Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Slik jeg forstår det så er ikke det mulig. Dersom en får abskopal effekt så betyr det at imunforsvaret angriper kreftcellene. Dersom det er tilfellet vil ikke bare kreftsvulstene forsvinne, men de vil aldri komme tilbake.
Derimot kan det være muligheter for at f.eks. at en andre behandling vil kunne bidra til å eksponere kreftsvulstene for immunforsvaret og dermed i enkelte tilfeller dersom abscopal effekt ikke har oppstått ved første behandling, at det kan oppstå ved en gjentakende behandling.

Edit: Formulering.

1 Like

Mener du da på generelt grunnlag eller kun særskilt for tilfellet PCIB?
Denne fremgangsmåten er vel helt vanlig , ikke?

En kan jo også hevde at styremedlemmene som sitter i mange styrer i forskjellige selskaper kan ha" urent mel i posen"…

Der er nok kjøreregler på slike områder som må følges

1 Like

Kjøpt du den, Snøffel?

2 Likes

Det er først om van der Burg eller noen i teamet faktisk handler aksjer at det blir ulovlig. Og like ulovlig er det om de lekker informasjon om resultatene videre. Misbruk av innsideinformasjon er en sentral lov i alle regulerte verdipapirmarkeder. I PCIBs eksempel https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-1#§3-2

1 Like

Ja, slik er det.

Denne situasjonen har for øvrig PCIB handtert minst to ganger tidligere; bl.a. ved ekstern ekspertavlesning i forbindelse med doseeskaleringsstudien - og da et panel av investigators la fram data på lesjonsnivå i samme studien seks uker seinere.

Norsk lovgivning og børsreglementet er uten tvil behørig tatt med i kontraktene med de eksternt engasjerte.

3 Likes

Noen har ventet i over 2000 år på en viss person som skal komme tilbake, og de har ennå ikke mistet troen. Dere klager når det kun har gått noen måneder, behold troen folkens. Hvis det går 100 år og det ikke kommer børsmelding om FimaVacc, da kan dere begynne å vurdere salg, men da er man ikke sterk i troen.

Edit. Etter at jeg var på verandaen og tok en røyk og en Cognac og leste hva jeg hadde skrevet, så syntes jeg ikke det var morsomt i det hele tatt. Beklager folkens.

13 Likes

sånn vi liker det…editen var i all fall ganske morsom

Ja, det blir vel litt feil sammenligning. Tror ikke jeg kan vente i 100 år. Da må det skje noe ekstraordinært medisinsk som kan stanse aldringsprosessen. Tror neppe OSE har mang aktører fra det hinsidige. :wink::crazy_face:

https://www.agexinc.com

Vil tro eventuell abscopal er mest sannsynlig etter andre behandling. Dette fordi immuncellene trenes første gang på døde kreftceller etter runde nr 1 og at de så boostes ved presentasjon av samme type kreftceller etter runde nr 2.

Klassisk vaksinasjon egentlig. Dog en spekulasjon fra min side.

3 Likes

Med undring registrerer jeg at kursen - vel tre måneder etter emisjonen - må stige 68 % for å nå TERP-verdien og hele 114 % for å nå Arctic Securities’ kursmål.`

4 Likes

Hva betyr TERP-verdien, aldri kjønt det.

En enkel beregning viste at denne var kr 45,54.

Mao, det er mangel på fremgang og ny info fra PCIB som er hovedforklaringen.

Vi teller nok en dag uten info om FimaVACC…og en dag nærmere.

Lothian.

Vil det være innsideinfo om selskapet svarer en aksjonær på når det kan forventes info om fimaVacc?

Slik var responsen i preklinikk.

7 Likes

Hvilken presentasjon er denne fra igjen?

Ingen som har fått noe svar fra ledelsen, helt stille fremdeles ?

Fullstendig tyst. Har også etterlyst presentasjon fra showcase, intet svar.

Håper at de jobber ræven av seg…

Lothian

Fort gjort å bli urolig av sånt