap. Derimot er de vesentlig lengre bak i løypa enn PCI Biotech når det gjelder å få produkt til markedet.

En av nedgangene til Targovax skyldtes vel også at de måtte stoppe opp en studie PGA. at det ikke lengre var hensiktsmessig å kjøre den. Det slik jeg forstod fordi indikasjonen de skulle inn mot gikk mot at eksisterende standard of care gikk mot å få et bedre alternativ, og at det derfor på nåværende tidspunkt ikke vil være hensiktsmessig å kjøre på videre før eventuelt standard of care er byttet og så settes i kombinasjon med denne(så får jeg beklage hvis jeg er upresis her eller noe som ikke jeg har fått med meg). Etter min mening en veldig god avgjørelse. Derimot gjør dette at den ene platformen vil bli vesentlig utsatt dersom den skulle ende opp med godkjenning.

Så targovax til tross for at jeg også mener den kan vurderes som godt underpriset, også hatt fundamentale forhold som kunne bidra til kursnedgang. En kan ikke kun skylde på svingningene der.

2 Likes

Tror nok også at det er en del småaksjonærer som har fått med seg at fimaVacc analysen kanskje ikke kommer før i mai, og som dermed selger seg ut for å finne alternativer i ventetiden…

Kanskje glemmer de at vi om kort tid antagelig har både FPD og en ny analyse fra Arctic?

3 Likes

Nå har jeg forstått det slik at de som tilbringer tid sammen med ledelsen og spiser wienerbrød og drikker kaffe i kjølvannet av kvartalsgjennomganger har et særdeles positivt syn på saker og ting. Med andre ord må undertegnede, Lothian og sikkert en god del andre ved første anledning delta på en slik samling før hele det stakkars forumet «forsures»! Selskapet har naturligvis ikke gjort noe galt, annet enn å slippe inn den trojanske hesten som nå herjer fritt!

Nå skal jeg, en helt middels intelligent mann, fortelle to enkle grep de kunne gjort annerledes for å ha sluppet min vrede;

1. Klare og tydelige børsmeldinger. Det «surret» de presenterer til oss er grobunn for misforståelser og genererer i neste omgang en telefonstorm/e-mailstorm til IR ansvarlig!
  2. Komme med gode forklaringer på hvorfor man ikke treffer på guiding. Stillheten fra selskapet gjør mange folk usikre. «Vi venter til neste kvartalsgjennomgang og flytter guidingen ett halvår frem» synes jeg er en lite aksjonærvennlig tilnærmingsmåte.

Dette er selvfølgelig ikke et innlegg med syting, det er en forklaring på hva jeg mener kunne vært forbedret! Jeg er meget godt fornøyd med dataene PCIB-teknologien viser til og har absolutt ingenting å utsette på disse! Setter ellers særdeles lite pris på at enkelte velger å angripe mannen fremfor ballen :pig:

3 Likes

Syntes det dumpes litt hardere i dag, kan være flere grunner. Snart tom de som selger eller de prøver å utløse Sl.

20/02-2019 18:17:45: (PCIB) PCI Biotech: Exercise of employee share options, mandatory notification of trade and resolution to increase share capital

Vil påstå at det kan være lurt å gå på presentasjoner og spise wienerbrød med ledelsen og drikke kaffe på kvartalspresentasjoner fordi da har en mulighet til å snakke med de så kan de forklare hvorfor de kommuniserer som det gjør, og også få svar om en har noen spørsmål :slight_smile:

De uttalte seg også litt om dette forrige kvartalspresentasjon spesielt dette hvor mange her kritiserte manglende informasjon med markedet spesielt i forhold til utsettelsen av data om fimaVACC. I samråd med styret og rådføring med kommunikasjonseksperter kom de frem til at det mest hensiktsmessige var å ta dette på kvartalspresentasjonen ettersom det var såpass nærstående.

En kan selvfølgelig ha annen mening og oppfatning om hvordan det skal gjøres, men dette er strategien styret og ledelse har satt. Dersom en ønsker å endre på dette så bør en forberede seg på å spise kaffe og wienerbrød og snakke med ledelsen i håp om å overbevise de om å endre strategi. Når en ser på spørreundersøkelsen ovenfor så viser ihvertfall dette tegn til at de fleste her i gården har stor tillit til ledelsen, så den blir nok neppe byttet ut med det første :slight_smile:

4 Likes

Fy faen sier jeg i dag. Så sterkt språk må man kunne bruke på denne forferdelige opsjonsordningen! :face_with_symbols_over_mouth:

Out of the total number of exercised share options, 30,000 share options at a strike price of NOK 19.24 are exercised by the primary insider Hans Olivecrona (CMO), who has sold all 30,000 shares in the market at an average price of NOK 25.75 per share. After the transaction Mr. Olivecrona hold 0 shares and 60,000 share options in the Company.

Ledelsen driver gjøn med oss! At de skal kunne berike seg samtidig som de presser kursen i gulvet er en skam!

6 Likes