Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Tror utgangspunktet for denne debatten kan bety mye.

Det at meldingen kommer oppå dagens markerte fall skaper bekymring for morgendagen.
Hadde meldingen kommet på en “normal” børsdag så hadde den kanskje ikke hatt så kraftig effekt?

Dere sinnatagger får spørre dere selv, eier innsiderne i Pcib flere eller færre aksjer etter dette?

Og når ble netto innsidekjøp negativt?

3 Likes

Dagens fall kommer pga av rått salg av opsjoner. Det gir dobbedipp imorgen. Men mulig støtten på rundt 26 holder. Men det vil vise seg.

2 Likes

Utenfor dette forumet leses dagens melding som et innsidesalg av pcibs CMO. Jeg vet hva det betyr. Og det er faktisk en nøytral betraktning.

1 Like

Umulig å vite hvorfor de kjøpte eller solgte i dag.

Jeg velger å fokusere på en ting. Pcib vet forhåpentligvis at det kommer gode nyheter framover og da ønsker de å få unna slikt opsjons tjafs for å unngå at de havner i trøbbel i forhold til innsidehandel.

At en “stakkars fan” av en CMO må finansiere en eller annen dyr hobby eller slalåmski til barnebarna er vel ikke noe å syte over.

Som snøffelen sier så er det ikke mange innen biotek som har mye aksjer i det selskapet de jobber.

2 Likes

Hvorfor skal man da holde på med disse insitamentene, som jeg regner med opsjoner er ment som, dersom de heldige ikke bryr seg om slikt?

2 Likes

Tja, fordi man kan selge dem?? Eller kjøpe aksjer??

Fra bedriftens side er det ment som inspirasjon til innsats. Om “de heldige” da ikke viser seg å ha interesse for å spare i aksjer, så betyr ikke det det samme som at de ikke bryr seg om penger.

Q4 var masse positivt der, eneste problemet er denne satans spesialinvestoren som holder en klam hånd over kursen samtidig som du sier, vi mangler den forløsende meldingen! og da tenker jeg på hovedkonklusjonen på fimaVACC eller foreløpig datareadout på exstensionstudiet.

som nevnt tidligere
The final confirmation of successful safety read-out is pending completion of site monitoring and a formal review by the appointed Cohort Review Committee (CRC) in first half of 2019. The efficacy data from the Phase I extension study will be compiled in the same process.

Begge disse kan komme som en børsmelding

1 Like

Jada, det vet du helt sikkert!:wink:

Bekrefter min mistanke om at de er ganske langt ifra en partner i Asia.

Det triste er at om NANO bare hadde lagt frem at Dahle som den eneste i ledelsen nå trengte å omsette en liten del av sine aksjer i kontanter fordi han hadde levd veldig nøysomt i 10 år og nå hadde store barn, og sydd det salget inn i selve emisjonen, så hadde ingen leet et øyelokk.

Men det som skjedde var at man skrev at det var lockup for ledelsen, men så var det et juridisk smutthull han brukte og bare BAM dagen etter emisjonen. Klin kokos.

3 Likes

Ja, begge disse BØR komme som en melding snarest.

I stedet får vi melding om innsidesalg fra svensken.

Lothian

2 Likes

Det er mine også :blush:

Antar at du troller for du vet selvsagt svaret, men for the record: Når et selskap bruker aksjeopsjoner som en del av kompensasjonspakken til de ansatte, så ligger det både et employee retention-element i dette, samt at dette er lønning som ikke trenger å belastes kassen til selskapet, men som kan betales direkte fra de andre aksjonærene, som får en liten utvanning av sin eierpost.

Så dette er en måte jeg som aksjonær kan være direkte med å sørge for at et bittelite norsk biotech kan lønne en kapasitet som Olivecrona.

For selskapet som sådan er det knekkende likegyldig om de ansatte selger opsjonsaksjene sine med en gang, sitter på dem til evig tid, eller om de brenner dem på et bål.

3 Likes

Datareadout på exstensionstudiet er avhengig av
a formal review by Cohort Review Committee (CRC)

FimaVACC hovedkonklusjonen er avhengig av analysen til:
A renowned international expert institute; the laboratory of Experimental Cancer Immunology and Therapy of the department of Medical Oncology at Leiden University Medical Center in the Netherlands under the leadership of Professor Sjoerd van der Burg.

1 Like

For å se lyst på det var det kun en skalle som solgte i dag. Kan tyde på at resten av ledergruppen ikke deler svenskens intensjoner for salg, hva de enn måtte være.

Kan være at han mista trua på litt sikt, kan være kjerringa ville pusse opp.

På bunnlinja er det uansett et merkelig signal som sendes når CMO selger “rett” før oppstart av et pivotalstudie og fremlegg av extensiondata.

Jeg hadde forøvrig steila om Lisa Rojkjaer hadde gjort det samme i NANO, uavhengig av hennes egentlige intensjoner.

Edit: men det er generalforsamlingen som har godkjent programmet, så istedet for å rette artilleriet mot en stakkars svenske er det kanskje et tema for generalforsamlinger i norsk biotel generelt. Er jo bare en ansatt som tar ut lønna si. Til syvende og sist.

7 Likes

Lisa har inntatt en relativ aktiv rolle på det feltet, så det ville vært en helt annen wow-effekt om hun nå solgte, kontroa Olivecrona som hadde 0 aksjer i går og har 0 aksjer i dag.

2 Likes

Ja, jeg sier bare at rollene og selskapenes stadie er relativt like og sammenlignbare . Men også forskjellig.

Companies participating at BIO-Europe Spring 2019.

25-27 mars, 2019

http://events.ebdgroup.com/bes/core/participating-companies.php

4 Likes