Hadde liggende en gammel kjøpsordre på noen tusen til 25,50 som slo til i går. Tenkte at jeg var heldig som fikk noe på “bunn-kurs”. Så kom børsmeldingen om innsidesalg av innløste opsjoner, og jeg fikk flere aksjer i dag på 25,00. I tillegg har jeg lagt inn kjøpsordre på 2k til 24,90. Solgte meg ned fra 77k til 55k mens kursen var mellom 27 og 29. Glad for det nå, og håper den ikke går enda lengre ned, selv om det da blir muligheter for enda bedre kjøp. Håper flere andre her inne også kjøper nå.
Det tok jo ikke helt avgårde dette geiran. Var blått når jeg logget inn. Men hvis 1-2% ned er brace for impact så må det være tøft å være i aksjemarkedet.
Det er ikke alltid det man ønsker henger sammen med virkeligheten, dessverre.
Jeg henges opp som fanden på veggen her, men om gårsdagens dumpingsalg tok brodden av opsjonssalget er jeg den første til å gratulere om dette skal vise seg å være den endelige bunnen.
Jeg er en ærlig mann. Jeg selger når jeg selger og trenger ikke å baisse for å kjøpe.
Det handles jo veldig lite i aksjen da. 40 handler på 1 time. Omsatt for 650 tusen av 940 millioner. Ta det lungt.
Heldigvis ser det ut som om dette går rimelig greit. Men vi er ned over en prosent på en veldig blå børsdag så jeg sitter ikke akkurat og skåler i champagne!
Mange er forarget over det siste halve døgnets mange kritiske kommentarer til primærinsiders salg av opsjoner. Dette virker angstbitersk og minner om tilstandene på diverse “menighets tråder” på Hegnar Online. Man tar mannen istedenfor ballen.
Å “skite i eget reir” er ikke ansett som stuerent. Mange vil nok derfor avstå fra å ytre seg kritisk til et selskap man har økonomiske interesser i. Selvom man i sitt stille sinn er forbannet over innsideren som senket børsverdien av selskapet med 37 millioner for å rake til seg selv 0,15(?)mill.
Du tåler dette. Må ha litt humor Har aldri anklaget deg for å kommentere for bedre inngang. For meg høres det egentlig ikke ut som du har lyst til å kjøpe i det hele tatt, så vet ikke hvor du skulle ha det ifra
Det har vært omsatt for 729 170 kr i dag… Dette salget kommer ikke til å føre til noe som helst.
Jeg solgte for å kjøpe lavere, trodde det var selvsagt. Men da har du det svart på hvitt.
Her tror jeg vi bare kan henvise deg til Savepig sin fremstilling av saken;)
Ja, jeg får ta en for laget jeg også og støttekjøpe et par k… Skjønt, en for laget? Sannheten er at 24,90 er så langt under snittet mitt at det må betraktes som “gefundenes Fressen”
Vi “står han av”!
Jeg er overrasket over det lille kursfallet, hadde ventet meg et fall på 5-10 prosent, men den falt merkbart i går. Mulig fallet ble tatt da.
Fordi atte?
Etter gårsdagens melding så økte vel insiderene sin aksjebeholdning. Og da skal aksjen falle med 5-10%?
Ofte er det noen som får litt panikk/mister troen av slike salg. Dette gir intradag en kjøpsmulighet. Jeg snakker generelt her.

Ofte er det noen som får panikk av slike salg.
Det er sant. Men heldigvis så det ut som fornuften seiret denne gangen.
Du har en kjempe mulighet her nå, under 25.
Liker handelsmønsteret. Det kjøpes eks 9000 aksjer på 25 på 2 min. Nano sekund etter selges 122 aksjer ned på 24,85. Ser flere slike tilfeller. Her er det noen som laster, synes det ser lovende ut av mange grunner selvsagt👍
Der skjedde det igjen kjøp på 5700 aksjer på 25, nano sekund litt over 300 aksjer solgt ned på 24,8. Lovende💪
Tror Nyenburgh er ferdig og tror Myrlid eller ny aktør(er) på vei inn. Spennende å se gut feeling stemmer på aksjonærliste 1-3 uker?
10:45:24 | 24.80 | 41 | ||
---|---|---|---|---|
10:45:24 | 24.80 | 272 | ||
10:45:24 | 25.00 | 2 100 | ||
10:45:24 | 25.00 | 3 600 |
noe dritt syntes eg, men tyder på noen vil ha ja.