Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Men vi vet vel ikkje om PCIB stiller på denne i år?

I tilfelle blir det 2 turer til Wien i april på Per og co.

Lothian

2 Likes

Dette er et rimelig resonnement. Jeg tror også at det er lisiensieringsavtaler med ekte forpliktelser og penger i bunn som må til for at fimavacc skal tilskrives verdi.

Jeg personlig har jo troa på at slike kan komme, men aner ikke når.

2 Likes

Ikke fortvil, for Foer eller siden vil markedet annerkjenne at vaar lkeveringsteknologi faar cellegift og kreftvaksiner til aa virke. Naar den dagen kommer, vil ikke PCIB kursen ha noe tak. Det vil skje gjennom at vi tegner BP avtaler, og at farmapressen, og annen presse kommer paa banen,.

3 Likes

Dette skulle du sagt til Per Walday før de satte i gang studien. Så kunne de sluppet å brukt alle disse pengene :+1:

5 Likes

100 mill rett ut av vinduet, skulle nok ansatt Glein som rådgiver før denne tullestuidien ble startet ja

1 Like

Når det gjelder den forventede publisering av analysen blir vel det avgjørende HVA som faktisk blir presentert? Forventninger om hva slags potensiale som ligger i dette bør være tilstrekkelig til å gi et betydelig kursløft. Svært mye av kursstigninger i bioselskaper kommer jo som følge av forventninger, og selvsagt ikke kun etter endelige gjennombrudd og avtaler.

7 Likes

Er jo ikke veldig mange underbyggende empiri på denne hypotesen du har i norsk biotech de siste par årene. :stuck_out_tongue:

Jeg synes det har blitt presentert mye spennende forskning, men indeksen ser sånn ut:

image

1 Like

Enig i det. MEN nå er PCIB fullfinansiert reg studie. Fase tre tog snart formelt i gang? Empiri og historisk kursutvikling viser seg ikke være fasit for fremtidig kursutvikling. Gjennombrudd skjer i alle bransjer.

5 Likes

Men dette er vel neppe et unormalt løp. Her er det mange investorer som har kastet seg på selskaper som har et eventyrlig potensiale. Og i en fase da selskapene gikk fra å teste ut medisinen i dyreforsøk til å få godkjenelse for å starte opp kliniske undersøkelser på mennesker har mange blitt revet med i håp om at kursen skulle gpå til himmels. Og på sett og vis har vi sett det skje til en viss grad i flere av selskapene. Vi har sett NANO høsten 2016 skyte til værs. Siden har vi sett både PCIB og TRVX få seg betydelig kursløft.
Men så begynner tålmodigheten til flere investorer å ta slutt når det vister seg at TTT og ledelsen i selskapene ikke forer investorene med detlajerte opplysninger om hvordan utviklingen går. I denne prosessen har vi asett NANO falle ned fra kurser godt over kr 100,- og ned på 40 tallet. Vi har sett PCIB falle fra kurnivå kr 60,-+ tilbake til 20 tallet og vi har sett TRVX falle fra kursnivå 30+ til under kr 10. Og for tiden ligger samtlige selskaper og surrer på tildels lave kursnivåer.

Men hvor lenge vil dette fortsette? Det synes for meg som at både NANO, PCIB og TRVX vil komme på banen med salgbare produkter innenfor et tidsspenn på 1-2 år. Og det er vel mye som tyder på at de alle kan komme opp med produkter som vil bli verdsatt og som helt klart er salgbare. Og jeg antar at når det skjer, så vil vi se nye himmelferder.

Men skal man få med seg dette, så må man utvise en nærmest umenneskelig tålmodighet. Men dem som holder ut vil trolig bli rikelig belønnet.

2 Likes

Veldig viktig at laser-teknologien innen de 3 områdene kommer til markedet.
Teknologien er unik og kan brukes i svært mange sammenhenger.
Halvt biologisk og halvt “mekanisk”
Selve prosessen med å få medisinen inn i cellene er vel nærmest for ikke-biologisk og regne.

1 Like

:train: TUT :train: :train: TUT :train: :train: TUT :train: 30KR :dollar::dollar::confetti_ball:

1 Like

I min bok har de ut april for å nå early 2019… jeg deler da året opp i early/mid/late…
Men innen 1H er vel det som guides nå, så forholder meg til det…

4 Likes

Det tynnes ut på salgssiden i det minste…

Håper det blir action snart.

Lothian

3 Likes

30kr, nei kom igjen , rett til 100​:rocket::bank:

1 Like

Har en ikke trua på FPD og fimaVacc resultater så er det jo bare å skygge banen ha ha.

Når Sjoerd van der Burg sitter i Pcibs Scientific Advisory Committee og reiser verden rundt på de fleste viktigste eventene innenfor fimaVaccs nedslagsfelt så betyr det veldig mye for mine forventninger ang fimaVacc resultatene.

13 Likes

Det handler vel bare om å få bekreftet de resultatene PW allerede har annonsert for fimaVACC så er det hele " i boks"

Kanskje det kunne være en idee å trekke ut fimaVACC’n fra PCIB og danne et eget selskap rundt denne?

3 Likes

Får vi FPD innen q2 så er det bare 3 børsdager igjen…

1 Like

Nok en dag der vi hadde håp om at noe skulle komme fra PCIB etter “funnene “ fra i går. Men så var nok en gang røyk uten ild og omtrent tilbake til start etter en tendens til oppgang.

PCIB har i alle fall god tid…

Lothian

1 Like

Har folk noen forventninger eller tanker til prekliniske samarbeidet med topp 10 BP? Kan man forvente partneravtale eller terminering i sommer?

1 Like

Has anyone checked the latest list of shareholders? Could it be that JPM now are starting to build a position? Have heard that they are now sitting on 200K as of 25/03, but i don’t know where to doublecheck?

3 Likes