Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hold deg til fakta da --> Vi vet ingenting om de 20000 opsjonene som ble innløst av personer som ikke er definert som primærinnsidere.

Det vi vet er at primærinnsidere innløste 41000 aksjer og 35300 av dem ble solgt igjen. De 20000 andre som ble innløst vet vi ingenting om ble beholdt eller ei, så de bør helt ses bort fra…

Jeg vil oppsummere det slik:
Litt umusikalsk av Olivecrona kanskje, helt fair av L.Heveder…
Bør ikke ha noenting å si verken ene eller andre veien for aksjen. Det fundamentale er det samme og teknologien er fortsatt like lovende. Og det er ihvertfall ikke noe å lage noe ramaskrik ut av slik som enkelte her gjør…

4 Likes

Jeez… det var jo disse salgene som skapte dagens markerte fall… Nå er de aksjene ute av “løse” hender så da kan man vel kanskje heller komme tilbake til det nivået spesialinvestorene ønsker å selge sine aksjer på…
Jeg ser ihvertfall på det som forklaringen på dagens markerte fall at disse aksjene skulle selges i dag…

8 Likes

jeg sa vel at det gjaldt ansatte , nevnte ikke noe om primærinnsidere, uansett ikke meningen å villede hvis du mener jeg gjorde det

“De resterende 25700 opsjonene som ble innløst i aksjer idag ble da kjøpt og beholdt av de øvrige ansatte.
Denne setningen mener jeg er villedende. De 20000 opsjonene som ble innløst av andre enn L.Heveder/Olivecrona kan også være solgt i dag for alt vi vet.

“Antar at du troller for du vet selvsagt svaret”

Det var et retorisk spørsmål til rockpus.

Uansett hvordan vi vrir og vrenger pa det, saa var Olivercronas politiske ukorrektehandling litt negativt, men vi faar haape at snoeffelens analyse av dette er riktig.

Men isteden for aa irritere meg mer over dette, velger jeg aa se frem i mot extension og Vacc resultatene. Jeg sitter med aksjer i PCIB i haap om at disse innfrir. Og disse er mye viktigere enn Olivercronas salg. Skulle de innfri, noe PW halvvies allerede har flagget at de gjoer, ser fremtiden meget lys ut.

1 Like

Spikeren på hodet der. Det er kun salget av de meldepliktige innsiderne som har verdi her. De andre som kjøpte kan selge etter eget forgodtbefinnende til enhver tid.

Dette var under beltestedet synes jeg. Glein kan nok være konfrontativ i sin argumentasjon, men jeg oppfatter han ikke ondartet som du oppmaler her. Han er medaskjonær i PCIB. Etter å ha brent seg i Nano har han ervervet en tendens til kritisk blikk og skepsis.

Jeg har forstått at du jobber med vacciner Filo! Har du en liten kommentar til oss på forumet om de ‘high level’ results vi fikk fra fimavacc q4? Personlig erfaring med den adjuvans de bruker som kontroll?

4 Likes

Dette skjer i så og si alle selskap. Exercise of employee share options, mandatory notification of trade and resolution to increase share capital.

Har aldri sett så mye spekulasjon over noen skarve aksjer solgt i et ansatte program. Snakk om koke suppe på spiker. Nærmere non event kommer en ikke på Oslo Børs.

Bøhn som er styreleder lastet opp og har langt høyere verdier og er en av de største eierne i PCIB. Det siste kjøp førte ikke til kursløft.
PCIB må «bare» fortsette levere resultater som de til nå har gjort.:ok_hand:

1 Like

Herrejeremias for et bråk! Snakker om storm i et vannglass! Før dere nå selger aksjene deres i panikk, og etter mit skjønn, pådeilaktig grunnlag, tenk gjennom hva PCIB er og hvilke potensiale selskapet har de nærmeste årene. Om det ikke evner å bremse panikken, så kan jeg bare ønske dere lykke til. Men jeg tror at dem som velger ågå ut av PCIB på dette tidspunkt, vil om ikke lenge føle at han gav seg 10 meter fra målstreken i et meget viktig løp. Sur følelse.

3 Likes

Hehe, det kan du si. Betydningen av innsidekjøpene ble marginalisert(han opprettholdt jo bare sin %-andel), mens innløsingen av opsjonene til HO blir jazzet så til de grader opp og folk hyler og skriker og sammenligner dette med Dhale-gate. det blir bare feil.

Helt riktig at dette var umusikalsk, men hvem kjenner HO? For alt vi vet kan han være en usympatisk Stureplan-pamp som gir en god F i småaksjonærer.

image

23 Likes

Jeg prøvde å få frem samme poeng med tekst, men ser at en grafisk fremstilling ispedd humor fungerer bedre!:wink:

Stå på :spades:e :pig: !
Du er en av de størst ressursene på TI!:+1:

1 Like

En mulig tilnærming til dette salget er jo å tolke det slik at vi vet alle dårlige nyheter. Satt de på info om bad news som ikke var tilkommet markedet, så kunne de vel ikke solgt. Det er naturligvis lov å selge om du sitter med viten om gode nyheter, om du er i pengenød! Nå kan vel også OliverCrona sikkert få (ev forhandle frem) flere opsjoner enn de 60 000 han har.

så nå at det var sagt før her uten at jeg har fått med meg det… men en god ting kan gjentas:-)

1 Like

Håper på innside handel i dag.
Men hvordan er det, har man lov til å kjøpe, om man vet at det kommer gode nyheter snart?

God mulig de laget bunn kjøp muligheten i går, det er ikke sikkert den kommer i dag.

Tydelig at du ikke har aksjer i dag/ønsker en billigere inngang.

Har mye mer enn bare håp til PCIB.
Forventer nesten, at det skal komme knallbra nyheter i nær fremtid.

Det finnes altså et opsjonsprogram i selskapet, men jeg kan aldri i livet tenke meg at intensjonen bak dette er at det skal benyttes slik vår CMO gjorde i går. Gjennomsnittlig volum i 2019 er 54 000 aksjer omsatt per dag. I denne perioden har en av de største eierne (Nyenburgh) vektet seg ned. Presset på kurset har således vært meget høyt. Når vi på toppen av dette får transaksjoner fra innsidere, som gruser oss videre nedover, blir jeg skikkelig skuffet. De kan i verste fall ha bidratt med nesten et helt dags-snitt med salg i går!

Vi er på etterskudd i forhold til guiding på det aller meste av forventede meldinger, men opsjonsprogrammet kan man stille klokken etter! Her er vi alltid godt foran skjema. Jeg krysser fingrene for at noen av dere med dype lommer kompenserer for Olivecrona’s Glasgow kiss! Så håper jeg de resterende ledere innser at signaleffekten av sine transaksjoner betyr noe for aksjonærene.

2 Likes

tilbud, 25 blank, skulle ikke dere andre ha :wink:

4k omsetting, viser bare at mange vil ikke selge her uansett.

1 Like

Kan forsikre deg om at eg ikkje har solgt eller vil selge en aksje på disse nivåene.

Har faktisk økt litt siden Q4.

Og vil bare ha gode meldinger fra PCIB fremover.

Kursen er en vits, noe den har vært siden oktober 2018.

Får håpe at Per og co leverer varene etterhvert.

Lothian

1 Like