Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Bra! Da kan vi fylle opp en siste gang før vi reiser på måneferd :joy::joy::joy:

2 Likes

Ser ihvertfall ikke ut som det er meldt om FPD
http://www.nucana.com/news.html

Er det Ronny eller Per som vanligvis deltar på konferansen.

Syns denne uteblivelsen muliggjør store spekulasjoner om hva som er i gjære!

De har jo da brent inne med en god del cash da det ikke ee gratis å delta på slike konferanser!

2 Likes

“Om de har kansellert showcaset i San Francisco er det den andre konferansen de kansellerer i høst. De kansellerte også Japan…”

Det var knapt noen som overhodet reagerte på at det ble kanselert i japan motsatt nå i San Fransisco hvor det blåses opp til en stor sak.
Hvorfor?

Der kan selvsagt være negative , nøytrale eller positive grunner til kanseleringen av konferansen i San Fransisco.
Eller kombinasjoner.

Jeg sitter personlig igjen med det inntrykk at de har “for mye” å gjøre og derfor må prioritere.
Nå som de er finansiert så er det nok mye som skal startes og følges opp.
Det er med andre ord intet som tilsier at der ligger negative forhold til grunn for avlysningen.
Er det forhold som partnering diskusjoner , igangsettelse av pivotal fase 2 studie ,osv som er grunnlaget for avlysningen så er det jo veldig positive grunner som ligger bak beslutningene.

Stemningen svinger jo voldsomt rundt disse bioselskapene og vi er kanskje nær en bunn nå.

Er vi riktig heldige så skyldes avlysningen at fimaVACC resultatene nærmer seg offentliggjøring.

Lykke til

6 Likes

Hvorfor dra på konferanse når alt koker og det meste ligger som perler på en snor, eller noen banker på “kjøpsknappen” :hugs:

1 Like

SAN FRANCISCO er noe annet enn Bio Japan. PW har vel snakket om det i en podcast. Alle er der så det er ikke konferansen å utebli fra med mindre du har en veeldig god grunn. Jeg tenker sykdom eller avsluttende partnerforhandlinger som mulig forklaringer.

5 Likes

De kan å la være og jakte partner på konferanser da vi er full finansiert og partnere må komme til PCIb.

5 Likes

JPM Week er rett og slett ikke noe du uteblir fra hvis du er et selskap som PCIB…

Så det er ikke helt urimelig at dette får ryktebørsen til å legge inn fjerdegiret.

3 Likes

Glemmer ikke forrige Q presentasjon fra PW: «parter Discu…»

1 Like

Negativ melding fimaVacc: kurs ned til 20
Positiv melding fimaVacc: kurs opp til 35

@Investor tror du er på sporet her, og jeg henger meg på rekken av suppekokere med en rusten spiker som bidrag…

Sykdom kan vi nok utelukke. De må da ha en mann tilgjengelig på reservebenken som kan steppe inn i nødsfall. Nei, prioritering og fokusering rundt FimaVacc virker som den mest plausible forklaringen på kanselleringen av San Fransisco deltakelsen. Gitt at de har dokumentasjon på gode FimaVacc resultater gjennom en ikke-publisert rapport. Var jeg CEO og styre ville jeg ha fokusert på følgende (i prioritert rekkefølge) for å kapitalisere på gode resultater ASAP:

1. Få på plass partner(e) på FimaVacc før publisering og låse dem til masten med konfidensialitetsavtale (Ultimovacs først i løypa???). Kan være noen «low hanging fruits» her som vi aksjonærer ikke har hørt et pip om også…?
  2. Publisere i det tidsskrift som gir best/mest eksponering og merkevarebygging for selskapet. Lancet…?

Ref. forøvrig denne slide fra Q3-18 som underlag for min suppekoking:

De skal altså bruke betydelige beløp av emisjonspengene på FimaVacc-partnering…

Regner med at FimaChem toget tøffer stødig avgårde mot FPD med endel innleide ressurser, så tror ikke dette er det som er årsak til kansellering av San Fransisco-deltakelsen.

Igjen mener jeg at «No news is good news» på dette tidspunkt…

9 Likes

Enig på den negative siden. Har dette ingen eller liten effekt er det kjapt ned 25%. Selskapet har da svidd av 100 mill på nok en klinisk studie som ikke førte fram.

Men på den positive siden er jeg uenig. Det finnes et utall av mulige utfall. Utfallsrommet kan være fra 27-80 kr. Mest bullish scenario er at tallene er oppsiktsvekkende gode, i retning av museforsøkene. Da vil fimaVacc ha en verdi aleine som langt overstiger dagens market cap og en 3-dobling kan være mulig. Det kommer da mest sannsynlig ikke over natta da markedet vil bruke noe tid på å fordøye det.

