Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Fortsatte å “stjele” fra de utålmodige i dag. Emisjonsgjengen som betalte 30 kr. gir nå stor rabatt til oss som kjøper.

PCIB har sagt de har fantastiske resultater. Og at PCIB antagelig kom til å offentliggjøre noe materielt i slutten av 2018. Men det kom ingenting.

HVA ER ÅRSAKEN?

OG HVORFOR HAR DE FORTSATT IKKE KLART Å SI ET KLØYVA ORD?

Skylder på et Hollandsk analyseselskap? Det virker for rart? Hvordan har det seg at resultatene må via noen andre, som i tillegg hemmeligholder det de holder på med i “evigheter”, med økende risiko for insiderlekasjer og situasjonsmisforståelse.

Lyver PW?
Ja det ser ut til at markedet mener det, og jo lenger tid som går jo sterkere er løgnen og jo mer øker det med tvilere. Men styreformannen er jo informert om alt og kan vel fungere som en garantist for sannhetsgehalten?

Men kan årsaken til infopausen skyldes?

Hollenderne mente det trengtes flere data - det tar tid? P=40%

Det er en kjøper, men han trenger due dilligence? P=2%

Patentbekreftelser må ordnes? P<0,5%

Det positive? At det ikke har kommet noe negativt.

Men tilliten begynner å bli frynsete. Har PW. ledelse, styret og JE bakkekontakt?

Jeg velger å stole på det, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor PW mente de hadde viktige resultater til offentliggjøring for over 3 måneder siden. Hva kommer det av Per?

Du er på overtid for å forklare investorene hva som foregår! Dette går ikke lenger uten en forklaring!!!"

4 Likes

ja det stemmer at det ble guidet at hovedkonklusjonen på FimaVACC analysen skulle komme innen 2H2018
På Q32018 fikk vi vite at en In-depth analyses of T-cell responses will be done by Prof. van der Burg’s group

Fra Q4 February 13, 2019 fikk vi high level fimaVACC data
I kontrollgruppen er det blitt gitt Hiltonol® for å måle seg mot de beste produktet på markedet idag.
Hiltonol® brukes på next-generation cancer vaccines, as well as to scientists testing promising new immunologic therapies for HIV, malaria, influenza, SARS, hepatitis, and other infectious diseases.

"Det vi kommuniserte på Q4-presentasjonen, er at det hittil har blitt gjort dybdegående karakterisering av immunrespons i kontrollgruppen (6 personer) og to forskjellige fima Vacc-doser (6 personer i hver gruppe).

I kontrollgruppen viste 2 personer CD8-responser, mens 5 personer viste CD8-responser i hver av de fimaVacc-gruppene som ble analysert så langt. Vi har ikke trukket en konklusjon om den optimale fimaVacc-dosen i denne innstillingen. "

Tenker at hovedkonklusjonen kommer ifbm med ett abstract til en konferanse da PCIB ikke “eier” denne dataen alene etter at Prof. van der Burg, Leiden ble engasjert for å verifisere resultatene og potensialet til fimaVACC og det er nettopp Leiden som vil stå for publisering/fremføring av Analysen.

9 Likes

Hmmm…

Er det nå sånn at Hiltonol har blitt dratt inn i denne testingen fordi resultatene er så jævla bra at man vil teste seg opp mot det beste som finnes på markedet?

Eller var planen hele tiden at man skulle kjøre en kontrollgruppe med Hiltonol?

2 Likes

det er rett, planen var hele tiden at man skulle kjøre en kontrollgruppe med Hiltonol som er det beste som finnes på markedet idag.

5 Likes

Ok, takk for oppklaringen :grin:

1 Like

En fin presentasjon av hva Hiltonol er og bakgrunnen for utviklingen av det på Oncovirs nettside. Det som står der sier vel også litt om hvor bra resultatene for fimaVACC er:

You got high-level information here now. Five of 6 of the groups in fimaVACC are responders with CD8, which is what the in-depth characterization is going on, meaning. And it’s also a better or a different cytokine expression. We have more cytokines expressed by these cells that are in the fimaVACC groups than in the control group. So it looks like it could be more effective T cells and also more responders having T cells than in the control. So these are the high-level results. This will be published. So – and when it’s published, you get all the details on this, but this is the high-level results that we have today.

13 Likes

INVESTMENT HIGHLIGHTS fra siste presentasjon

Platform technology with three programmes targeting an attractive and growing oncology market, with a clear path to a high unmet need orphan oncology market for the lead product candidate

Lead product Clinical results Pipeline

Amphinex® is a pivotal phase ready orphan designated (EU & US) first-in-class photochemical internalisation product for treatment of bile duct cancer – a disease without approved drugs

Positive early signs of tumour response in a first-in-man study published in Lancet Oncology, and in a Phase I study specifically targeting bile duct cancer – encouraging survival data

fimaVACC – a clinical stage vaccination technology with encouraging cellular immune responses fimaNAC – a preclinical gene therapy delivery solution with established key player collaborations

Development strategy for lead candidate established based on thorough regulatory discussions with FDA and EMA – a single randomised pivotal study with accelerated/conditional approval potential

Management team, Board of Directors and advisors with extensive pharmaceutical industry experience across a range of medical development and commercial areas

2 Likes

Guiding fra siste kvartalpresentasjon holder fortsatt! Både fimaCHEM og fimaVACC 1H2019!

