Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg råder nok en gang folket til å høre på JE utrede dette rundt tidsaspektet vedrørende offentliggjøring av resultater fra studier. Selv han som styreformann fikk aldri vite av forskerne hva resultatet var, før det var klart for å unngå feiltolkninger. Og etter det han sier kan det går flere måneder fra resultatene er klare til de er kvalitetssikret, sjekket av ledelsen i selskapet for eventuelle funn som kan gi grunnlag for nye patenter og deretter publisert i vitenskapelig konferanse/fagtidsskrift.

Og det er vel ikke unaturlig at i et såvidt banebrytende medisinsk arbeid som det PCIB nå er involvert i at de finner revolusjonerende funn. Er det ikke nettopp funn som kan bli disruptive vi håper at de skal komme med? Da kan vi ikke begynne å klage dersom det er ting som tyder på at det nettopp er det de har funnet. Vi burde heller vise tålmodighet og håpe på at det nettopp er det som er på trappene. For dersom det stemmer, så vet vi jo at kursen vil mangedoble seg i løpet av relativt kort tid.

Selv velger jeg å sitte stille, øke min beholdning når økonomien tillater det og vente på gode nyheter.

11 Likes

Nok en gang, for mange av oss er det ikke selve forsinkelsen som er problemet, men hvordan ledelsen velger å håndtere det.

Det er svakt av Walday å uttale på Q3 at Vacc kommer før nyttår, for så å bomme på det. IGJEN!

Og når man ser at guidingen ikke holder, så burde PCIB ha sendt ut en melding før Jul hvor de informerer om dette.
Jeg har forståelse for at enkelte ting kanskje må holdes konfidensielt og at man ikke har mulighet til å gå noe særlig inn på årsaken til forsinkelsen, men de er likevel nødt til å gi lyd fra seg.

Å velge strutse-taktikken med å stikke hodet i sanden og gjemme seg er fullstendig uakseptabelt når man leder et børsnotert selskap.

2 Likes

Registrere at aksjonærene i snitt har meget høye forventninger til fimaVacc! En 3-sifret prosentvis økning i respons tror jeg vil slå ned som en bombe in internasjonal biotech. Vi må huske på at det forskjell på mus og menn, så enn så lenge er jeg litt mer konservativ. Vi vet at det er mer enn 0, men alt over 50% må sies å være oppsiktsvekkende bra. AstraZeneca kjøpte som kjent opp et selskap basert på en økning i responsen på 45%

5 Likes

Ok, så rett etter nyttår skal PCIB sende ut melding “hei kjære aksjonærer, vi blir et par uker forsinket med resultatene på FimaVacc, godt nytt år hilsen Per”

2 Likes

Hva har de egentlig truffet på i guidingen siste to år?

1 Like

Helt riktig det, @Londonmannen - og god grunn til å gjenta. Jonas Einarsson skal man lytte til når det gjelder slike ting. Dette kan han.

Jeg har imidlertid ingen grunn til å tro at ikke også Walday, Olivecrona og andre i ledelsen har gode kunnskaper om det samme. Problemet er da at Walday ordlegger slik han gjør ved Q3-presentasjonen. Det er så fullstendig unødvendig å skape slike forventninger og påfølgende frustrasjon. Uvøren guiding har jeg kalt det tidligere.

Taktisk har jeg forholdt meg som deg, dvs. at jeg aldri har hatt flere PCIB-aksjer enn nå. En historisk attraktiv periode for alle med ledige midler.

3 Likes

Jeg ser den. Men det er sett fra investorene sin side. Men hva tror du en melding om utsettelse, uten videre forklaring ville føre til? Usikkerhet? Og hva vil usikkerhet føre til kursmessig?

Så lenge jeg skjønner at det Innen dette felte er nesten umulig å angi når oppdateringer på studier kommer, så har jeg ikke noe problem med å vente til selskapet har noe konkret å melde. Å kun melde at det vil ta lengre tid, uten å angi noen ny tidsfrist, kan jeg vanskelig se skulle roe markedsaktørene. Vi ønsker konkret informasjon om hva resultatene fra studier er, ikke bare at TTT. Det er noe alle som er investert i farmasi burde være inneforstått med. Flott når selskapene kan melde innen den tidsfrist de selv gir, men vi må bli flinkere til å godta at TTT. Så lenge det ikke er kommet negative nyheter vet vi at ledelsen har noe å jobbe med, høyst sannsynlig positivt, i beste fall ultrapositivt. Personlig tør jeg ikke å selge en aksje i PCIB, så lenge resultatene ikke er avklart. For jeg tolker forsinkelsen positivt. Sprøtt? Mulig det, men slik er jeg.

