Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Skuffende at han ikke holder på aksjene, men å kalle det berikelse når det er snakk om 195k i fortjeneste før skatt er litt overdrevet.

1 Like

De ser på dette som lønn medbonus og tenker nok ikke helt på konsekvensene kursmessig. Dessverre.

3 Likes

Ja , da vet vi hvem som dumpet på død og liv i dag! Skulle hatt en ørefik!

5 Likes

Nå blir jeg virkelig bekymra. Skal du fortelle oss at Olivecrona og Hévéder har pressa kursen. De sitter jo ikke i ledelsen i Nyenburgh, men har gjort og gjør en svært viktig jobb for oss.

1 Like

Har du dekning for å si hvor viktig og god jobb disse har gjort? Vennligst bekreft din påstand.

1 Like

Så Hans Olivecrona benytter opsjon og kjøper, for så å selge med en gang for å få omkring 180k kroner nettopp (før skatt) (30k aksjer på kjøp 19.24 og salg 25.75).

Gaël sitt salg er vel fair nok og kunne forvente i forhold til skatt og slikt. Han sitter jo også faktisk på en god del aksjer.

Litt trist at Olivecrona velger penger fremfor aksjer, men er nok som Alex sier en beregning som lønn/bonus.

Likevel, dette var ikke positivt. Forklarer også dagens kursnedgang.

1 Like

Bare for å klargøre av 61000 aksjer er det solgt 35.300 aksjer. Resten har altså beholdt aktier sine.

2 Likes

Er vel ikke meldepliktig handel hvis “gutta på golvet” selger sine så det har du ikke dekning for å si (de kan ha solgt / de kan ha beholdt aksjene). Men flott at du ser det positive i dette også. Jeg er eitrende forbanna.

Takk for utregning. Håper du kan følge opp dette utover året. Kan du forklare hva du mener med Confidence nederst?

Tror du ikke det blir dumpet i morgen?

Ikke positivt. Blir nok billigere aksjer i morgen. Fin anledning for å kjøpe mer for de som har trua. Ofte 5-10 prosent ned på slike salg

1 Like

Det håper jeg ikke, og nei der tror jeg heller ikke. De må ha såpas pli at de sørger for å gjøre dette så smertefrit som muligt.
Selv om de altid er irriterende at insidere selger så har de sikkert deres egne dagsordner som man jo er nødt til at respektere.

Olivecrona solgte opsjonene sine og har 0 aksjer etter dette. Hadde aksjer hverken før eller etter i dag.

Det kan jo være så enkelt som at han ikke har lyst til å være aksjeeier.

Gaël sitt salg er jo fornuftig.

Trenger ikke å være noe negativt bak dette.

1 Like

Dette salget ble fullført i dag og vil ikke fortsette i morgen. De gjør aldri dette over flere dager.

Bra børsen ikke et åpnet nå, hadde dumpet tvert. Får se i morgen hvor stemningen er , men kanskje det ryker ut endel.

1 Like

Jeg tror nok du har litt rett i dette. Altså, en glemmer av og til at dette er personer som brenner for jobben og ønsker og redde liv. Det er ikke en mann på 19 som jobber mot å bli millioneri løpet av 10, men som nok heller ser muligheten til å nyte litt ekstra godt med en gang.

Som ansatt med en slik opsjonsordning så står de fritt til å gjøre som de vil.

For ta det positive med at Gael ihvertfall nå slik jeg leser det har flere aksjer enn før i dag :slight_smile:

2 Likes

Han har fortsatt opsjon på 60.000 aksjer …?
De kan jo også dumpes .

Gir jo ikke stor tiltro til ledelsen , som kjøper opsjoner og lemper ut samme dag … altså lite tro på at kursen skal noe opp…

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/461470

Samme historien som 17 oktober 2018.

Ser ikke hva som er galt med dette.
storm i et vannglass

4 Likes

Oisann. Dette blir bad. Skikkelige dårlig innsidesalg der

Det er jo ikke samme historie her Ufo! Det Olivecrona gjør her er i mine øyne et slag under beltestedet!

Hvordan de benytter opsjonene er dessverre fritt frem. Men at man selger det man trenger for å finansiere handelen er OK i mine øyne! Det å dumpe alt nå, til noen skikkelig møkkapriser er ikke greit. Ferdig snakka!

3 Likes