Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Synes det var mye check for PCIB sin del av de risikopunkter du nevner! Leter med lupe og finner mulig noe “minus” på siste risk.

Vel talt og per i dag er det lite tiltro til at PCIB lykkes da mcap er en milliard. Selv da PCIB har fått etablert gullstandard randomisert studie med mulighet for AA basert på interim resultater av FDA og EMA , ODD, fullfinansiert reg studie, førstelinje behandling og en plattform med tre teknologi anvendelser i Chem, Vacc og Nac.

3 Likes

Både ja og nei. Høy betalingsvillighet, men også mye forskning (takk og lov for fremtiden og pasienter). Det vil slå begge veier for investorer. Finner en indikasjon førstelinje, fullfinansiert, ODD, mulighet for AA basert på interim res gitt av FDA og EMA og begrenset med konkurrenter KAN det virkelig være innertier for investorer👍

4 Likes

Sammenligning med Algeta er selvsagt interessant.
Algeta startet sitt pivotale studie i juni 2008, men kursen begynte ikke klatringen før noen måneder senere, og høsten 2008 kunne man kjøpe aksjen for 6 kroner.
Februar ble det hentet inn 285 millioner kroner på kurs 11 kroner, og etter det begynte aksjekursen for alvor å stige. Til sommeren 2009 var kursen på 40-tallet, og september 2009 gikk kursen intradag til 100 kroner på Bayeravtalen.

Lesson learned er at mange av de heftigste prosentene stigning kom før avtalen var i boks, selv om det var fin stigning etterpå også.

De som kjøpte aksjer i Algeta omkring FPD traff planken klokkerent, det er i alle fall sikkert.

17 Likes

I market cap er pcib der Algeta var i april 2009. Algeta hadde ca 20% flere aksjer (43k).

5 Likes

Potensialet for å kombinere vaksinasjon med immune kontrollpunktshemmere (checkpoint inhibitiors) har utløst en fornyet interesse for terapeutiske kreftvacciner.
Likevel er det fortsatt viktige problemer å løse som forbedrer immunogeniteten til vaksine kandidater er en hovedprioritet innen immunterapi.
***PCI Biotech mener at fimaVACC-teknologien kan spille en nøkkelrolle for å løse denne viktige utfordringen.***

Med dette i bakhodet så slår det meg at *PCI Biotech`s Vitenskapelige Rådgivende Komités (SAC) nye medlem professor Sjoerd van der Burg skal presentere hva vaksine teknologi potensielt kan bety/utgjøre i sammenheng med checkpointinhibitorer.


6th Immunotherapy of Cancer Conference - Vienna, Austria, 11-13 April 2019
Combination of checkpoint inhibition and vaccines
Sjoerd van der Burg, Leiden, The Netherlands

For å realisere det store potensialet for terapeutiske kreftvacciner er effektiv induksjon av cytotoksiske Tcells kritisk.
Dessverre unnlater dagens vaksiner ofte å generere slike svar. Sannsynligvis er en av hovedårsakene til denne feilen utilstrekkelig tilførsel av vaksineantigener til riktig presentasjonsvei i immuncellene. FimaVACC-teknologien kan løse denne utfordringen ved effektivt å forbedre vaksinepresentasjonen gjennom denne banen

Klarer virkelig fimaVACC å få checkpoint inhibitiors å fungere bedre så har vel gåsa lagt Gullegg # 2 :star:

15 Likes

Sjoerd van der burg skal jo presentere der også.

11 April i tidsrommet 16:30 - 18:30

Combination of checkpoint inhibition and vaccines.

Hm

6 Likes

Resultatene for FimaVacc kan være ute om litt over to uker? :sparkles::star2::pray::stuck_out_tongue_winking_eye:

8 Likes

Det ser ut som at vi kan få noen heftige måneder frem mot sommerferien!:muscle::+1::money_mouth_face::money_mouth_face:

7 Likes

Kjøperne er fortsatt fraværende, enn så lenge. Men nå er også salgsviljen betydelig lavere enn det den har vært. Ingen ting hadde vært bedre enn at aksjonærene nå forstår hva som ligger liiiike foran oss. Å selge din PHO aksjer på dette tidspunkt er rene galskapen.:crazy_face:

1 Like

PHO eller PCIB?

Early 2019 er i min bok ut mars…så det er bare å komme med noe nytt denne uken :grimacing:

Lothian

3 Likes

Pcib først :wink: så kjøper vi mer pho :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Slutter vist aldri å bli imponert over psykologien i dette spillet her og hvorledes “saueflokken” foretar disse krakilske u-svingene , fasinerende.

Nå når det butter imot så er vi helt på bunn og alt er et helvete som aldri vil ta slutt.
Men er det det historien forteller oss?
Se på psykologien rett før emisjonen (+++) så emi (—) og så (???) og slik fortsetter reisen , som sagt fasinerende.

Lykke til

*vi kommer nok opp igjen.
ingen red flags , foreløbig

jaja . skulle vel kanskje vært under PHO dette…

2 Likes

Tror nok at det kan vise seg å være en glimrende strategi. For dersom PCIB skal presentere resultatene fra fimavacc og rapportere FPD om kort tid, da tror jeg markedet vil komme til å reprise PCIB ettertrykkelig frem mot sommeren. Samtidig tror jeg ikke vi vil se PHO virkelig ta av før etter Q2 presentasjonen i aug 2019.Men noen garanti har jeg ikke. Jeg vil uansett ikke gå ut av PHO for å satse på at det overnevnte scenario inntreffer. ForPHO er potent og etter min mening kraftig underpriset.

2 Likes

For de som liker å se på kortsiktige trender, kan det se ut som vi er ferdig med “Targovax-fallet”.

Vi har jo hørt at folk her på forumet har redusert i PCIB pga Targovax, så at det var en effekt av det er helt sikkert.

5 Likes

Mye snakk om at FPD er en viktig hendelse, men stemmer dette? Kan dere vise til eksempler der FPD har gitt et kurshopp? For Nano sin del har dette ikke vært tilfelle.

Det jeg mener er viktig hendelser er VACC data og extension data.

4 Likes

Du kan være trygg på at alle som er ute eller har liten beholdning vil svare nei😂

3 Likes

FPD er sell on news. Men det er vel ikke svaret du vil høre.

1 Like

Kan du lese?

3 Likes

Interessant at alle er så kategoriske på at FPD er sell on news. Det betyr jo at mange aktører forventer at kursen skal falle på denne nyheten og dermed prises det inn lave forventninger til det.

Min tolkning:
Hvis kursen er banket ned slik som i PCIBs tilfelle, er det begrenset hvor stor sell-on effekt man kan få. Annerledes er det hvis kursen har gått mye i forkant av en slik melding.
I dette tilfellet er det også av betydning at vi forventer flere nyheter framover.

Jeg tror markedsreaksjonen på FPD er umulig å forutse, men at kursen feks skulle falle 10% fra 26 og ned til 23 kr anser jeg som usannsynlig. Mest sannsynlig et lite blaff opp noen prosenter og ned til samme kurs igjen som før meldingen, men blir interessant å se!

9 Likes

Vanskelig å si hvordan markedet tar det. Men uansett hvordan man ser på det så er det en milepæl som passeres og et signal på at en prosess har startet. Positivt er det uansett, men om det gir seg så sterkt utslag i kursen, er en helt annen sak. Men nå er PCIB kursen rimelig utbombet for å si det mildt. Dog vil nok fimavacc oppdateringen gi seg helt andre utslag, sku ein tru​:+1::money_mouth_face:

5 Likes