Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Er jo ikke så mye rart i det egentlig, kursen putler av gårde i det området absolutt flest aksjer har blitt omsatt de siste par årene. Enten må noen ønske å komme inn eller ut for at det skal endre seg.

5 Likes

Sett i ettertid døde nok interessen mye ut når først partneravtale ikke kom, men en fortrinnsemisjon på lav kurs og så enda en gang da resultatene/analysen av fimaVACC lar vente på seg. Den må bli ferdig i år. Hvis ikke er det en skandale synes jeg.

5 Likes

Interessen er ikke død.

1 Like

Rett fokus = ingen red flags

Men det er jo menneskelig å bli oppgitt når kursen faller markert på slike volum.

Mye spennende ligger forran oss nå og guiding fra PW samt kliniske resultater så langt gjør i mine øyne PCIB til OB mest spennende aksje.

lykke til

5 Likes

Mange som ikke skjønner at ved å gamble på Norsk biotek så setter man pengene sine på den stygge andungen i håp om at den skal bli en vakker svane en dag.
Det er bare å suck it up, biotek lever i skyggesiden av OB, så her trengs det 1-2 suksesser før bransjen får et varig løft og økt status og fokus

Så får sutrepavene fortsette sin evige klagesang…

3 Likes

Det er vel slik at norsk biotek og biotek generelt ikke er godt vant med å få fram biotek i fase tre tog? PCIB endelig norsk biotek fase tre siden Algeta?! Nå er PCIB etter first patient dosed offisielt i gang med fase tre toget. Antar det er kort tid til det skjer? LOA% drar seg til i slike tilfeller. Det var her Algeta gikk 8-10 gangeren.

2 Likes

Nettopp! Det er derfor det er så frustrerende å vente på noe vi vet skal komme (skulle kommet H1 2018, så H2 2018, og nå H1 2019…etc?).

Det er også investorer (bl.a. Arctic) som holder seg unna selskaper som ikkje har igangsatt fase III (PF2).

Vi sutrepaver har nok godt av å vente.

Lothian

1 Like

Ja og som i Algeta gikk kursen mange 100% opp under fase tre toget. Det gjør LOA% og PCIB FPD verdt å vente på.

1 Like

Eg tror vi er tett på oppturen, hold hardt på aksjene !

2 Likes

Hadde Algeta en partneravtale med Bayer verdt ca 5 milliarder kroner når fase 3 toget gikk?
Mao, du sammenligner epler og pærer.

1 Like

Til en viss grad enig. Men er ofte slik at biotek i fase tre og får partneravtaler. Det er ikke gitt at PCIB ikke får partneravtale?

Ser du på biotek i fase tre er det generelt enorm oppgang. Selvsagt finne selskap som mislykkes i fase tre, men LOA% er gunstig i fase tre tog. Antagelig derfor biotek her i fase tre tog stiger så mye generelt?

1 Like

Litt info fra bekjente som eg har som eg fikk nå.

Esti har fått forespørsel i dag på tlf, at det var observert de solgte litt i uken som gikk, og om de kunne være interessert i å selge mer, 50-100k . Da det var vanskelig å få volum, så ville de kjøpe for kunde.

De takket pent nei, men det betyr og at der er flere som vil inn nå, med volum.

16 Likes
3 Likes

These data reflect investment community’s excitement about buying into bonafide therapeutic innovation: new modalities unlocking potential cures, new products based on transformational biology, platforms that can produce multiple first- or best-in-class programs – all with an expectation of these new medicines having a significant impact on patients. And with the prospects of learning/confirming the level of that impact in early stage clinical trials: the small “n” but highly compelling efficacy results that can drive enormous upside.

3 Likes

Takk for info, longtrader!

Nå håper jeg folk kjenner sin besøkelsestid og holder hardt på aksjene sine!

La folk som vil inn bla opp!

9 Likes

Nuvel… Om du med det mener Pcib er det først selskapet i fase 3/pivotal fase 2 siden Algeta, så er vel ikke det helt korrekt.
Nano er nesten halvveis gjennom sin fase 3/piv fase 2 nå og vil være ferdig ganske mye tidligere enn Pcib ut fra de tidslinjer som er gitt av selskapene…
Pho hadde ferdig gjennomført fase 3 (med gode resultater) for 1-2 år siden uten at det har vært en “boom” i aksjekursend er ennå. (dog er det i Phos tilfelle snakk om diagnostika og ikke terapeutika… )

Jeg tror suksess i Nano i 2020-21 vil føre til en solid smitteeffekt og reprising også i Pcib som er neste selskap “in line” ift potensielt godkjent produkt på markedet innen norsk biotek, så jeg tror denne synergieffekten ikke skal undervurderes.
Det er jo ellers en del triggere i Pcib i år som jo kan gi litt effekt. Men den beste varige triggeren vil nok være en eller annen form for partneravtale med upfront - helst i fimachem (spesielt for Asia) men også i fimavacc dersom flere utlisensieringsavtaler til vaksinefirmaer (med aktuelle kandidater for utprøving i sen fase) og evnt prosenter av salg og kanskje noe kan skje innen FimaNac også…(?)

3 Likes

Som nevnt tidligere har vi småsparere en enorm force i denne aksjen nå.
Vi kan faktisk kjøpe på lave nivåer. Det kan ikke de store.

At noen fortsatt selger er en gåte av de skjeldne.

2 Likes

Mye tyder på mulig internasjonal suksess med Oslo Cancer Cluster selskap. Umulig å spå og stor risiko i biotek.

Liker svært godt PCIB. Flere plattformer hvor vacc og Nac med samarbeidsavtaler ikke prises inn. Fimachem og indikasjon førstelinje behandling ggk fullfinansiert kan slå Nano flr målstreken med produkt først i markedet. Er en komité her som ved gode resultater vil kunne avbryte gi AA.

Ikke minst leveringsteknologi plattformen til PCIB. Lite verdsatt i dag. Rart når det er det hotteste i biotek?!

Ta en titt i Forbes artikkel over! Dette er bare fakta fra observerte avtaler og verdsettelse geiran💪

These data reflect investment community’s excitement about buying into bonafide therapeutic innovation: new modalities unlocking potential cures, new products based on transformational biology, platforms that can produce multiple first- or best-in-class programs – all with an expectation of these new medicines having a significant impact on patients. And with the prospects of learning/confirming the level of that impact in early stage clinical trials: the small “n” but highly compelling efficacy results that can drive enormous upside.

3 Likes

Hvis det stemmer at det har vært en ringerunde så kan man trekke noen slutninger.

Hvem har de kontaktet først? Jo, selvsagt våre venner fra Holland.
Så har svaret blitt nei.
Det skal ikke selge mer. Noe som også forrige aksjonærutskrift viste.

Så har de ringt neste aktuelle på lista.

4 Likes

Nei, de kommer ikke til å slå Nano om Nano holder deres tidslinje - uansett om komiteen avbryter kontrollgruppen eller ei.
Det er misforståelse som er virker veldig utbredt her på forumet om at de ved denne eventualiteten er klar for markedet, men dette betyr altså IKKE en godkjennelse - de må UANSETT fortsette studien og få fram resultater som viser tilstrekkelig høy Pfs som kan rettferdiggjøre en godkjennelse før de kan søke om AA.
Det eneste er at tidsbruken av innrullering kan bli litt kortere om kontrollgruppen avbrytes…

Nano vil kunne søke AA neste år, Pcib antakelig 2022 – tror jeg…

3 Likes