Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Denne har jeg tro på, men resultatene og analysen får komme når de kommer. Det viktigste er at den er veldig bra og at BP åpner pengebingen for å få tak i det. TTT, men de neste fire årene er det faktisk mulig at vi tar en halv(konsrvativ) Genmab.

PW sa at det allerede hadde vært interesse for vacc ved q4. I mitt spekulative hode tenker jeg da at det er en bitte liten mulighet for at de sammen med en mulig partner jobber med et patent på checkpoint inhibitorer sammen med Amphinex, og det er derfor det drar ut i tid?

Kansje vel spekulativt?

7 Likes

Konservativ å si at PCIB vil være verdt 45 mrd NOK inn 4 år? Jeg vil si at det er det mottsatte av å være konservativ :stuck_out_tongue:

7 Likes

Bare 1/10 del vil jo gi en pen årlig avkastning på 4 år også!:wink:

2 Likes

Merck sin Keytruda:

The combination also benefited patients with tumours that had low levels of a protein known as programmed death-ligand 1, or PD-L1.For reasons that are not completely understood, patients with cancers that express high levels of this protein tend to do well on immunotherapies, while those with low levels do not.

Hvem er det som får PD på 83 % versus 33 % på state of the art ?

5 Likes

Nei, hvorfor i all verden skulle de melde noe postivt som at de har klart å tiltrekke seg kompetansen og tiden til en kjent forsker innen feltet de arbeider? Her børsmeldes kun når ansatte slutter…

5 Likes

Noen selskaper blir kjøpt opp kun på vurdering av prekliniske data.
Hva er mekanismene bak dette?

Prekliniske data for fimaVACC er jo ekstreme.
De får PW til å bruke uttrykk som “fantastiske” og da må det virkelig være enorme greier :bomb:

Så hva er greia her?
Hva bestemmer at noen blir solgt bassert alene på preklinisk mens andre må fullføre store deler av kliniske studier?

6 Likes

Men dette er jo ikke noen hovedkonklusjon på fimaVACC analysen, dette var bare en liten smakebit på high level data fra analysen.
Hovedkonklusjonen vil nok komme i en børsmelding ifbm release av abstrakt til en high level immunoterapi konferanse der Leiden deltar.
14 mai Abstract Presentation
CIMT 2019 Annual Meeting May 21-23, 2019
RHEINGOLDHALLE CONGRESS CENTER MAINZ, GERMANY

the CIMT Annual Meeting connects the global cancer immunotherapy community in the heart of Europe. As the largest meeting focused on cancer immunotherapy research and development in Europe, CIMT 2019 invites international participants for high-level scientific exchange, collaboration, and education focused on cancer immunotherapy.

9 Likes

Ta med resten også da :wink:

As the largest meeting focused on cancer immunotherapy research and development in Europe

Dette er min 100% subjective mening så ikke skyt meg :stuck_out_tongue: men for immunterapi så er SITC og ASCO-SITC størst når det kommer til klinisk data. ASCO og ESMO er størst på kreft generelt. ASH, EHA og ICML for blodrelaterte sykdommer inkludert kreft. For gallegang og andre leverrelaterte topics så ruler EASL med ICL på den kliniske siden. AACR og EACR er størst på kreft fra et basalt standpunkt, men noe klinisk data kommer ofte her også. På vår avdelig så reiser folk ofte til ASCO, AACR, ESMO og andre kreftrelaterte konferanser, men CIMT har jeg faktisk aldri hørt om. Det kan ha noe med at kanskje CIMT er større for folk som holder på med vaksiner, men jeg kan aldri huske å ha lest at data presentert på CIMT gjorde at aksje X steg Y prosent, og jeg følger ganske mange biotechaskjer :confused:

6 Likes

CIMT
THE ASSOCIATION FOR CANCER IMMUNOTHERAPY

Welcome to Europe’s largest meeting focused on cancer immunotherapy research and development.

CIMT is a members-based information and education platform that facilitates the knowledge exchange between academic and industry scientists, physicians and regulatory authorities who research and develop cancer immunotherapies. CIMT was founded in 2002 by physicians and researchers from different fields of clinical and theoretical medicine as an independent non-profit organization. CIMT has its offices in Mainz, Germany, and is financed by donations, congress fees, industry sponsorship and by public and foundation grants.

Visit the CIMT website | www.cimt.eu

Events | Page 2 | Adaptive Biotechnologies
https://www.adaptivebiotech.com › events
Every year, the CIMT Annual Meeting connects the global cancer immunotherapy community in the heart of … early-career investigators alike—all discussing breakthroughs across the full spectrum

CIMT - Speakers
www.meeting.cimt.eu › speakers
GAZYVA was approved on Nov 1, 2013 by FDA for 1L CLL and is the first ever medicine approved by the FDA under the Breakthrough Therapy regime. In 2001 Pablo co-founded GlycArt Biotechnology AG, and headed …

CIMT - Meeting
www.meeting.cimt.eu
#019 „The bubble breakthrough in cancer immunotherapy: mRNA sonoporation in dendritic cell based … In addition, leading scientists from biotech companies in the field of cancer immunotherapy will share their stories

30.08.2018
CIMT 2018 meeting report published
Revisit CIMT 2018 and read the meeting report which has been published in the August edition of Human Vaccines & Immunotherapeutics. The article summarizes cutting-edge advancements in cancer immunotherapy that were discussed at the 16th Annual Meeting of the Association for Cancer Immunotherapy in Mainz in May 2018.