Kan legge til at det er uhyre sjelden man ser dobling eller mer på en børsdag. Dette fordi markedet bruker tid på å ta informasjon inn. Jeg kikket litt på historikken i pcib og største økning på en dag i pcib er 89% fra 2010.

11 Likes

veldig positiv firmaVacc bør no løfte den til ATH. bare 1 avtale med med firmaVacc er potensielt MYE cash.

4 Likes

Interessant teori.

Var Ultimovacs i SF I år?

De var der i 2016 ser jeg.

Ser også de hadde 123 Mnok på bok per q3 så noen kroner for innlisensiering er det kanskje.

Men Ultimovacs er kanskje ikke den mest sexy dama i klassen, dvs pcib aksjonærenes våte drøm?

1 Like

Vel @Investor…er du ukyssa går du kanskje i første omgang ikke for den mest sexy dama i klassen på første date🤣…? Hadde hun betalt noen måneders husleie for hybelen ville jeg ha vært rimelig happy🤓

3 Likes

Kan selvfølgelig ta grundig feil men har en oppriktig god følelse for PCIB nå de nærmeste ukene.
Noe kan være på gang.
Man trekker seg ikke fra konferanser / avtaler uten at det er meget vektige grunner som ligger bak.
I tillegg så prioriterer de ikke å svare på maset fra aksjonærene.

Turtallssperren har slått inn på aktivitetsnivået og der er lys på kontorene døgnet rundt :no_mouth:

Lykke til (oss alle)

3 Likes

Enig @plorimer

Nå skal vi kanskje kanskje ikke dra metaforene lengre, men temaet berøres jo i dette glitrende essayet skrevet av brukeren statsmedister på hegnar i sommer. Kanskje linket før men bør leses!

Et utdrag

Kantinen i Oslo Cancer Cluster var halvfull. Det summet i stemmer. En ung, filippinsk jente med forkle og hette på hodet, føk i skytteltrafikk mellom radene av stoler og bord med en klut i hånden. Ved podkastbordet satt Elisabeth og Jonas og spiste i taushet. Som om de var mer opptatt av hva som foregikk rundt seg. På nabobordet, som var øremerket ledelsen til et av husets selskaper, satt Ronny og Hans. Ronny scrollet på mobilen. Per kom gående mot dem. I hånden holdt han en bagett med karbonade og løk. Han trakk ut stolen og satte seg ved siden av Ronny.
«Geparden er på hugget igjen,» sa Ronny mens han leste på mobilskjermen. «Men det er vel ikke annet å forvente nå som vi er i second half, og kursen ikke står i 1000 NOK.»

7 Likes

Det der er nok noe av det villeste noen har satt seg til å knaste ned på et biotechforum. Ønskereprise

3 Likes

Haha, håper Statsmedister kan skrive en fortsettelse på denne snart.

1 Like

@Smerdrim, @Investor m.fl.

Uten på noen måte å skru ned på forventningene til hva fimaVACC og fimaNAc kan by på, holder jeg blikket først og fremst retta mot spydspissproduktet; altså gallegangsstudien innenfor fimaCHEM. Og da er det tre ting (uten prioritet) som først og fremst interesserer meg;

• Når første pasient i registreringsstudien får sin første behandling.

• Rekrutteringstakten; hvor raskt får en de utvalgte klinikkene i gang og hvor mange pasienter vil de få innrullert kvartal for kvartal.

• På hvilken måte kan steinsterke effektdata fra den utvida studien bidra til å nå målet om “fastest way to the market”?

I direkte forstand bidrar disse resultatene sjølsagt ikke noe som helst. Oppsettet for den pivotale fasen er stramt definert. Men om effektdataene fra den utvida studien viser seg å være så sterke som mange av oss tror, vil vi både kunne få et pent kursløft - og slike data vil også kunne danne bakgrunn for IMDC’s vurdreringer. M.a.o. hypotesen styrker seg markant om dobbel behandling viser seg klart overlegen enkel behandling.

Så lenge guidingen fra Q3 gjelder, holder jeg meg til at det å gjøre en partneravtale for det asiatiske markedet fortsatt inngår i vurderingen av hvirdan PCIB vil forholde seg til dette markedet. I praksis tror jeg det betyr den øst-asiatiske delen; f.eks. Sør-korea, Japan, Singapore, Kina m.fl.

Når det gjelder vaksinestudien er jeg tilbakelent trygg på at “very promising” betyr nettopp hva det uttrykker. Med andre ord; vi kommer til å få presentert mind-blowing sterke resultater - finknuste og detaljerte fra Sjoerg van der Burg og hans stab.

Dette året - altså 2019 - blir gjennombruddsåret for fimaVACC. Med v d Burgs dokumentasjon på bordet blir kommersialisering av fimaVACC fremste kampanjeprosjekt i månedene og kvartalene framover. Sann mine ord.

15 Likes