Herreminhatt, les hva jeg skriver. Eller kan jeg la JEforklare for deg Acelarin.
Altså, da tror jeg det er greit å vite hva Nucana utvikler. Det de har gjort er at de har modellert Gemcitabine, som er det kjemoterapuetika, cellegiften som er i standard behandling i dag, det er Gemcitabine pluss cisplatin. Og det de har gjort er at de har modellert gemcitabine molekylet sånn at det skal ha en høyere effekt inne i kreftcellene,
Pcib forventer ca 60 events på 36mnd, hvor interimanalysen gjøres på PFS og ORR.
De sier 50mnd til ferdig analyse med PFS(1) og OS(2).
Nucana må forventes å ha minimum likt antall pasienter, med like lav inrulleringstakt som pcib, men OS som endpoint. Jeg forventer at dette vil ta noe lengre tid.
… eller er logikken at det går tregere, fordi pcib?
Mens pasienter også kan tenke…: “Tør jeg dette med et helt nytt legemiddel som ikke er utprøvd på mer enn 14 personer… uten å få Soc…?”
Det er en trygghet bak å få minimum soc også, så her synes jeg ikke poenget ditt er særlig opplagt…
Nucana har flere behandlede pasienter, de har like god effekt. Får høyst sannsynlig FPD 1H 2019, kommer til å ha raskere innrullering enn PCIB og har SoC 2.0 i lomma.
De kan også lese hvilke sub-par data man har fra SoC og derfra ta en beslutning rundt hvorvidt det faktisk er ønskelig vei å gå. Også kan de lese tidligere resultater for Acelarin.
As mentioned the site you referred to, will not show whether the site is open or not. Rather, you should follow this site, where the study will show up eventually. https://helsenorge.no/kliniske-studier
You will find the phase 1 study if you search for “galleveiskreft”
På samme måte som Betalutin er en viderefordeling av dagens og tidligere RIT produkter. Men Acelarin er likefullt et et helt nytt produkt.
Som medfører at pasienter må takke nei til dagens SoC for å delta i Nucana sitt studie. Defor tror jeg terskelen er høyere for delta i Nucana sitt studie, kontra nye studier som benytter seg av dagens SoC i tillegg.
“Hmm… Pcib sine resultater er like gode som Nucana sine … Men jeg får ihv Soc uansett som jeg VET har en effekt, selv om det viser seg at legemiddelet som utprøves ikke har ønsket effekt…”
Poenget mitt var at de uansett får MINMUM SOC ved å velge Pcib sin utprøving - og det du svarer med kan jeg ikke se hvordan argumenterer mot den tanken…
For meg ville det vært logisk (om man har i bakhodet at “medisinen” som utprøves kan feile…) å velge
minimum SOC-virknings mulighet for gode resultater og max ca 60 prosents sjanse for ORR
til fordel for
minimum ingen mulighet for gode resultater og max ca 60 prosents sjanse for ORR
selv om det innebærer litt ekstra tid til belysning… Mulig ikke alle tenker sånn, men jeg tror ingenting på at bortimot alle tenker motsatt…