Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Helt ærlig mistenker jeg at norsk biotech nå er helt avhengig av å få en ny exit a la Algeta for å faktisk få friske nye penger inn i sektoren.

Det har vist seg gang på gang at mesteparten av disse “utenlandske fondene” og “spesialinvestorene” som blir tilgodesett i rettede emisjoner på bekostning av long investorer kun er opportunister og spekulanter som tar kortsiktig gevinst og stikker.

De nettotilfører ingen nye midler overhodet.

11 Likes

De tilfører penger der og da til selskapet. Men ellers enig. Store partneravtaler med penger på bordet nå og senere eller oppkjøp vil nok blåse liv i sektoren igjen.

4 Likes

Ja selskapene får inn penger, men når market cap synker likevel så er det litt meh. Gruer meg til å oppdatere den oversikten i kveld.

5 Likes

Solgte 50% av PCIB beholdningen idag. Sitter nå ufrivillig med 70% av porteføljen i TRVX.:cry:

2 Likes

Ufrivillig??

Hvem tvinger deg?

Gjennomsnitt kurs
Svikt
Sinne
Har som prinsipp å ikke selge akjer som står i minus

Cut your losses and let your winners run

2 Likes

God helg InVivo

Det er et greit prinsipp så lenge du har en klar overbevisning om at opphenting i “minusaksjen” er mer sannsynlig enn at en annen aksje kan hente tilbake pengene du har papirtap på. I motsatt fall vil trolig prinsippet / forelskelsen / nostalgien gjøre deg fattigere. Ofte vanskeligere gjort enn sagt, men prinsippet du holder deg med, kan bli dyrt i lengden.

7 Likes

I biotech, som jeg regner med at TRVX-investor driver med, er mye helt forskjellig.

Her er det ikke snakk om selskaper med løpende underskudd, men om underkapitaliserte selskaper, som stadig må ha kapitalpåfyll.

Da ser situasjonen mer ut som hos Algeta, legg dog merke til at det tok et antall år fra 6 til 360…:

6 Likes

I den sure ventetida fram mot godt nytt fra selskapet - og ikke minst i det svært sure børsklimaet for norske biotekaksjer, er det betryggende å vite at PCIB ved årsskiftet hadde nær 350 millioner kroner “på bok”. Og jeg er inderlig glad for at en nå ikke må ut og hente alle de pengene som skal til for å gjennomføre registreringsstudien fram til interimsavlesning og godt forbi.

22 Likes

Som følge av at kunder nå kan låne ut sine aksjer gjennom oss har vi kunnet legge en rekke nye aksjer til shortpoolen, blant annet QEC, FUNCOM, PCIB, B2H, GIG, NRS, APCL, ZAL, SBX, HLNG, KOMP og SOLON.

Aaaaah, ja, shorte PCIB, dette har jeg ventet lenge på.

Hvilken mulighet! Anbefaler alle å shorte denne nå, den ser ut til å være i en negativ trend. Kjøper tilbake på 22,85 kroner.

Why go long, if you can go PCIB#

1 Like

Short i vei du, selv er jeg ikke noe fan av shorting da jeg mener det er å manipulere verdien i ett selskap.

Men jeg kjøper gjerne noen aksjer om kursen skulle synke til 22,85 :partying_face:

1 Like

Kan jeg få låne krystallkulen din?

1 Like

Jeg er helt enig med deg, min melding var gjennomsyret av sarkasme. Hvis noen shorter PCIB ved denne kursen (for så vidt hvilken som helst kurs) så fortjener de det de får ved en eller flere positive meldinger.

Shorting har sin plass i enkelte selskaper, og bidrar til likviditet og at markedsverdien holder seg på et “passende” nivå. Men å shorte biotekselskaper, såkalte “svake” selskaper i startfasen, og som i tillegg bidrar med livsnødvendig forsking og helsemessig progresjon synes jeg er umoralsk, selv om man skulle tjene penger på det.

Ja, InVivo, spåkulen er til gratis utlån når som helst. Er det The Ugly du har bilde av?

8 Likes

Nope, the bad… Ble litt inspirert sv Don_Suger som er the good.

The good, the bad and the ugly er min favorittfilm!:+1:

4 Likes

Noen som vet om PCIB hadde en presentasjon i Taiwan, eller var de der kun for å «nettverke»? Kult at de er en av sponsorne for selve arrangementet.

2 Likes

Where to meet us:

3 Likes