Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Voldsomt til selgere i dag. Lenge siden forholdet mellom kjøp og salg var så skjevt.

1 Like

Dessverre blir det slik når PCIB ikkje evner å levere noe konkret positivt (verdt en børsmelding) på månedsvis.

Der er ikkje nok med indikasjoner på at “noe” er i ferd med å materialisere seg som graverne her inne plukker opp.

Lothian

3 Likes

Tror jeg har en mulig forklaring på hvorfor det er samarbeide og ikke utlisensiering som foreløbig er valgt mellom PCIB og selskapene innen fimaNAc.

Ser en på utlisensieringen fra trvx så dreier det seg om en vaksine , altså en medisin
Ser en på fimaNAc så er det snakk om en adjuant (en forsterkermekanisme.)

Da blir det kanskje ikke så lett å inngå noen lisensavtale for de prøver vel ut på flere typer “medisiner” og det kreves tid for å se virkningene så …en må kort oppsummere at dersom en skal utlisensiere så må en vite hva som skal utlisensieres og det vet en ikke før etter en viss tid.

Avtale med upfront og milestone payment få vi nok når vi/selskapene går fra preklinisk til klinisk.

1 Like

Eller man kan si:
Ingen negative meldinger fra firmaet i dag heller!! …og som vi vet: “No news is good news” innen pharma :sunglasses:

3 Likes

Det som kunne vært interessant er å vite hvor mange aksjer som er shortet i Pcib. Men det er det sikkert bare shorterene som vet, å dem ønsker nok ikke å dele ha ha.

Ligger vel åpent på Finanstilsynet.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010405640

2 Likes

Hvilke apekatter er det som selger nå da? Noen som melder seg?

2 Likes

De apekattene som mister tolmodigheten først. Eg er ikkje én av dem, men det blir snart noen apestreker fra min side hvis Per holder oss på pinebenken i 6 mnd til.

Men ikkje f…at eg selger nå.

Lothian

2 Likes

Det er vel ikke værre enn at noen ser at fimaVACC-resultatene nok lar vente på seg og selger for å gjøre noe annet med pengene. Kan ha vært kortsiktige som nå kaster kortene.

Ellers er kursen der den pleier å være, så ingen grunn til panikk kursmessig.

2 Likes

Ja, ligger i intervallet 25-28 og venter på at Per skal løfte lokket på trykkokeren…

Gudene må vite når han gjør det.

Lothian

2 Likes

Nå vet vi ikke så mye hva som ligger i kontraktene og avtalene her, men jeg liker måten det er gjort på selv om vi ikke har fått royalties eller upfront payments allerede. Nå tar selskapene de har avtale med selv det meste av kostnadene, samtidig som de kan se hvilke synergi effekter det gir.
Med tanke på at en da ikke har tatt hånd om det økonomiske allerede gjør at de står i en bedre forhandlingsposisjon dersom fimaNAC skulle gi svært mye forbedret effekt enn om pengene og avtalene allerede var slått i stein. I tillegg tror jeg dersom upfront payment og royalty var et krav, så kunne en gått glipp av en del avtaler som på sikt kan gi god avkastning.

Jeg tror at også i denne sammenheng at det gjelder å holde hodet kaldt. Dersom en selger seg ut for tidlig for å få inn noe penger, så tror jeg en kan gå glipp av store inntekter. Personlig er jeg villig til å vente ganske lenge mot at vi heller faktisk får betalt det produktene faktisk har av verdi. Så får det heller være litt trauste ventetider frem til det skjer. Jeg føler derimot rimelig overbevist om at i løpet av et par år nå så er det gode muligheter for å få et fint byks oppover. Med Fimanac på vei mot klinisk(forhåpentligvis), og fimavacc med upfront avtaler og royalties, mens gullfuglen i fimachem kommer nærmere og nærmere så tror jeg fort det kan bli vanskelig å holde fingrene fra fatet. Det er ihvertfall min mening :slight_smile:

11 Likes

Interessant å notere seg hvor effektiv posten på ca.11500 som ligger til salgs på 26 fungerer som en sperre i dag for utvikling over 25.95. Med så lite omsetning skal det visst ikke mere til : )

3 Likes

ja, rart ikke noen kan forbarme seg over stakkaren og hjelpe han ut.

5 Likes

Hadde jeg hatt 300k så ville de vært borte nå😊

2 Likes

Der røk den…

3 Likes

Måtte gå ned 20 øre for å få solgt.

Morsomt med denne øretrillingen…var det det Per refererte til da han sa at både 2018 og 2019 blir “spennende?”

Blir det mer spennende nå, så vet eg ikkje helt hvor eg skal gjøre av meg.

Gå i hi kanskje, slik PCIB-gjengen har gjort stort sett siden de fikk over 300 millioner inn på konto…

Lothian

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-78

5 Likes

“Aksjonær-spesial”…spennende

:grin:

Lothian.

1 Like

Noen som har hørt på podcasten?

Einarsson overrasket over at Nyenburgh ikkje økte, og at norske biotekselskaper skulle fått flere Healtchcaps på eiersiden.

Og at utsettelser er helt normalt…

Men han venter utolmodig på rapporten fra Leiden…

Lothian

13 Likes