Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Hva er galt med de to postene? De sier at de tror markedet vil tolke nyheten negativt.

3 Likes

Problemet her inne i dag, er vel det samme som ellers i livet:
Det bærer galt av sted når man blander sak og person.

La oss holde oss til sak og fakta, ellers ender det hele opp som kranglene i et ekteskap som har gått surt, eller unger i en sandkasse.

Hvis noen prøver seg på manipulasjon, er det helt akseptabelt å reagere.

2 Likes

Se igjennom helheten av hva disse personene skrev i går så skjønner du godt hva jeg mener. De dømmer aksjen til krakk etter meldingen og gjør narr av alle som ikke ser at denne meldingen er en big deal. Rett og slett ufint.

3 Likes

Min intensjon er ikke å drite ut noen. Mine poster er på grunn av mitt brennende engasjement for PCIB og skuffelsen/frustrasjonen tar noen ganger overhånd.

At du da skriver “du er et klagende lite barn” og tilsvarende er jo helt håpløst! Dobbeltmoralen du viser her er jo meget spesiell. “Det gjøres sport i å drite ut…” Snakk om hykleri!

3 Likes

Snakker ikke om deg Gunnar, ro deg ned.

1 Like

Coyw, kan du quote meg direkte fra i går hva som var så ufint? Jeg tolket et salg fra cmo som bear. Jeg skriver min tolkning. Markedet viser at jeg tok feil. Du er i harnisk.

Quote ufinhetene mine, eller hold tyst.

Demper denne tråden og tar den frem til våren igjen. Da håper jeg klagesangen har gitt seg og trollene har funnet seg andre lekeplasser.

1 Like

Du vet utmerket godt hva jeg sikter til og jeg har ingen planer om å kommentere saken noe nærmere.

1 Like

Nei, jeg synes det er greit at de deler sin mening om hvordan nyheten vil bli tolket i markedet. Og det må være greit å forsvare standpunktet sitt når andre er uenige.

5 Likes

Da tolker vi det dit at du ikke finner noe over streken, og at du kun er uenig på sak og angriper brukere i ettertid.

1 Like

Da “snakkes” vi til våren. Så får vi se om PCIB er nærmere 40 enn 20 om en måned eller to.

Lothian

1 Like

@Lothian
Kursen vil nok fortsette å svinge innenfor intervallet 24-28 inntil det kommer en melding av betydning for aksjekursen.

2 Likes

100% sikker på det???Garanti😂

@Jubel
Det er det jeg tror, og jeg er ikke synsk.
Selv har jeg siste måneder solgt rundt 27-28 og kjøpt rundt 25, så jeg har handlet i tråd med den troen. (Volumet som jeg har tradet er rundt 10% av min beholdning.)

1 Like

Er det en moderator her? Jeg synes faktisk at mobbingen av meg er langt over grensen. Dette er ufint og jeg tar meg faktisk nær av det. Jeg har påpekt fra dag 1 at jeg står inne for mine meninger, og det får dere jaggu respektere.

4 Likes

Godt du understreker tror. Mye skråsikkerhet om kurser her. Klin umulig å spå.

Biotekselskap som er kjøpt innen leveringsteknologi har nemlig blitt kjøpt til flere ti ganger høyere enn PCIB sin markedsverdi.
Med andre like sannsynlig for snarlig tidobling😘

1 Like

Så lenge nyenburgh ser seg tjent med nedsalget sitt i denne prisrangen, så vil nok prisen ligge der om det ikke kommer helt friske penger på banen ja.

image

2 Likes

Når ny eier overtar OB , vil det kunne bringe norsk biotek mere frem i lyset med dertil øket selskapsverdier ?

pcib burde ta noen av emisjon pengene de hedget i euro, og hedge i aksjer på 25 :wink: kastet ut spesial investoren og tatt resterende 400k aksjer.

5 Likes

@Longtrader
En god tanke, men PCIB vil måtte bruke pengene de har fått inn på sine prosjekter. Hvis de kjøper aksjer i eget selskap, så blir det vanskelig å selge når de trenger pengene. Tenk deg hvilke konsekvenser for kursen et slikt salg ville få!
Kjøp av aksjer i eget selskap kan vel egentlig bare brukes til å redusere antall aksjer (slette de kjøpte), eller bruke de til aksjeprogram rettet mot de ansatte.

1 Like