Initiation of pivotal bile duct cancer study

Completion of Phase I immune analyses (timeline adjusted from 2H 2018)

4 Likes

Noen linker på Hiltonol®

https://adisinsight.springer.com/drugs/800001705
https://aidsinfo.nih.gov/drugs/575/poly-iclc/0/patient

https://bciq.biocentury.com/products/poly-iclc_(hiltonol)

2 Likes

Takk for det JAXI. Meget presis og systematisk oppklaring, som selskapet burde ha meddelt på en slik måte at investorene også hadde forstått det. Det har de øyensynlig ikke.

Hva er årsaken til at investorene ikke forstår disse tingene? Aksjekursen er jo på bærtur i forhold til suksessmuligheten her.

Her kan det være lurt å akkumulere fortsatt.

3 Likes

Dvs:
Kontrollgruppens respons 2 av 6 dvs. = 33%
fimaVACC respons 10 av 12 dvs, = 83%

6 Likes

Vel jeg tror folk “glemmer fort” og ser seg blind på den frustrerende kursen som har flat linet under Emi kurs.

Og ja ser man på potensialet til fimaVACC og dens bruksområder samt hva en partneravtale i Asia for RELEASE studiet vil bety for aksjekursen så er det bare å handle nå. extensionstudie dataene, oxo en betydelig trigger.

7 Likes

Det synes å være klare indikasjoner på at selskapet sitter på særdeles gode resultater. Men enn så lenge sitter selskapet på dem og det er mer og mer frustrerende for aksjonærene og bli holdt på pinebenken. For en slik situasjon gir grunnlag for spekulasjoner. Over tid begynner usikkerheten å melde seg og så kommer frykten og alle tankene på at her er det noe som ikke stemmer, å melde seg.

Jeg har full forståelse for at det er en økende andel aksjonærer som velger å kaste kortene og søke seg over til andre alternativer.

Men jeg vil velger å tro at dersom selskapet hadde fått dårlige resultater, så ville dette vært kjent av markedet allerede høsten 2018. Det skjedde ikke. At selskapet har engasjert et firma med solid internasjonal anseelse til å gjennomføre analysen og presentere dataene anser jeg som et positivt tegn. For hadde man gjort dette med ordinære eller sågar dårlige data? Nei, det kan jeg vanskelig forestille meg. Men dersom man sitter med uvanlig sterke resultater, ja kanskje så sterke at det grenser til utrolig, så er det greit å forsikre seg mot at man ikke skal bli tatt på alvor. Hvordan best gjøre det? Jo, hyre inn en internasjonal aktør som kan gjøre analysen og presentere dataene.

Jeg sier ikke at det er dette som har skjedd, for det vet jeg ærlig talt ikke noe om. Men jeg kan tenke meg at det er noe slikt som ligger bak. Jeg kan som sagt ikke forestille meg at Prof.van der Burg, Leiden ble hyrt inn for å analysere ordinære eller sågar dårlige resultater.

I tilfellet datene som ble hentet inn var dårlige ville det vært logisk å avslutte saken og informere oss om at dette gikk åt skogen. Men folkens, det har faktisk ikke skjedd. Jeg mener at dem av oss som holder ut denne ventetiden vil får rikelig belønning. Og faktisk kan analysen komme når tid som helst, samtidig som det er best å være forberedt på at det ennå kan ta uker og måneder før det skjer noe. I mellomtiden må dere nyte våren, lyset og at vi går mot sommer!

10 Likes

Jeg mener å ha lest her at det var Leiden som kontaktet pcib og ikke omvendt. Heller ikke en betalt analyse.Kan noen bekrefte/avbekrefte dette?

2 Likes

En kjapp opptelling viser at 167 aksjonærer har kastet kortene(dvs redusert til 0) siden 01.01.2019. Tilsammen satt disse på en beholdning på ca 570 000 aksjer ved nyttår.

Så ja, i denne fasen er det noe mange som går lei og kaster kortene.

Det er synd men forståelig.

9 Likes

Disse aksjene passer ikke for alle. Det er nok en del som satset på en relativ kort trade ifbm fimaVACC-resultatene, men den analysen lar som kjent vente på seg. Så den traden gikk ikke inn for de som prøvde seg på det.

4 Likes

Hvem som kontaktet hvem ser jeg ikke som viktig og heller tenker at å få Leiden sitt stempel på denne Analysen gir den den tyngden den trenger og stjernekvalitet merket til Leiden henger nok høyt.

6 Likes

Ja enig i det, men hadde dette vært et privateid selskap som hadde gjort denne analysen hadde jeg blitt mere mistenksom hvis dette dro ut i det uendelige. Det kunne vært en måte å forsinke en brysom konkurrent på mens man i det stille jobbet for en lignende løsning selv eller konkurrent.

Men siden dette er Leiden og universitetsforskning føler jeg meg trygg på at dette ikke er tilfelle. Resultatene kommer, men det vil ta tid, sannsynligvis mere tid enn mange forumskribentene her tror.

5 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

Tidslinje fra 36.00

Interessant å høre einarsson noe tilbake i tid.

2 Likes

Denne Analysen kan komme til å åpne mange dører for PCIB - synergiene mellom fimaVACC og checkpoint inhibition er jo en megatrigger.

Sitter man på en teknologi som får 2.generasjons checkpoint inhibitorer til å fungere enda bedre, spesielt i vaksiner så er gullegget klar for klekking :smiley:

får vi noe rundt dette på Combination Therapy 11.April2019 Vienna , Austria
:austria: IOTC
Combination of checkpoint inhibition and vaccines
presented by Sjoerd van der Burg, Leiden, The Netherlands

5 Likes