Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Vil tro vi åpner opp 10%

1 Like

Jeg leser en del mønstre i akjser. I Biotek er det ofte triggere som FPD som gir stort startmoment etter news, for så å bli solgt tilbake.

Det er ikke sikkert at den automatisk blir solgt tilbake til start, men det er ikke et varig hopp, og å kjøpe på spiret vil mest sannsynlig gi deg 0 gevinst.

1 Like

Så enkelt som at hvis flere investorer kun kjøper i biotek blant annet grunnet vedtekter i forbindelse med når FPD er bekreftet og fase 3 formelt er bekreftet vil det være sterk økende etterspørsel etter PCIB aksjer. I tillegg til at det er lite forventninger til PCIB. Den kombinasjon er like gjerne sterk kursøkning. Snodig når noen er bastante på nedgang. Da går gjerne kursen rett opp.

3 Likes

Mest sannsynlig faller den tilbake til der den var før meldingen ja.

Det som kanskje er mer interessant å diskutere er når markedet vil starte å prise inn forventninger til fimaVacc og Extension data. Vi har sett 0 av dette så langt. På et eller annet tidspunkt kommer det en grad av forventningsprising her. Du kan gå tilbake og se på store kurshopp i biotekaksjene på Oslo Børs. De største hoppene kommer ikke ved meldinger men mellom meldingene.

Enig?

3 Likes

Vel, eg tror dere tar feil.

1 Like

Med “sell on news” menes vel at selgere benytter en kursoppgang til å komme seg ut. Det vil jo da være ulogisk om kursen ender UNDER det stedet der oppgangen startet fra. Normalt fører fenomenet til at kursen faller tilbake til utgangspunktet, etter en kortvarig stigning.
I PCIB sitt tilfelle kan det dog godt hende at noe av kursoppgangen blir mer varig. Dette fordi kursen nå er så utbombet, samt at FPD kanskje også setter mer positiv fokus på fimaVacc og extension nyheter som også er ventet om kort tid.

4 Likes

Jeg tror ingen kommer til å skjønne fimaVACC og ingen kommer til å prise inn noe før man ser tall. (Dvs konkrete avtaler med tall)

I mine øyne er gode extension data er den eneste triggeren jeg ser som kan løfte PCIB opp over emisjonskurs og at den blir der.

1 Like

Tror at du er inne på noe her. Gode fimaVACC resultater uten inngåtte kommersielle avtaler vil bare ha en forbigående effekt på våre verdier.

Lothian

1 Like

Hva er vitsen med å presentere det da?

5 Likes

Nesten ikke volum hverken for kjøp eller salg.

Skal vel uhyre liten interresse til før merkbar kursøkning er et faktum.
Triggerlisten bak det hele burde vel i tillegg hjelpe på og øke og holde kursen oppe.

Når den enkelte forstår og får bekreftet så vil “ingen” selge

Min teori , hjemmelaget

1 Like

FimaVACC er så stort alene at det eneste en trenger å forstå her er om studien er positiv eller negativ.

Kundegruppen for analysen er ikke den samme som de som kjøper aksjer. Det er du vel enig i.

1 Like

Denne stillingskrigen har vart i snart et halvt år…én gang må den ta slutt.

Forhåpentligvis med en kurseksplosjon over 40-50…

Lothian

2 Likes

Det er mye som kan løfte aksjekursen, alt fra psykologi og sentiment til nye interessante eiere til regulatoriske privilegier.
Men gode kliniske data og avtaler med økonomiske størrelser er noe som 100% sikkert løfter kursen betydelig.

Akkurat nå er PCIB priset til en pølsekiosk i den store sammenheng, så da kan selvsagt selv mindre nyheter dra i gang ballet.

Feks er det flere fond og investorer som kun investerer i biotek i sen fase utvikling, les fase 3 skråstrek pivotal fase, og det er nok av betydning at det ikke er en emisjon rundt neste hjørne.
Vi har garantert FPD i løpet av 1H19, og når det har skjedd åpnes dørene for mange flere kjøpere.

13 Likes

Detter er ikke veldig vanskelig.

Selv du skjønner jo at VACC har noe for seg hvis det gir økt ORR og kraftigere T-celle respons.

5 Likes

Dersom det viser seg at PCIB har truffet en «gullåre» med sin fimavacc forskning og de kan presentere en verdenssensasjon, så tror jeg nok selv økonomene vil skjønne hva dette dreier seg om. Dere må gjerne tro at kursen med en slik melding vil bli liggende å surre nede på 20 tallet, men jeg tror nok at dere da begår tidenes bommert. For om ikke vi skjønner omfanget av en slik melding, så er det nok av pengesterke aktører innen farmasi som vil skjønne at det nå finne en bunch potetbønder i Norge som mer enn gjerne vil forære bort sine surt oppsparte sparepenger for glanspapir og glassperler. For en slik melding vil over natten gjøre PCIB til et meget hett oppkjøpsobjekt. Tro det eller ei, men det finnes nok av dem som evner å se diamanter innen farmasi når de en skjelden gang forekommer.

Er dere smarte så undervurderer dere ikke verdien av det PCIB vil presentere fra finavacc.

6 Likes

Friske frivillige, @InVivo. Man vet jo nada om hvordan dette vil fungere i en reell klinisk setting, slik at jeg ikke tror man ser vacc manifestere seg i kurs før man har data knyttet mot sykdom, eller avtaler med penger i bunn.

1 Like

Og atter igjen er sirkelen sluttet…

6 Likes

“Kundegruppen for analysen” er gjerne større selskaper som kjøper små selskaper på basis av å få tilgang til noe som løser vesentlige problemer?
En annen sak er at dersom det medisinske miljøet jubler over presenterte nyvinninger, vil gjerne analytikere og andre større investorer anstrenge seg for å forstå hvorfor?

6 Likes

Da PCIB presenterte på The International Liver Congress i 2017, varslet de markedet om dette 13 dager før konferansen startet.

https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170406.GlobeNewswire.HUG2094412

(For the record gikk aksjen 40% på forventninger i forkant av møtet og falt som vi husker tilbake, da markedet ikke helt likte at “bare” 25 % var i live).

Årets konferanse er 10/4.

Kan vi håpe på extension data på den konferansen?

4 Likes