Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

CMO og CBDO er som du vet sentrale personer i selskapets ledelse. Når du - til tross for annen uttrykt misnøye - er så fornøyd med de kliniske resultatene og regulatorisk status, må du ikke glømme at dette slett ikke er Waldays soloprestasjon.

M.a.o. ledelsen og medarbeiderne gjør en god jobb. Med hensyn til lønnsnivå, bonuser og opsjoner er PCIB et sympatisk, smålåtent eksempel i bransjen.

2 Likes

Var 3 sekunder med spenning da, ny melding fra selskapet, det er ikke hverdagskost. 3 sekunder med ordentlig sommerfugler, håp og tro. 3 sekunder.

4 Likes

Nå må en ikke glemme at han er en ansatt og ikke investor. Han må stå fritt til å gjøre det han vil med opsjonene han har fått som en del av en avtale med å jobbe for selskapet.

2 Likes

Kan være ting som gjorde at han trengte pengene. At han eide 0 aksjer før dette, kan også gi en indikasjon på at han kanskje ikke ønsker å være eksponert på børs, og kun ha sitt fokus på det medisinske?

Enig at jeg på generelt grunnlag ikke syntes det er positivt, skulle heller sett motsatt utfall. Men er ikke alltid “straight forward”, og det er ting som kan oppstå. Vi er alle mennesker. Utifra Q presentasjonen som var for noen dager siden, var det intet negativt å spore i mine øyne, annet enn at ting tar lang tid som det ofte gjør i denne bransjen.

6 Likes

Er en ærlig sak om han ikke ønsker å være aksjonær.

Jeg tolker det iallfall dithen at en selger for å dekke skatt, en annen selger fordi han ikke ønsker å være investor og vil f.eks betale ned lån e.l.

Om noen andre i ledelsen skulle begynne å selge aksjer i nær fremtid, hadde jeg selvfølgelig begynt å få bange anelser.

Men per dags dato må jeg si jeg er veldig fornøyd med det fundamentale. Hadde vært kjipt å bli stående igjen på perrongen om en analyse fra Arctic skulle øke kursmålet, eller en publikasjon i et tidsskrift skulle komme, pga at jeg solgte fordi Olivercrona ikke ønsket å være investor.

1 Like

De 60.000 opsjonene kommer ikke før om et år eller to. Dette er en opsjonsplan.

3 Likes

Gud hjelpe meg, tror jeg står over å lese dette forumet i morgen. Det har vært ille, nå blir det verre.

1 Like

Er du CMO?

Hadde vi ikke en nesten identisk sak med opsjoner i Photocure i høst? Samme sterke reaksjon fra andre aksjonærer. Ettertiden har vel vist at salgene ikke hadde noe grunn i negativ utvikling! Disse “medisinfolka” er nok ikke aksjespekulanter på samme måte som oss…
Det er vel også riktig som påpekt lenger oppe i tråden at PCIB på ingen måte er verst i klassen når det gjelder belønning.

Noen synes å tolke dette som at det meste nå “går åt skogen”. FimaVacc analysen blir elendig, FPD blir forskjøvet, analysen fra Arctic blir dårlig, extension resultatene blir negative osv osv. Minner da igjen om hva ledelsen gjorde i Photocure…

2 Likes

Noen som vet om Olivecrona noen gang har hatt aksjer i PCIB?

Hvorfor i all verden selger han alle disse aksjene hvis det er fantastiske nyheter rett rundt hjørnet ?

1 Like

Om ikke annet så betyr et innsidesalg at det ikke er bad news på trappene.

4 Likes

Hvem som selger er interessant. At CMO lemper ut er en varsellampe for min del. Dette er ikke sammenlignbart med at folk har opsjonsprogrammer som de konsekvent selger unna.

1 Like

Man kan forstå at en primærinsider ikke nødvendigvis har privatøkonomi til å løse inn opsjoner for ca 600.000 kroner, selvom de har god lønn. Men om privatinsideren forventet et oppsving i kursen iløpet av noen måneder, ville han trolig funnet en løsning som gjorde han istand til å finansiere aksjene. Så noe godt signal til markedet er dette ikke, selvom noen nærmest er programforpliktet til å bagatellisere det.
Litt formildende ville det vært om gevinsten ble brukt til å kjøpe aksjer.

2 Likes

Så nå gikk rullgardinen ned her?

Er jo alltid gøyere med ledelse som akkumulerer, men det er ikke noen dramatikk i at en mann som hadde 0 aksjer i går har 0 aksjer i dag

7 Likes

Selskapet bør gå ut å kommentere dette snarest.

1 Like

vi får håpe han satt bunnen !

1 Like

Han hadde vel i teorien aksjer i går. Lukter Dahle-skrell lang vei.

1 Like

Men hvorfor ikke beholde hvis det blir presentert gode nyheter på løpende bånd fremover. Fyren kan vel tenke selv om han ikke er aksjespekulant.

1 Like