Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Based on this positive safety data, the plan is now to initiate the pivotal RELEASE study with up to two fimaCHEM treatments and include a seamless safety review by an Independent Data Monitoring Committee (IDMC) when eight patients have completed two treatments in the pivotal RELEASE study.

The design of the pivotal RELEASE study is based on regulatory interactions The pivotal RELEASE study design is based on the outcome of meetings with the two leading regulatory authorities European Medicines Agency (EMA) and the U.S. Food and Drug Administration (FDA).

The study programme consists of a single open randomised two-arm study with 186 patients (93 patients per arm), having a control arm with the SoC treatment of up to eight cycles of the chemotherapies gemcitabine and cisplatin, and an experimental arm with up to two fimaCHEM treatments in addition to SoC.

The study’s primary endpoint is PFS, with overall survival (OS) as a key secondary endpoint. The study includes an interim analysis of PFS followed by analysis of objective response rate (ORR), with the potential of accelerated/conditional marketing approval.
In addition, the study contains several other secondary endpoints that provide the opportunity to generate robust comparative data of importance for market acceptance of fimaCHEM as a first-line treatment for inoperable bile duct cancer.

6 Likes

Nok et bevis på at PCI leverer!
God lesning for de som orker å lese medisinske artikler.
jeg har ikke sett at denne har blitt postet her tidligere.
Publisert 2019, enjoy!

En liten snack til de som ikke gidder å lese hele…

2.15. Statistical Analysis

Statistical significance was evaluated using the unequal variance t test for comparison of the cytotoxicity of Cys-NPs + PCI vs 11A4-NPs + PCI (at different concentrations of NPs), and for the comparison of the cytotoxicity of 11A4-NPs + PCI vs 11A4 + 11A4-NPs + PCI. A value of p ≤ 0.05 was considered significant. Statistical significance was depicted as * p ≤ 0.05 and ** p ≤ 0.01.

3. Results and Discussion

The potent cytotoxic effect of saporin makes it a promising anticancer agent. Nevertheless, the mechanism of internalization of this protein varies among cell types and is not yet clearly understood.[(8,9,71)] In the present work, we encapsulated saporin in PEG–PLGHMGA NPs functionalized with the nanobody 11A4 to favor uptake and cell-specific toxicity in HER2 overexpressing cancer cells. As receptor-mediated uptake of NPs can lead to lysosomal degradation of their contents, PCI was employed to promote endosomal escape and to guarantee the release of saporin into the cytosol, where it can ultimately exert its cytotoxic effect.

8 Likes

Interessant om «off label use» ordningen i denne dagens VG-artikkel, hvordan den fungerer i Norge.

5 Likes

Kunne være interessant å høre forumets synspunkter på når vi får interimavlesning i RELEASE-studiet. Det er guidet avlesning 36 mnd etter oppstart av studiet. Samtidig har PW sagt at man sikter mot 60 events ved interimavlesning. Hva er oppfatningen blant aksjonærene. Er det 60 events eller 36 mnd som er styrende for når avlesning foretas?

Når gjøres interimavlesning i RELEASE-studiet.

• 36 mnd etter oppstart av RELEASE(FPD)
  • Når man har oppnådd 60 PFS events, uavhengig av når dette intreffer

0 stemmegivere

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Investor (1586 likes)
  1. @Snoeffelen (1403 likes)
  1. @InVivo (1072 likes)

Resten av topp 10:

1. @abacus (1005 likes)

2. @StockDZ (815 likes)

3. @ufo (696 likes)

4. @Jubel (653 likes)

5. @JAXI (618 likes)

6. @Londonmannen (566 likes)

7. @Bra_Britt (455 likes)

Gratulerer!

1 Like

Mulig dumt spørsmål men hvilken er å foretrekke?

1 Like

det kommer vel an på hvor mange doserte du i snitt får i måneden Long :slight_smile:

@Longtrader

Det er langt å foretrekke at interimavlesning gjøres etter 60 PFS event av disse grunnene:

• Hvis rekrutteringen går raskere enn forventet får vi raskere interimavlesning
    -Hvis rekrutteringen går saktere enn forventet får vi senere interimavlesning, men reduserer risikoen for at man ikke klarer å møte endepunktet ved interimavlesning pga ikke signifikant forskjell mellom armene.

Kan nå avsløre hvilket svar som er riktig, og det er når man har 60 PFS events

Legger ved svar fra Per Walday:

Hei, og takk for din interesse for PCI Biotech.

RELEASE er en event-drevet studie, dvs. man gjør interimanalysen når det er registrert 60 PFS event i studien uavhengig av når dette skjer.

Mvh/Per

Vi har fått servert en del tåkeprat fra selskapet i det siste(her sikter jeg til at man ikke kunne si hvor mange som var i live i ext studiet, så vi vet ikke om det er 5 eller 6), så selv om det for undertegnede var et forventet svar, så liker jeg at han er så krystallklar på det.

22 Likes

Takk for avklaring. Slett ikkje lett å se i tåken om dagen, men det blir spennende å se hvilket område vi får den neste oppdateringen på…fimaVACC eller fimaCHEM?

Lothian

3 Likes

takk takk :slight_smile:

1 Like

Byttet 10k til 30k trvx. så vet dere fallet :wink:

Jeg plukket opp 10K, så det var fint for meg. Selg 10 til er du snill.

7 Likes

FimaVacc Way Forward

Combination Therapy 11.April2019 Vienna, Austria
:austria: IOTC
Combination of checkpoint inhibition and vaccines
presented by Sjoerd van der Burg, Leiden, The Netherlands

Cancer Immunotherapy and Immunomonitoring Conference (CITIM) APRIL 29 - MAY 2, 2019, TBILISI, GEORGIA :georgia:
MAY 2, 2019 PLENARY SESSION 11
9:00 – 11:00
Cancer immunotherapy IV: Novel vaccines
Sjoerd H. Van der Burg (Leiden, Netherlands)
Combination of checkpoint inhibition and vaccines for cancer therapy
https://www.canceritim.org/

CIMT Germany :de: 21-23 May
Title of talk to be announced
Speaker: Ferry Ossendorp, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands
http://www.meeting.cimt.eu/program

17th International Photodynamic Association World Congress
Boston, :us:June 28 – July 4, 2019
Session 11, 14 og 16

PCI Biotech Fimaporfin delivered cancer vaccine

5 Likes

Vet vi at Burgeren skal snakke om fimaVACC eller er det bare teorier/drømmerier?

Lothian

1 Like

Håper iallefall at de trekker synergier opp mot fimaVAcc på de 2 første konferansene, oxo får vi håpe selve fimaVACC resultatene bli presentert på CIMT 21- 23 May :wink:

2 Likes

Ligger og fisker med et par ordre med samme total, så bare å lette seg. Targo blir sikkert dritbra, selg Pcib mann - selg!

4 Likes

Kanskje like greit at du slettet den siste der. Med slik infoen liggende på nett så trenger du en forsterket baderomsdør eller et panicroom. På samme måte er jeg også skeptisk til de som legger frem Rolex og Patek buketten sin på Klokkeriets facebookside under fullt navn.

2 Likes

ja, blir mye tull skriving når det er nyhets tørke.

Jeg bærer fint over med litt fleip, særlig i all den tid du selger meg aksjer for en hyggelig pris:) Jeg viser med det at jeg tror tørket er på vei mot slutten. Den som lever får se.

1 Like

Gael L’Heveder har nå blitt fjernet under management på PCIB nettsiden.

http://pcibiotech.no/management/

3 Likes