Men vi er alle ulike. Og dersom man ikke evner å akseptere at TTT og at ledelsen velger å holde kortene tett til brystet, så finnes det jo alltids altrnative segment å investere i. Men farmasi er risikofylt og spesielt. Jeg er ikke overrasket over at den jevne investor på OSE anser dette segmentet for spesielt. Spesielt om man ikke er medisinsk skolert. Det er ikke jeg.

Ha en god dag.

6 Likes

Selskap som driver med noe lignede innenfor vaksinering? Kan det selskapet sammenlignes med evnt Vacc fase 1 res? Så da må evnt Vacc forsterke disse dataene igjen med rundt 50% minimum?

safety of repeated treatment - Achieved

FimaVacc Analysen venter vi på, om den var ferdig før årsskiftet vet vi ennå ikke, men at den er nært forestående presentert i en eller annen form er sikkert.

Rek søknad for PF2 - sendt

3 Likes

Stigende kurs på høy omsetning tyder på at noen flere har sett lyset.:wink::money_mouth_face:

3 Likes

ja, et realt spark i ræven oppover :wink:

Coyw,
ja det hadde vært helt supert! :grinning:
Det hadde ikke trengt å være en børsmelding, men i alle fall en liten notis på hjemmesiden. «Julehilsen fra Per».

Det beste hadde riktignok vært om vår CEO ikke hadde uttalt seg så bastant på Q3.
Hvis han hadde sagt noe sånn som at «det er et omfattende analysearbeid som skal utføres og det er vanskelig å anslå når det blir ferdig. Det er mulig resultatene ikke kommer på denne siden av påsken», så hadde i alle fall jeg hatt NULL PROBLEM med det.

Men å guide feil, enda en gang. Love noe man ikke holder, enda en gang. Og så fullstendig stillhet, enda en gang. Det holder ikke.
Per burde da ha lært dette allerede sommeren 2017 med sine «imminent»-uttalelser.

2 Likes

Og bare så det er sagt, jeg skal IKKE selge en eneste aksje.
Har vært aksjonær i flere år, og lar meg ikke stoppe av at Walday opptrer klønete.

2 Likes

Poenget mitt er vel at om de er usikre på når dette kommer er det naturlig å vente til Q4 som ikke er altfor langt unna. Tipper uansett dette kommer i løpet av januar og da er det i hvert fall ingen grunn til å sende ut noen melding.

De kan vel heller ikke legge ut notis på hjemmesiden om forsinkelse siden det er info som alle skal ha og da må de i så fall sende ut børsmelding og det mener jeg er bare tull.

2 Likes

Du har et poeng. ;-))
Men vi får bare smøre oss med tålmodighet. Tror nok det skjer mye spennende bak kulissene. Gleder meg til teppet går opp.

6 Likes

Ja det er omsatt nesten en hel promille av market cap du.

image

2 Likes

1 mill før lunsj er høy omsetning i PCIB :joy:

Savepig
He, he jeg er klar over at den kom litt skjevt ut. Blingset på noen tall. Jeg er ikke ufeilbarlig selv om jeg er bergenser. :joy: Kanskje litt uvanlig…

2 Likes

Er no glad eg slipper å løpe etter eg :slight_smile:

Brått er den gått 5kr og hva gjør du da…

for ikke å snakke om å kjøpe inn på topp50 når den er gått 30-40.

4 Likes

Det er sikkert bare meg. Men eg synes det er bedre han guider på hva han tror enn at han legger inn store sikkerhetsmarginer. Så får vi en forklaring på q-rapportene. Da blir de nødt til å forklare forsinkelser og grunnen til dem. Synes PW i kvartalspresentasjonene er god til å formidle hvordan det det står til i selskapet og hva vi kan forvente. Liker mye bedre at de sier mye og går på noen smeller og utsetter seg for angrep enn at de skjuler og forteller minst mulig for å ha ryggen fri.

Blir det for mye syting og klaging på tidsangivelser og krav på nye tidsangivelser tror jeg vi kan få en CEO som vil begrense seg i formidlingen.

15 Likes