Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg personlig tar dette rolig. Ikke helsig at dette skjer, men mannen jobber jo i PCIB. Det som teller ikke at de kjøper og selger noen AKJSER.
Det å vi tiden sin er mye mer verdt enn Aksjer.

«Kjos er en bedre flyver, enn han er finnsnesmann» - samme gjelder vel også i PCIB sin ledelse :slight_smile: vi må ha litt forståelse

1 Like

Blir spennende å se hvor negativ kursreaksjonen blir. I nano som hadde tilsvarende problem dog til mye høyere mcap og rett etter emisjon, innså nano tabben og gjorde innsidekjøp med en gang.det kan også skje her.

3 Likes

Jeg synes det er verdt å sende en mail til Ronny

1 Like

Håper det kommer et innsidekjøp i morgen

I Nano var kursen hausset opp til bristepunktet før innsidesalget kom.
I PCIB er situasjonen totalt motsatt. Dermed bør ikke kursfallet bli sammenlignbart.
Jeg tror en del av disse personer ser på opsjonene sine kun som en del av lønnen. Dermed er det for dem nesten automatikk i at når de innløses, så skal de straks omgjøres til rede penger.

Har nevnt det tidligere, men stemmer det ikke at vi hadde en tilsvarende situasjon i PHO i høst?

9 Likes

Nå skal det sies at det han egentlig gjorde var å kjøpe 30k aksjer til kurs 19.24 for så å selge de igjen til 25.75 :slight_smile: Så han har jo både kjøpt og solgt. Derimot hadde jeg også likt bedre om han hadde gjort som Gaël og faktisk brukt overskudd til å sørge for å få en aksjebeholdning, men som nevnt tidligere så bryr han seg sikkert ingenting om det å ha aksjer. Det er en del som er sånn.

Gaël økte vel beholdningen med noe sånt som 5700 aksjer.

1 Like

Ok, men utløse nå for å tjene 6 kr per aksje ?
På 40 kunne han jo tjent 21

1 Like

Kursen kommer sikkert få seg en smell av dette. Et positivt signal er det ikke, men det rokker ikke ved min tro på caset. Så hvis man står fast i sin tro så får man takke og ta i mot gavepakken.

Det er mange grunner for å selge, men få for å kjøpe. Hans bøhn tok mye ved emisjonen for et drøyt halvt år siden.

På gjensyn i dypet av ordrebøkene!

9 Likes

Jeg hadde ihvertfall ikke solgt :joy:

Hvis flere i ledelsen i PCIB hadde dårlig «følelse» for tiden fremover hadde vel flere solgt opsjoner/aksjer? At Olivecrona selger opsjoner nå, trenger vel ikke å bety så veldig mye?
Mulig jeg er helt på jordet…:face_with_monocle:

3 Likes

Ja, jeg tror ikke det er tilfellet. Om ikke jeg husker helt feil så solgte vel Gaël rubel og bit forrige gang. Det har han altså ikke valgt å gjøre denne gangen og heller økt sin beholdning.

Vi får se. Blir en spennende dag i morgen. Jeg kommer til å følge med dersom det blir en overreaksjon her da jeg ikke selv synes dette er avskrekkende.

4 Likes

Egentlig er det jo en ikke-sak.
Kommer det en positiv melding i morgen tidlig så vil denne saken være ute av verden som et “fingerknips”.
Dette som en illustrasjon på hvor lite disse innsidespekulasjonene betyr.

Det er også noe å notere seg at primary insider Gaël L’Hévéder sitt salg blir godtatt (han er jo bare slik han…) mens primary insider Hans Olivecrona sitt salg varsler selskapets undergang.

Begge er primary insider’s

Hvorfor det?

Nei , dette er helt tullete.

https://newsweb.oslobors.no/message/470166
https://newsweb.oslobors.no/message/461470

3 Likes

Mannen har jo nettopp skiftet til Pcib, Da må han jo ha trua på selskapet?Har vanskelig for å se hva som eventuelt har gjort at han har mistet trua.

Er redd slike ting fører til at aksjonærene blir mistenksomme og lettere selger. Han får vel nye opsjoner neste år som kan løses inn på enda høyere kurser.

Liker ikke slike salg av alle opsjonene, viser lite gangsyn. Kjenner jeg mister litt respekt og troen på at de har noe i topplokket.

4 Likes

Ja her var det mye fornuftig å lese. Sier bare en ting: Her er det ingen ting å frykte så lenge styreformann Hans Petter Bøhn ikke selger alle sine 120++tusen aksjer. Skal selv handle litt imorgen om det blir Black wednesday tedenser.

10 Likes

Gaël Beholdt vel nettosummen i aksjer. Så der er stor forskjell, oliverkrona kunne og beholdt 7-8k

2 Likes

Skulle det såkalte markedet i morra kjøre kursen ned enda ei krone eller to, vurderer jeg å knuse den siste, “hellige” sparegrisen. Trodde dagens kjøp (godt nede på 25-tallet) var mitt aller siste, men nå er jeg inne på tanken om et lite unntak.

PS
Om det var opsjonsaksjer eller tulipanløker jeg kjøpte i dag, vet jeg ikke.

8 Likes

Kan det være han er på vei ut?

Skal klare litt til eg, selv om mine nyervervede nano aksjer gå ut med tap så skal her hamstres mest mulig så lenge vi er under 30.

For der kommer en tid da Ggk er på markedet, og kursen er xxx.

1 Like

Oslo (Norway), 20 February 2019 - Exercise of employee share options

After the transaction Mr. L’Hévéder hold 67,700 shares and 10,000 share options in the Company.

After the transaction Mr. Olivecrona hold 0 shares and 60,000 share options in the Company.

Hvorfor er Olivecrona en skurk og Mr. L’Hévéder i sin folle rett til å selge ut???
Begge er primær insidere

Kan noen forklare det?

Tror ærlig talt vi er selv vår verste fiende.

Oppkonstruerer kriser som ikke eksisterer…

4 Likes

Det tror jeg du på mange måter har rett i.

7 Likes