Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

https://newsweb.oslobors.no/message/473927

Når jeg leser denne meldingen så får jeg faktisk inntrykk av at den er ment å være positiv.

“Patient numbers are limited and it is too early to put any significance to the emerging survival data with 5 of 7 patients still being alive, but currently this translates to an interim median Overall Survival of approximately 12 months including all 7 patients, i.e. similar to best comparable published data on gemcitabine/cisplatin treatment alone.”

“similar to best comparable published data on gemcitabine/cisplatin treatment alone.”
Dette betyr vel egentlig i teorien at PCIB på OS har “vunnet slaget” allerede?

5 av 7 lever fortsatt og disse 5 som lever fikk dobbel behandling.
Dette betyr vel at de to som er døde har i beste fall kun fått enkel behandling eller mindre og dette peker jo på at de må ha vært i en elendig forfatning ved start.
Timeglasset var kanskje allerede tomt og utkommet gitt.
Når det gjelder spredning så gjelder vel dette kun en person av totalen.
“and one had progressive disease due to the appearance of new lesions”
Altså , spredning i en av 5 (7?)

7 Likes

Tror innrulleringskriteriene forhindrer at pasientene er i veldig dårlig forfatning ved start. Men 5 av 7 fortsatt i live fører til 0,7 ekstra mnd pr mnd i overlevelse.

Etter hva jeg kan skjønne ligger vi an til at median og gjennomsnittlig overlevelse kommer til bli som for cohort 4.

3 Likes

Uansett hva man måtte mene om meldingen så er vel det viktigste på kort sikt om den matcher forventningene markedet hadde. De med høyest forventninger eller kortest tidshorisont kan nok forventes å selge seg ut/redusere de nærmeste dagene/ukene. Skjer det på dagens kursnivå så gir det et godt grunnlag for kursstigning når denne fasen er unnagjort. Faller aksjen gjennom støtten under denne prosessen så vil det vel sannsynligvis trenges flere nyheter av positiv art før det er lysning i sikte for aksjen. Har friskt i minne resultatslippet i NANO fra desember da konsensus var at resultatene var solide nok, men vi like fullt så en halvering av kursen.

2 Likes

så hadde Nano kursen gått greit mye opp oxo da før disse mDor dataene dro den noe ned før Emi dro den ytterligere ned.
Få med detaljene når dere skal sammenligne på denne måten i det minste…!

6 Likes

Ikke enig her Stockman

Jeg reduserte Nano med 80% under ASH. Brukte dagen da de la frem resultatene til CLL.
Tok en runde med meg selv, og skjønte at de mDOR tallene kunne jeg ikke leve med. Nano har fra ASH-16 til ASH-18 rapportert om mDOR som har falt fra 21mnd til 9 mnd.

PCIB har meldt om stadig lenger overlevelse fra fase1. Og nå er ALLE som har fått dobbel dose i live.

9 Likes

Relevante poenger fra dere begge selvfølgelig. Men det rokker ikke helt ved at konsensus blant de ledende skribentene her på forumet var positivt, og at svært få av oss solgte noe av betydning. Noe som altså ikke hindret at reaksjonen i markedet klart endte opp på den negative siden. Deter som kjent alltid vanskelig å ha oversikt over hva som til enhver tid er priset inn i markedet av forventninger. Og man må også skille mellom kortsiktige forventninger til kursutvikling og forventninger til om selskapet vil bli en suksess når vi kokmmer til den endelige fasit.

1 Like

Nå er det mdor ifht konkurransen som er relevant, og den er fremdeles helt innenfor. Merk også at medianen i dette tilfellet med en pasient hit eller dit kan dytte tallene dramatisk oppover.

3 Likes

Dette var den største forventa triggeren for PCIB i mine øyne i første halvdel av 2019. Og det var nok endel som trada seg inn for å selge på denne. Spørsmålet nå er om alle disse er ute, eller om det er et etterslep med kortere penger som skal ut.

For at PCIB skal få et løft her nå, må det komme noe i fimaVACC som man kan regne om til penger eller andre ting som regner inn verdier i kursen. For det er lenge til det kommer kliniske data.

4 Likes

og hva med våre tall da kjære deg! skal vel ikke så mye til å dytte litt på de heller :wink:
5 av 7 med tumor respons gir ORR på 71% det!

At de 2 som ikke har målbar tumor ved oppstart av behandlingen. Og dersom tumor ikke er målbar et det ikke mulig å følge opp tumor-respons.

Det er vel overveiende sannsynlig at disse 2 pasientene har hatt en respons på behandlingen så lenge de ennå er i live…

7 Likes

Hvordan tenker du egentlig her?

Men Nano har funnet opp både predosering, og synergi med CD20-Rituximab. Dermed blir det ikke sammenlignbart å benytte mDOR. Nano trenger heller en høy førstegangsvirkning. Noe de har bevist de får med 20/100. Så vil Rituximab ordne mDOR. Du kan tilsynelatende har ett, og ut fra kursfallet har du det. Men for selskapet Nano har vi det beste foran oss etter min mening.

2 Likes

Har tro på Nano jeg. Ikke misforstå.
Men jeg tok en beslutning som viste seg å være OK i retrospekt rent pengemessig.
Har fortsatt aksjer i Nano.

1 Like

5 pasienter av de 7 i extensionstudiet har fått 2 behandlinger med fimaChem, de har passert safety readout og er i live.

målbar tumor før behandling eller ikke, jeg tenker iallefall at alle disse 5 har hatt en positiv respons på behandlingen.

7 Likes

Her lempes det ut både 20k og 10k på best av noen som sikkert er drittlei hele PCIB.

Og vi sitter og diskuterer om meldingen i går var bra eller dårlig (utenom safety der alle er enige)…

Utviklingen av verdiene våre fra august 2018 har vært patetisk og Per og Ronny klarer rett og slett ikkje å snu interessen eller stemningen med dette de har kommet med det siste halvåret.

Lothian

2 Likes

PCIB leverer sten for sten. Komiteer har sagt ok, myndigheter ved FDA og EMA likeså. At det ved hver risikoreduserende melding fører til redusert markedsverdi er bare komisk.

Markedet er generelt ikke effisient.

2 Likes

Er det ikke litt underlig at det ikke kom årsrapport i dag? Det er heller ikke meldt om noen ny dato.

1 Like

Komisk og tragisk, spesielt for oss som er fullastet.

Og at PCIB ikkje står imot da de er fullfinansiert og klar for PF2 er helt utrolig.

Før emisjonen var nettopp disse 2 milepælene som skulle dra oss oppover (fra 50). Den første gruset kursen fordi bl.a. spesialinvestoren skulle ha rabatt.
FPD blir sikkert mottatt med et blaff.

Og gudene må vite hva Burgeren driver å suller med i Holland…

Lothian

2 Likes

håper einarsson får PW PCIB til podcast snart.
Her trenger markedet en tolk slik at korrekt budskap fester seg i :brain:

2 Likes

Lothian hvis du mener det du skriver er dette århundrets kjøpsmulighet i PCIB.

2 Likes

I fjor kom den kl 23.

Du må huske på at Ronny og Per har så sinnsykt mye å gjøre på dagtid, inkludert forfatte meldinger som kan tolkes i det vide og brede…,

Lothian

1 Like