Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Pcib er min største plassering. Selvsagt kjedelig med denne ventingen. Men er overbevist på at vi vil få betalt.

Greit å ha noen andre plasseringer som man kan følge med på i ventefasen, så går det ikke så trått.

5 Likes

Ingen data hadde blitt presentert hvis de ikke var gode. Svake resultater hadde blitt lagt i skuffen. Tipper hva som blir presentert kommer til aa bli en verdenssensasjon., som vil gi mange vaksineprodusenter nytt haap.

9 Likes

Blir presentert, bare ikke med brask og bram.

1 Like

Hvordan vet du det?

1 Like

New communication from REK dated 20/03. Now we are ready :slight_smile:

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/vedtak?sprek_parent_id=1091715&p_document_id=1155475&dato=20.03.2019

25 Likes

Nå går🚆snart…

5 Likes

Tror det ikke før jeg ser det. Markedet er meget snodig og selv FPD og gode vacc resultater vet man ikke med sikkerhet om markedet endelig tar plass på perrongen for å stige på toget…

2 Likes

Fase 3 tog har en tendens til å gå i biotek. Tut tut! Vi vet alle hvor PCIB befinner seg i grafen under etter FPD!

4 Likes

Er jo lov å håpe… Men modellen har ikke fungert i Nano sitt tilfelle.

8 Likes

Helt korrekt. Teori og teoretisk verdi har hatt lite å si i det siste.

FPD og gode resultater fra fimaVACC får kanskje null effekt på kursen når den tid kommer…?

Lothian

1 Like

FPD tror jeg har følgende umiddelbare verdi: -10% sell on news effekt.

2 Likes

Ingenting forundrer meg lenger, men brått blir ALT priset inn.

Helst nå når hele bio sektoren ligger med knekt rygg. Det hadde blitt mye aksjer i de andre.

2 Likes

Ligger med knekt rygg er nå veldig dramatisk da tross alt. :slight_smile: Er bare aksjonærverdiene som er veldig lavt priset ift hva man kunne ønske, selskapene gjør det jo stort sett veldig bra.

2 Likes

Dette er graf basert på statistikk. I tillegg common sense basert på LOA% og ODD prising behandling.

Når du først sammenligner med NANO. PCIB må stige 150% for å oppnå lik prising!

Var et par stykker som ikke trodde på fase 3 tog i Algeta, gikk bare fra 10-20 til 360kr

3 Likes

Vell, i PCIB sitt tilfelle er vell FPD noe som kan gi en positiv synergieffekt til andre nyheter vi venter i h1, som f.eks Extension og Fimavacc. Ser det ikke som en voldsom trigger i seg selv, men er deilig å få det bekreftet en gang for alle. En Milepæl å doseere sin første pasient i pivotal studie.
Jeg håper de nå ikke er langt unna å klare dette.

3 Likes

Denne sammenligningen mellom selskaper og deres nåværende prising i markedet ser jeg ingen stor verdi i. De norske biotechene har stort sett ingen andre likheter enn at de er på samme index, er all slags forskjeller mellom dem på alle mulige område.

Men jeg er enig i at dagens nedknuste prising har absolutt null påvirkning på hva børseverdien av selskapet vil værene den dagen de forhåpentligvis lykkes.

Derimot: Hvis de har måttet kjøre masse utvanning underveis, så vil oppsiden for lojale aksjonærer som har skutt inn penger og finansiert gildet underveis desverre være stygt redusert, mens de som klarer å time en inngang perfekt før raketten tar av vil kunne få en kjempeavkastning uansett.

12 Likes

En ting som er viktig å få med her er at veien opp til 100kr ble backet av partneravtalen på 5 milliarder med Bayer. Det var ikke ene og alene oppstart av fase3 som medførte en kursøkning på mange 1000%.

I tillegg så har konkuransebildet i denne sektoren endret seg radikalt de seneste årene.

3 Likes

TJepp, men sammeligningen kom med bakgrunn i din NANO sammenligning.

Fakta er at fase tre tog viser statistisk økning i verdi. Ikke unaturlig gitt LOA%. Om du velger å ta med Algeta bør den også ligge i statistikken. Igjen ikke unaturlig med avtale ® under fase 3 tog. Etter FPD har akkurat PCIB kjørt fra den berømte fase 3 perrongen. Hvordan reisen blir vites ikke. Statistisk viser grafen at det er her de virkelig store verdiene i biotek skapes. I denne perioden de store investorene internasjonalt kommer inn. Det er ikke slik at det KUN er her Arctic Aurora fond investerer. Kobbelet av investorer kommer inn her. Alt dette er statistikk i grafen. Statistikk viser historikk under ulike konjunkturer også. JP Morgan i sin siste health conf sa vel noe som at gode tidene er tilbake i biotek?

JP Morgan 2019 day one roundup – happy days are here again

At konkurransebildet i sektoren har forandret seg radikalt finner jeg at ikke medfører riktighet. Har det noen gang vært investert mer og vært høyere M&A aktivitet? Konkurransebildet for PCIB slik beskrives av flere i fora som fordelaktig for PCIB og Arctic analyse viser mulig en unik konkurranse posisjon for PCIB. Mulig PCIB i særklasse med begrenset konkurrenter på sin fimachem ggk.

1 Like

Grafen har en høy grad av validitet. For prekommersielle biotechs er det helt vanlig at det er “lead asset” som står for den store brorparten av prisingen, og jo mer av risiko som er ryddet av veien, jo bedre blir bildet.

Og jo nærmere filing man kommer, jo mindre blir usikkerheten, og da skal prising stige håper man.

Risiko er da:

  • vitenskaplig risiko, kan det føres bevis som sannsynliggjør at teknologien funker
  • regulatorisk risiko, er man på lag med FDA og andre, er man sikker på at det ikke kommer det fryktede Complete Response Letter etter filing, eller at noen kommer i veien for regulatorisk vei frem til filing
  • finansiell risiko, har selskapet cash på bok til å gjennomføre planene sine
  • Execution risiko, har selskapet bevist at det klarer å levere på planer og ikke gjøre feil underveis som gjør at alt tryner
  • organisatorisk risiko, har man tiltro til selskapet og management?
    *markedsmessig risiko, har man tiltro til at produktet kan finne en product market fit, eller vil konkurrenter ta all businessen?

For PCIB så finnes det mange pluss, men også mange minuser.

7 Likes

Tenker du at dette er bra fra ett investorsynspunkt?

Bra for menneskeheten, men det gjør bildet mer komplisert for glade investoramatører.

3 Likes