Best å tenke på noe annet nå, tror jeg. Gleder meg over nye ski og at det er meldt ganske mye snø i Nordmarka i natt
Det er ikke noen uerfaren student vi snakker om. Han er 60 og har jobbet i børsnoterte selskaper før.
Han er sikkert også veletablert og burde ikke ha vanskeligheter med å lånefinansiere et aksjekjøp om han var overbevist om suksess.
Jeg er veldig komfortabel, kokken.
Det gjelder ikke å være lat; bruke tid og krefter på det en sjøl kan tilegne seg - og på å dele vurderinger, tro, tvil og perspektiver i et kompetent nettverk.
Så setter jeg fortsatt stor pris på din interesse for mine investeringer - bare så det er sagt. Sympatisk.
Vel, se paa denne, https://www.bloomberg.com/research/stocks/people/person.asp?personId=535120861&privcapId=45308758
Olivercrona er en eldre mann. Kanskje han har penger nok fra foer, eller kanskje han av en eller annen grunn trengte penger naa. Hvem vet.
leser jeg riktig: årslønn 237k?
Ja, men opp til venstre staar det ogsaa total kompensasjon i 2017 paa 937K? Og kanskje han faar hoey provisjon ved inngaaelse av kontrakter som bringer penger.?
kalkulert kompensasjon visstnok, dette kan da være hvis han utøver disse opsjonene han er tildelt?
edit snitt 21.35 på disse opsjonene hvis jeg forstår dette riktig
Selvsagt er ikke Olivecrona noen student, men kanskje han er skrudd sammen som svært mange andre i denne bransjen, dessverre.
Og med dessverre tenker jeg på interesse for investeringer, for det kryr av flittige maur.
Jeg er veldig enig med Snøffelen her.
Branchefolk har ofte liten forstand på økonomi eller aktier. De er ofte ikke risikovillige nok, eller de syntes det er viktigere å redde menneskeliv, hvilket det jo også er.
Som investor har man flere øyne på. De fleste av oss er drevet av å tjene penge men syntes også det er fint at vi kan være med til å redde menneskeliv. De fleste branchefolk er mest opstått av å redde menneskeliv og synges det er fin hvist de kan tjene litt penger på det også.
Som investor må man forstå dette. Ikke alle er drevet av å tjene penge. Jeg syntes det er viktig at man respekterer og forstår dette.
Har til gode å se et innside salg som har gitt positivt utslag på kursen dagen derpå.
Om det skjer i morgen med pcib tviler jeg sterkt på.
Blir nok enda en dag i rødt er jeg redd.
Det er vel andre man i hvertfall maa kalle halveis innsidere som solgte altfor tidlig. F.eks. Photocure.
At han har jobbet i selskaper som er børsnotert, betyr ikke det samme som at han er spesielt opptatt av børs-siden i disse selskapene. Synes Snoeffelen forklarte dette meget godt noen poster lenger oppe. Tror faktisk at de som jobber i denne bransjen er mer genuint opptatt av forskningen og faget, og mindre av aksjekursen, enn de som jobber i en del andre bransjer som f.eks. industri og olje.
Heh, så folk med en karriere med høye stillinger børsnotert biotek har ikke forståelse for økonomi?
Hva mener du med å redde mennesker? Det er jo ikke spørsmål om enten penger eller liv.
Herreminhatt, her skal schæferanusen sminkes.
Bøhn som er styreleder lastet opp ved emisjon og er en av de største eierne i PCIB. Markedet tok kjøp med skuldertrekk.
Dette er mindre salg og her også skuldertrekk av markedet er jeg redd.
Oisann, her var det mye suppe og lite spiker!
Han ble ansatt sent i 2017 – derfor oppgitt så lav årslønn i 2017
Mld om ansettelsen hans var 23.august. (- nøyaktig oppstartdato vet jeg ikke…)
https://globenewswire.com/news-release/2017/08/23/1091314/0/en/PCI-Biotech-appoints-Dr-Hans-Olivecrona-as-Chief-Medical-Officer.html
Oisann, her var det mye suppe og lite spiker!
Har innsideren nettokjøpt eller nettosolgt i dag? Etter mIn oppfatning sitter innsiderene med mer aksjer i dag enn i går, hvordan i huleste skal dette bli så negativt?
At ledelsen selger opsjoner har jo vært vitne til hele tiden, intet nytt her.
Og hva vet dere, kanskje fyren trenger penger?
Heheh… det kjøpet der tilsvarte bokstavelig talt en ukelønn for Soug…
"“Dessverre”. Jeg er uenig.
For noen dedikerte forskere og utviklere av medisinske produkter (NB! Jeg har aldri møtt Olivecrona), er ikke superprofitt ambisjonen. Heller ikke god avkastning på aksjer. De “lever” for noe helt annet.
Sjøl kjenner jeg godt en framtredende norsk forsker og produktutvikler på området som trolig hadde handla helt som Olivecrona.
Sagt på en annen måte; derimot, med mindre styret skulle ha bundet ledende ansatte til en viss opptreden i forbindelse ved utøvelse av opsjoner, bør de stå helt fritt.
Innsidesalg, ja. Men om det skulle vise seg å være basert på avdekket negativ informasjon, så er det “over og ut” - i hvert fall om NASDAQ overtar.
Satt å tenkte samme tanke isted. Ned en del først, så ender pci i +.
Får laste opp på bunn.