Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

17 October 2018:
" Out of the total number of exercised share options, 70,000 share options at a strike price of NOK 9.08 and 15,000 share options at a strike price of NOK 7.81 are exercised by the primary insider Gaël L’Hévéder (CBDO), who has sold 33,000 shares in the market at an average price of NOK 27.58 per share in order to finance the cash and tax impact of the share option exercise. After the transaction Mr. L’Hévéder hold 62,000 shares and 21,000 share options in the Company.

20 February 2019:
“Out of the total number of exercised share options, 5,000 share options at a strike price of NOK 21.48 and 6,000 share options at a strike price of NOK 3.26 are exercised by the primary insider Gaël L’Hévéder (CBDO), who has sold 5,300 shares in the market at an average price of NOK 25.75 per share in order to finance the cash and tax impact of the share option exercise. After the transaction Mr. L’Hévéder hold 67,700 shares and 10,000 share options in the Company.”

I 2018 solgte vedkommende 33000 aksjer mot i dag (2019) 5300 aksjer.
Mener å huske at det ble ikke noe styr og ståk den gangen .
Grunnen er jo også oppgitt.

Samme prosedyre som every year , james.

:scream:

https://newsweb.oslobors.no/message/470166

https://newsweb.oslobors.no/message/461470

4 Likes

Ufo
Det er vel denne vi ikke liker :

Out of the total number of exercised share options, 30,000 share options at a
strike price of NOK 19.24 are exercised by the primary insider Hans Olivecrona
(CMO), who has sold all 30,000 shares in the market at an average price of
NOK 25.75 per share. After the transaction Mr. Olivecrona hold 0 shares and
60,000 share options in the Company.

Nei, det betyr det ikke…
Det betyr kun at det bare er L.Heveder og Olivecrona som er primary insiders av de som som løste inn opsjoner i denne omgang… Videre er 35300 av de 41000 de løste inn solgt i markedet. Mens de 20000 andre som ble innløst vet vi ingenting om ble solgt eller ei…

L.Heveder sitt salg for å finansiere resterende aksjer er fair nok… Olivecrona sitt salg er et dårlig signal fra han og bør gjøre at aksjonærenes tillit til han blir mindre… Er min mening…

2 Likes

Nå skal det vel sies at Nano var tett opptil 6 milliarder i markedsverdi på tidspunktet før salget til Jostein Dahle. PCI Biotech er lengre fremme i løypa enn Nano var på tidspunktet, og har en mcap på under 1 mrd. Tipper vi får en god dupp i morgen med rekyl utover dagen.

2 Likes

innsidesalg? Uffameg

Skulle gjerne hørt en god forklaring på hvorfor en av de viktigste innsiderne ønsker å kvitte seg med 30.000 opsjoner nå? Kommer det en god nyhet så går jo aksjen opp minst 20% og da kunne han jo ventet

Markedet vil prise det inn som skikkelig dårlig news. So brace for impact dessverre.

1 Like

Fantastisk kjøpsmulighet mao…?

5 Likes

Nå skal vi også ta med oss at CMO Hans Olivecrona for knappe halvannet år siden kom fra det svenske farmaselskapet SOBI AS. På det tidspunktet hadde dette selskapet en børsverdi på 36 mrd. NOK (i dag 59 mrd.)

Tror noen her på forumet at han tok overgang til PCIB på grunn av lønna?

5 Likes

Herregud, nå bør de aller fleste logge av dette forumet før man blir tullerusk av alle konspirasjonsteoriene :joy:

3 Likes

Uansett hvordan man vrir og vrenger på dette så er dette ingen positiv melding, og føyer seg inn i rekken etter fattigmannsemisjonen høsten 18.

Tror ikke han bryr seg hvis han trenger pengen til oppussing, bil, hytte eller hva nå enn det skulle være. Må også huske at som primary insider så har en ikke friheten til å kjøpe/selge akkurat når han selv skulle ønske.

2 Likes

Saklig sett klarer jeg jo å tenke at det alltid er mulig å ha en “god grunn”. Men min egen første reaksjon var at dette er råtten oppførsel, rett og slett. Et eksempel som ihvertfall viser at opsjoner er noe som det bør knyttes en del betingelser til hvis det skal ha noen positiv funksjon.

2 Likes

What? Mener du at han er så lite opptatt av penger at han ved sine fulle fem kvittter seg med 30.000 opsjoner rett før kursdrivende nyheter? Altså han vil ikke ha penger.

1 Like

Ja , noe reklame var det jo ikke.
Han har sittet kun ca 4 måneder i stolen.
Jeg har vanskelig for å tro at det ligger noe bak avgjørelsen som kan relateres til dårlige nyheter i selskapet.
Det vil i såfall være i strid med loven med de følgene det har.

Han må virkelig trenge kapital som selger under så dårlig timing mot markedet. (eller så mangler han en skrue i topplokket)

Får grave opp noe kapital og følge godt med , salg er jo ikke aktuelt når der ikke er kjøpere.
Selgerene er vel kanskje sin egen verstes fiende under slike forhold.

Godt det ikke er noe galt med data og medisiner men bare den sedvanlige psykologiske faktoren og når støvet legger seg så er det antall aksjer som teller.

2 Likes

«Nei nå tror jeg jammen jeg selger alle aksjene jeg har i selskapet jeg jobber, nå helt på slutten av tørkeperioden, like før vi skal legge frem de fantastiske resultatene»

1 Like

@geiran og @anon21766851 er på jobb :joy: God innsats gutta

2 Likes

Jaja, @coyw. Spinn det som dere måtte ønske. :blush:

Jeg hadde sagt det samme om jeg var investert til pipa i PCIB så det der kan du spare deg for.

Vi skal uansett sydover i morgen, men med så mange potensielle kurstriggere de kommende månedene/året, så bevarer jeg helt roen og tror uansett 2019 kan bli ett meget bra PCIB-år…:crossed_fingers:

3 Likes