3 Likes

Konferansen er stor den, selv om andre konferanser er større. Om en aksje går opp på resultater handler mer om selve resultatene enn arenaen de blir presentert på. Jeg har et håp om at vi får se FimaVacc på CIMT, men kan ta feil.

12 Likes

Ja, jeg skjønner at konferansen er stor, og jeg har vært inne og sett på hvem som er speakers og det er jo en gjeng folk som vet hva de holder på med. Poenget mitt, satt på spissen, er at hvis dette var veldig revolusjonerende resultater, hvorfor ikke presentere på ASCO, ESMO eller SITC? De platformene er jo faktisk større, og jeg vet flere investorer følger de konferansene. PCIB hadde vel nevnt at de skulle til ASCO og jeg tror @JAXI sendte en mail for å høre hvorfor det ble fjernet (fått noe svar der forresten).

2 Likes

Når kommer abstract titler på Asco? Kan jo være de har sendt inn men ikke vil flagge at de skal til Asco før de vet sikkert at de har fått inn abstractet.

Esmo er jo på høsten så det er vel for lenge å vente.

2 Likes

Det er sant. Kanskje blir det ASCO. Jeg er mest lei av å vente på resultatene og har veldig lyst til å se dem nå :slight_smile:

13 Likes

Top BP`s kjøper gjerne mindre selskaper som sitter på en teknologi som kan gjøre deres egen medisin enda bedre selv om de bare sitter med preklinisk data.
Verdien av å benytte den nyervervede teknologien på sine indikasjoner kan bety enormt mye hvis de lykkes.

checkpoint inhibitor og virus teknologi har jo vært hete og flere har blitt kjøpt av top BP`s de siste årene. Flere benytter disse til sine vaksiner i håp om å få til en så effektiv vaksine som mulig.

i så måte kan man tenke at flere holder nå øye med fimaVACC og hva denne teknologien kan gjøre for dem. (Bavarian`s vaksine program er ett eksempel.)
Verdsettelse av fimaVACC er jo ekstremt vanskelig.

Selve Fase I studiet var ferdig Mai 2018

More than 90 subjects have been treated
Part 1 Safety/Tolerability is completed
Part 2 Optimal Dose Finding is completed

så hva kan fimaVACC teknologien potensielt være nøkkelen til:

For å realisere det store potensialet for terapeutiske kreftvacciner er effektiv induksjon av cytotoksiske Tcells kritisk. Dessverre unnlater dagens vaksiner ofte å generere slike svar. Sannsynligvis er en av hovedårsakene til denne feilen utilstrekkelig tilførsel av vaksineantigener til riktig presentasjonsvei i immuncellene. FimaVACC-teknologien kan løse denne utfordringen ved effektivt øke vaksinepresentasjonen gjennom denne banen.

• 2nd generation immuno terapies checkpoint inhibitors have very good results but not good response rates.
    FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors

fimaVACC kan brukes på next-generation cancer vaccines lik som Hiltonol® oxo brukes på new immunologic therapies for HIV, malaria, influenza, SARS, hepatitis, and other infectious diseases.

PCI Biotech fimaVACC is available for licensing as of 18 Feb 2019
https://adisinsight.springer.com/drugs/800054101

Vi får bare krysse alt vi har for at fimaVACC analysen gir oss fantastiske resultater.:wink:

så kommer vel denne datapakken oxo snart og vil kanskje kunne gi fremtidige partnere viktige svar på hva fimaVACC “brings to the tabel.”
Ultimovacs The preclinical in vivo data is planned to be published in a scientific journal.

4 Likes

Samma her. Skal jo ikke klage om de viser super data på CIMT! Jeg vil bare at de skal vise supre data fra den største platformen sånn at alle kan se! :stuck_out_tongue:

Og når det kommer til CIMT så prøver jeg ikke antyde at det er en tullekonferanse, eller at den er useriøst på noe som helst måte. Jeg har sett at europeiske selskaper har presentert der før når jeg kikker tilbake, men jeg føler konsensus er at man sparer de skikkelig godsakene til de største konferansene som ASCO og de andre. Derfor var det drit kult å se at PCIB meldte at de skulle dit når VACC data først lot vente på seg, men jeg er usikker nå på om de skal dra eller ikke.

Om de ikke drar på ASCO så må vel CIMT være eneste alternativ i nærmeste fremtid.

5 Likes

jeg fikk svar forrige fredag og har helt glemt å dele den hær, vært travelt på jobb :blush:

men hær er iallefall svaret

Takk for mail og din interesse for PCI Biotech. Informasjonen på hjemmesiden er et «levende» dokument med formål om å informere om planlagte konferanser. Endelig deltakelse baseres på en vurdering av formål og ressursbruk opp mot andre aktiviteter.

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

10 Likes

Kan hende at Leiden drar til ASCO for å presentere da, men det ville være snodig om PCIB ikke stilte med noen for å smi mens jernet er varmt i form av partnersamtaler og investormøter.

3 Likes

Ser at Abstract notification på Asco var 29. Mars. Så vi hadde vel visst det om de skulle fått det inn?

Eller er det mer naturlig å informere markedet når Abstract titler slippes av Asco?

I så fall snakker vi 17. April.

Hva tror du @larsmkn

1 Like
  1. April er vel mest naturlig i så fall, men det er jo rart hvis eventet var satt opp tidligere på hjemmesiden for deretter å bli fjernet.
3 Likes

Ble vel ikke så mye klokere av det svaret der…?

1 Like